kysymys
kysymys
olisko kellään tietoa turun seudulla olevasta ysitonnarista malli cs2,3t vm 1995 rekn. rgk-312 olen ostamassa kyseistä autoa ja on luultavasti seissyt aika kauan kun viimeinen katsastus on vuodelta 2007. jos jollain tietoa niin kiitos vastauksista jo etukäteen.
Re: kysymys
Moi, lainaan tätä..
Onko tämä auto liikkunut klubilaisella tai ostiko ap sitä aikaan? On taas myynnissä ja katsastettu viimeksi 2007.
Onko tämä auto liikkunut klubilaisella tai ostiko ap sitä aikaan? On taas myynnissä ja katsastettu viimeksi 2007.
Re: kysymys
juu en ostanut kyseistä yksilöä.
Re: kysymys
Jees, kiitos vastauksesta.
Uskaltaiskohan ton ostaa, mitähän kaikkea pahaa tollanen reipas seisottaminen tekeekään autolle..
Kovasti kiehtois nyt tonnari saada ittelle, saabia mulla ei vielä koskaan ole ollutkaan.
Uskaltaiskohan ton ostaa, mitähän kaikkea pahaa tollanen reipas seisottaminen tekeekään autolle..
Kovasti kiehtois nyt tonnari saada ittelle, saabia mulla ei vielä koskaan ole ollutkaan.
Re: kysymys
Eli noin pitkällä seisonnalla projektiaihio.
Mikäli edes käytelty ja pihalla vähän kurvailtu niin helpompaa ei ihan jumissa.
Jos ollu kokoajan sisällä ja käynnistelty silloin tällöin niin ei niin paha rasti.
Tsekkasin tuon nettiautosta ja näyttäs pitäneen sisällä jos kuvat on uudet. Saattas olla ihan pelikin, tuo "pientälaittoa" vaan on aikasen venyvä käsite.
Mikäli edes käytelty ja pihalla vähän kurvailtu niin helpompaa ei ihan jumissa.
Jos ollu kokoajan sisällä ja käynnistelty silloin tällöin niin ei niin paha rasti.
Tsekkasin tuon nettiautosta ja näyttäs pitäneen sisällä jos kuvat on uudet. Saattas olla ihan pelikin, tuo "pientälaittoa" vaan on aikasen venyvä käsite.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: kysymys
Soittelin tuosta töistä kotiin kulkiessa. Pientä laittoa = jarrut totaalisen jumissa ja vetonivelet paukkuu kääntäessä, ilmeisesti molemmat puolet. Pakoputkikin. En tiedä sitten.
Ruostetta kuulemma kuskin etuovessa eikä sitten muualla. Jenkkimalli, mailimittari, ollut ehkä norjassa ja sieltä sitten ruotsiin ja suomeen.
Hinta on halpa ja kiintolenkki pysyy kädessä. Halli on tosin pohjolahalli ja nyt sataa vettä, epäilyttää kovastikin hah.
On se seissyt pihallakin, viimeiset pari-kolme vuotta sisällä ainakin sitten kai.
Ruostetta kuulemma kuskin etuovessa eikä sitten muualla. Jenkkimalli, mailimittari, ollut ehkä norjassa ja sieltä sitten ruotsiin ja suomeen.
Hinta on halpa ja kiintolenkki pysyy kädessä. Halli on tosin pohjolahalli ja nyt sataa vettä, epäilyttää kovastikin hah.
On se seissyt pihallakin, viimeiset pari-kolme vuotta sisällä ainakin sitten kai.
Re: kysymys
Halpa on hinta ja itsekin vastaavanlaisen ruoskan pistin ajokuntoon. Tosin muistutan pitkään seisseestä autosta sitte sellasesta, että jos siä haisee homeelta/tunkkaselta/pistävältä/paskalta sisällä, niin voi olla aika tiukassa... Itse tein kaikenmaailman kaasutuksia, mattoja ja penkkejä höyrypestiin yms mutta haju lähti vasta etupenkkien vaihdolla. Ja pitkillä tuuletuksilla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: kysymys
Kävin katsomassa. Maanantaina pitäis hakea pois. Millähän pirulla.. haha. Ehkäpä sen saa.
Sisältä siisti, ylimääräisiä haisuja ei ollut.
Sisältä siisti, ylimääräisiä haisuja ei ollut.
Re: kysymys
Nytpä on käyty kotiuttamassa.
Kohtahan tuon näkee, mitä kaikkea pääsee touhuamaan. Onpahan yritetty avata saabistin uraa nyt ainakin.
ja jos huonostikin käy, niin kyllä tästä osia irtoaa, ovetkin on aivan kovat, ruostesuojattu kaksi kertaa taipaleensa aikana.
Kohtahan tuon näkee, mitä kaikkea pääsee touhuamaan. Onpahan yritetty avata saabistin uraa nyt ainakin.
ja jos huonostikin käy, niin kyllä tästä osia irtoaa, ovetkin on aivan kovat, ruostesuojattu kaksi kertaa taipaleensa aikana.
Re: kysymys
Onko siinä oransseis etunurkkien vilkuis sellaset kirkkaat "ikkunat" takaviistoon? Voin antaa vaihdossa kirkkaat jos haluat. Voin jopa maksaa väliä Tai jos oot palastelemas urakkaasi, niin ostan ne vilkut pois.
Tos kuva, jos kysymys tuntuu pölhöltä http://s20.photobucket.com/user/nenivro ... a.jpg.html
Tos kuva, jos kysymys tuntuu pölhöltä http://s20.photobucket.com/user/nenivro ... a.jpg.html
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: kysymys
Joo, on pakkivalot etuvilkuissa
Ovela keksintö. En nyt ainakaan vielä osaa sanoa juuta enkä jaata noihin, eivät siis vielä ole irtoamassa. Katsotaan, jos saan liikenteeseen ja koen tuon pakkivalon silmään loistamassa jotenkin häiritseväksi..
Ovela keksintö. En nyt ainakaan vielä osaa sanoa juuta enkä jaata noihin, eivät siis vielä ole irtoamassa. Katsotaan, jos saan liikenteeseen ja koen tuon pakkivalon silmään loistamassa jotenkin häiritseväksi..
Re: kysymys
Taitaapi olla kansivaivainen tämä laitos sitten lopulta.
Jossain vaiheessa ainakin pakosarja käytetty irti, kun on pinnapultti katkaistu, eikä korjattu. Vuotaa myös öljyä jakopään puolelta hieman, ei kovin vakavasti. Paisuntasäiliössäkin on mustaa, mutten tiedä, onko uutta vai vanhaa mustaa. Aika näyttää. Höyryää tyhjäkäynnillä melko komeasti, voi toki olla ihan oikeastikin vaan kosteutta. 2008 vuoden polttoaine on saattanut kerätä yhtä sun toista joukkoon, kaadoin eilen uudempaa ja käyntikin parani "aivan yllättäen" Ei kuitenkaan tee painetta, eikä sotke vettä öljyyn, joten toiveita "säikähdyksestä" on.
Foorumia lueskelin ja kansipoka ei näyttäisi olevan aivan mahdoton homma. Hihnallisia jakopäitä olen turannut useammankin, mutten yhtään ketjullista. eipä kai siinä lopulta ole sinällään eroa. Kansi pitänee plaanata kuitenkin ihan vaan varmuuden vuoksi, jos joutuu irroittelemaan, samalla kai kannattanee koneistaa muutenkin, joten kyllähän budjettiluokan hankinnalle hintaa kertyy. Oli tosin odotettavissakin, joskaan ei toiveissa.
Jossain vaiheessa ainakin pakosarja käytetty irti, kun on pinnapultti katkaistu, eikä korjattu. Vuotaa myös öljyä jakopään puolelta hieman, ei kovin vakavasti. Paisuntasäiliössäkin on mustaa, mutten tiedä, onko uutta vai vanhaa mustaa. Aika näyttää. Höyryää tyhjäkäynnillä melko komeasti, voi toki olla ihan oikeastikin vaan kosteutta. 2008 vuoden polttoaine on saattanut kerätä yhtä sun toista joukkoon, kaadoin eilen uudempaa ja käyntikin parani "aivan yllättäen" Ei kuitenkaan tee painetta, eikä sotke vettä öljyyn, joten toiveita "säikähdyksestä" on.
Foorumia lueskelin ja kansipoka ei näyttäisi olevan aivan mahdoton homma. Hihnallisia jakopäitä olen turannut useammankin, mutten yhtään ketjullista. eipä kai siinä lopulta ole sinällään eroa. Kansi pitänee plaanata kuitenkin ihan vaan varmuuden vuoksi, jos joutuu irroittelemaan, samalla kai kannattanee koneistaa muutenkin, joten kyllähän budjettiluokan hankinnalle hintaa kertyy. Oli tosin odotettavissakin, joskaan ei toiveissa.
Re: kysymys
Pakosarjan pinnapultithan katkeilevat ihan itsekseenkin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: kysymys
Jarrut elvytetty. Takasatulat toimii hienosti (putsattu, maalattu) ja uudet levyt + palat niin kelpaahan taas. Toisen puolen satulankannakkeen jaksoin uittaa sitruunahapossa, tuli aika kaunis. Pääsylinteri ilmeisesti vuotaa jollain tavalla, kun neste ei katoa, mutta poljin painuu kyllä pohjaan. Foorumilta löytyi kullanarvoiset ohjeet käsijarrun säätöönkin.
Oli aika nihkeässä paikassa tuo jarrupääsylinteri, mutta niin kai ne aina. Aivan outoa, kun Audissa oli puoli konehuonetta tyhjää, toki kaikki tarpeellinen sitten tungettu sille täydelle puolelle. Ei aivan satavarma diagnoosi vielä tuo pääsylinteri, kun en ehtinyt purkaa pois.
Ilmastointi temppuilee myös, vaikuttaisi olevan siinä käyttöpaneelissa kosketushäiriö. Yleistäkin? Kylmäjuotoksia vai katkenneita johtoja? Katkoo tosiaan virrat täysin ilmastoinnilta, eikä mikään toimi siinä sitten. Samoin ilmastoinnin "haistelija" huutaa kuin syötävä, mutta eiköhän tuosta selvitä.
Seuraavat asiat on sitten eilen kadonneet jarruvalot, hyvinkin löydössä oleva vetonivelen naputus ja pakoputken pari takimmaista osaa vaihtoon. Sitten leimalle kuuntelemaan tuomiota kainalot hioten.
ja leiman jälkeen sitten magneettiventtiiliä ja ties mitä, niin kauas en foorumia ole vielä lukenut, että tarkkaan tuo sävel olisi selvillä
Oli aika nihkeässä paikassa tuo jarrupääsylinteri, mutta niin kai ne aina. Aivan outoa, kun Audissa oli puoli konehuonetta tyhjää, toki kaikki tarpeellinen sitten tungettu sille täydelle puolelle. Ei aivan satavarma diagnoosi vielä tuo pääsylinteri, kun en ehtinyt purkaa pois.
Ilmastointi temppuilee myös, vaikuttaisi olevan siinä käyttöpaneelissa kosketushäiriö. Yleistäkin? Kylmäjuotoksia vai katkenneita johtoja? Katkoo tosiaan virrat täysin ilmastoinnilta, eikä mikään toimi siinä sitten. Samoin ilmastoinnin "haistelija" huutaa kuin syötävä, mutta eiköhän tuosta selvitä.
Seuraavat asiat on sitten eilen kadonneet jarruvalot, hyvinkin löydössä oleva vetonivelen naputus ja pakoputken pari takimmaista osaa vaihtoon. Sitten leimalle kuuntelemaan tuomiota kainalot hioten.
ja leiman jälkeen sitten magneettiventtiiliä ja ties mitä, niin kauas en foorumia ole vielä lukenut, että tarkkaan tuo sävel olisi selvillä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: kysymys
melko varmasti ilmastointilaitteen paneeli entinen,jos mahdollista kokeile toimivalla jos joltain saat lainaan..helppo vaihtaa,tuhkis irti ja pullautat takakautta ulos paneelin ja iso kampaliitin irti.
kokeilin joskus ex V6:ssa kolvata juotokset uusiksi ja vaihdoin sen ison liittimenkin mut ei auttanut..vaihto-osa vasta pelasti tilanteen.putsaa se sisäilman haistelija,klipseillä taitaa olla irti,muistaakseni saa irti takakautta kun paneeli on irti..otat pöly jankit pois jos se rauhottuisi..ei se puhtaana ääntä pidä.
Tuohon viri hommaan auttaa lääkkeeksi mankkuvena ja softaus,stage1.
Katso löytyykö mankkuvena jo,edestä katsoen kuskin puolella jäähdyttimen reunassa pyöreähkö musta mokkula josta lähtee kolme ap-letkua,ahtimen imuletkuun,hukkaportille,ja ahtimelle.Myös sähköliitin tulee tähän osaan.
Jos ei löydy niin hankkimaan T7 magneettiventtiiliä ja kauppasivustolle softaguruille viestiä,siitä se kärpänen sit alkaa.
kokeilin joskus ex V6:ssa kolvata juotokset uusiksi ja vaihdoin sen ison liittimenkin mut ei auttanut..vaihto-osa vasta pelasti tilanteen.putsaa se sisäilman haistelija,klipseillä taitaa olla irti,muistaakseni saa irti takakautta kun paneeli on irti..otat pöly jankit pois jos se rauhottuisi..ei se puhtaana ääntä pidä.
Tuohon viri hommaan auttaa lääkkeeksi mankkuvena ja softaus,stage1.
Katso löytyykö mankkuvena jo,edestä katsoen kuskin puolella jäähdyttimen reunassa pyöreähkö musta mokkula josta lähtee kolme ap-letkua,ahtimen imuletkuun,hukkaportille,ja ahtimelle.Myös sähköliitin tulee tähän osaan.
Jos ei löydy niin hankkimaan T7 magneettiventtiiliä ja kauppasivustolle softaguruille viestiä,siitä se kärpänen sit alkaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-