Paukkupakkanen ja 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Riivatun kylmä autohan tuo cse nahoilla on verrattuna tuohon vanhempaan karvalakki cd:n. Taitaa olla termostaatissa vikaa (toivottavasti). Mikäli en saa tuohon lämpöjä kohalleen niin taidan vaihtaa sen johonkin missä ei ole tuota acc härpäkettä. :x
Eiköhän se ole syytä tarkistaa termostaatin kunto jos ei tonnarissa tarkene. Tuskin ne kennoja on ohennellu kovin paljon uudempiinkaan malleihin. -89 ACC systeemillä tarkenee oikein mukavasti paukkupakkasillakin. Ja lämpenee nopeasti.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

hma kirjoitti: Eihän tässä mihinkään Kuopion potkiaisiin kehtaa huomenna ilmestyä kun ahtaa vain peruspaineet ja pörisee kuin mikäkin putkiviritetty bemari :evil:
Hukkiksen tankohan se oli vain pompannu pois paikoiltansa jossain tuolla kantateillä...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Mmp
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 19:44
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mmp »

Hyvin toimi Saab vaikka vähän aikaa sitten olikin niitä kauhupakkasia. Naapurit piti tunti tolkulla lämpeemässä autojaan ja manasivat silti. Remontti/muutto hässäkän vuoksi tilapäisesti ilman lämpötolppaa, mutta no hätä. Ohjaustehostin alussa ilmoitti olemassa olostaan, mutta muuten nätisti käyntiin ja kohta olkin jo lämmin auto. Voi kun kuskin penkinlämmitin toimis vielä niin avot :lol:
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.

9000 CD - 95
El Camino -79
juuso158
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 15:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juuso158 »

Moottoriantenni on jonkinsortin ongelma talvella, oli se missä autossa tahansa.
Muutamia viikkoja sitten suihkutin tonnarin antenniin VBG Elektro spray -nimistä ainetta. Toistaiseksi masto on toiminut lähes sataprosenttisesti, niin suojasäällä kuin paukkupakkasessakin.
VBG:n ainetta myyvät raskaan kaluston varaosaliikkeet ja se on alunperin tarkoitettu kuorma-autojen ja perävaunujen valopistokkeiden voiteluun ja hoitoon. Siis ammattilaisten kamaa. Purkin hintaa en juuri nyt osaa sanoa, sillä lainasin ainetta työpaikalta.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

juuso158 kirjoitti:Muutamia viikkoja sitten suihkutin tonnarin antenniin VBG Elektro spray -nimistä ainetta. Toistaiseksi masto on toiminut lähes sataprosenttisesti, niin suojasäällä kuin paukkupakkasessakin.
Minä purin antennin, putsasin maston sisältä ja päältä ja koko ruodon pituudelta jarrupuhdistussprayllä ja vaihdoin tuoreemmat rasvat moottorin ruodonkelausrullan ympäristöön.

Kokoamisen jälkeen ei aluksi meinannut kelautua kunnolla alas asti, joten laitoin mastoon ihan kevyesti jotain ohutta yleisvoitelua, CRC-5-56 tjsp. Se oli turhaa, koska ahdistus olikin siellä ruotorullan luona moottorin sisällä. Lisää rasvaa ruotoon ja varsinkin kelan vieressä olevan "ruotovyyhdinkeräyskaukaloon", niin jo toimi kaikilla pakkasilla ihan ongelmitta. Olen sitä mieltä, että masto on syytä pitää puhtaana, vahattuna, ja ilman voitelua ruodon taas pitää liikkua liukkaasti. Rulla kelaa ruotoa alas ja työntää ruotoa vyyhdille kaukaloon. Liukkautta pitäisi saada siihen ruotoon ja kaukalon sisäpinnalle reilusti.

http://www.saabphotos.com/gallery/Antenni

Tuossa ohjeessa herkistetään rulla poistamalla yksi laakeriprikka ja vaihdetaan väljempi kaukalo valmistustoleransseiltaan ahtaaseen NG900:n antenniin. Samalla kielletään laittamasta öljy- tai silikonipohjaisia puhdistusaineita mastoon. Tonnarin antennin rakenne on ihan samanlainen:
http://www.genuinesaab.com/psi/files/900antenna.pdf
http://www.genuinesaab.com/psi/index.htm
Viimeksi muokannut jus, Ti Helmi 16, 2010 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Paukkupakkanen ja 9000

Viesti Kirjoittaja t8 »

Vaikkei nyt ihan paukkupakkaset olekaan, mutta jännä huomata miten -8 astettakin vaikuttaa. Tonnari ei ole roikassa, lähtee silti hyvin käyntiin vaikka akku onkin jo parhaat päivänsä nähnyt. Mittariston/kojelaudan taustavalot ei ole toimineet tällä viikolla, pätkii ne joskus muutenkin. Toiminevat taas kun ilmat lämpenee. Tavallisesti jostain kuuluu ihmeellistä ulinaa kun kiihdyttää rauhallisesti ja paineet nousee keltaiselle, sama juttu höllätessä. http://video.google.com/videoplay?docid ... 9149&hl=en (liekkö vika tyhjäkäyntimoottorissa?). Tällä viikolla aamuisin ei ole kuulunut mitään, sitten vasta kun auto hieman lämpenee. Aamuisin automaatti vaihtaa todella nätisti, jokaista vaihtoa ei tahdo edes huomata. 8)
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Vastaa Viestiin