9000 ostamassa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

9000 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ajattelin vaihtaa 900 saabbini kesään mennessä 9000. Kysynkin ajoissa pari osto vinkkiä, jos vaikka sattuisi jo nyt lähiaikoina hyvä yksilö ostettavaksi.

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota ostettaessa n. 4000e saabbia? Mitkä ovat yleisimmät viat, jotka kannattaa tarkistaa? Onko joku vuosimalli parempi kuin toinen? Onko ilmastointi pakollinen, jos ei halua samanlaista tunnelmaa kuin omassa 900 kesällä? Jne...?
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Anteeksi nyt kun en vastaa suoraan kysymyksiisi, mutta minulla olisi otsikon alainen tonnari myytävänä, jos kiinnostaa.

Kuvia osoitteessa
http://photobucket.com/albums/v336/JuiceE36/

Ajettu nyt 430 tkm
Koriremppa tehty (ruosteet korjattu ja auto maalattu -04)'
Varma peli, TODELLA paljon uutta osaa. TÄMÄ on yksilö!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9000 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Japso »

Poy kirjoitti:Ajattelin vaihtaa 900 saabbini kesään mennessä 9000. Kysynkin ajoissa pari osto vinkkiä, jos vaikka sattuisi jo nyt lähiaikoina hyvä yksilö ostettavaksi.

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota ostettaessa n. 4000e saabbia? Mitkä ovat yleisimmät viat, jotka kannattaa tarkistaa? Onko joku vuosimalli parempi kuin toinen? Onko ilmastointi pakollinen, jos ei halua samanlaista tunnelmaa kuin omassa 900 kesällä? Jne...?
Aihetta on käsitelty todella paljon, kokeile yläpalkin haku-toiminnolla.
Foxbody turbo
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Kuulin tutultani, että -96 alaspäin on tonnarin peräluukku tehty Italiassa ja olisi helposti ruostuvaa. Pitääkö huhu paikkaansa?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Taitaa olla CD-mallin takaluukusta kyse. Eiköhän tuokin yhden korjauksen jälkeen ala kestämään jos on alunperin ollut huono :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Ei ole ainakaan itsellä kummassakaan omistamistani CD tontusta peräkontti ruostunut (-90 ja -91), muuten ruoste hieman haittaa :(
Takaa pelkääjän puolen lokasuojan kaari sekä bensaputken ympärys on sellanen ikävä paikka missä muhii pahasti ruoste.
Ilmastoinnista on hyötyä myös talvella kun se kuivattaa kostean sisäilman, sekä kesällä tosiaan hieman jäähdyttää :D Itse en ainakaan ilmastointia pois vaihtaisi (vaikka vaihdoinkin sellaiseen autoon mis kompura ei toimi). Pieniä yksilökohtaisia vikoja tulee varmasti esille, mutta ainakin omistamistani saabeista ne saa korjattua hyvinkin yksinkertaisesti.
Mutta haulla asiasta löytyy todella paljon lisää :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No ne moottorin kumityynyt kannattaa tarkastaa jos vain mahdollista,
pelti auki ja vaihde niskaan toinen jalka jarrulla ja kytkintä hiukan ylös tai jos tomaatti niin hiukan kaasua ja samalla kurkkii siitä pellin välistä että paljonko se mylly liikkuu ( keinuu ).

Ja jos siinä kojelaudassa kovinkin niitä valoja palaa tai ei pala niin ( valojen toimivuus voidaan tarkastaa ) on ollut juttua täällä jo aiemminkin.
Niin niistä virta hommeleista ne osaa olla joskus todella kenkkumaisia ja rahaa vieviä juttuja, mutta korjattavissa ne on.
Tosin joskus vian haku ja osien turha vaihtelu vie rahaa.
Onneksi useassa tonnarissa on diagnostiikka pistokkeita joista vika saattaa selvitä melko helposti.
Niin ja uutta peltiä saa, ( tietääkseni vielä ei ole tehty autoa joka ei ruostuisi ) paitsi trabant... :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000CD23T kirjoitti:( tietääkseni vielä ei ole tehty autoa joka ei ruostuisi )
Delorean on ruostumattomasta teräksestä ja Audilla tais olla joku alumiinista valmistettu..

Tämähän koskee siis vain koria. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Olavi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 16:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Olavi »

Pikkasen menee ehkä off-topic, mutta ruosteesta puheen ollen, ihmetyttää se mitä ovat suunnittelijat ajatelleet kun ovat helmoja suunnitelleet, siis niitä normaaleja mitkä kaartuvat sinne sisäänpäin ja kun ei ole minkäänlaisia "kuraläppiä" niin kaikki kivet pääsevät lentämään suoraan oven alaosaan maalipinnalle jota ei kyllä enää ole pahemmin jäljellä.
'94 9000i CSE
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eikös alumiini Audi a2 Hapetu sitten jos on alua.. :wink:
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Vaihteiston kanssa kannattaa olla tarkkana kuin porkkana varsinkin jos on turboa ostamassa!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin