Eiköhän se ole syytä tarkistaa termostaatin kunto jos ei tonnarissa tarkene. Tuskin ne kennoja on ohennellu kovin paljon uudempiinkaan malleihin. -89 ACC systeemillä tarkenee oikein mukavasti paukkupakkasillakin. Ja lämpenee nopeasti.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Riivatun kylmä autohan tuo cse nahoilla on verrattuna tuohon vanhempaan karvalakki cd:n. Taitaa olla termostaatissa vikaa (toivottavasti). Mikäli en saa tuohon lämpöjä kohalleen niin taidan vaihtaa sen johonkin missä ei ole tuota acc härpäkettä.
Paukkupakkanen ja 9000
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Hukkiksen tankohan se oli vain pompannu pois paikoiltansa jossain tuolla kantateillä...hma kirjoitti: Eihän tässä mihinkään Kuopion potkiaisiin kehtaa huomenna ilmestyä kun ahtaa vain peruspaineet ja pörisee kuin mikäkin putkiviritetty bemari![]()
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Hyvin toimi Saab vaikka vähän aikaa sitten olikin niitä kauhupakkasia. Naapurit piti tunti tolkulla lämpeemässä autojaan ja manasivat silti. Remontti/muutto hässäkän vuoksi tilapäisesti ilman lämpötolppaa, mutta no hätä. Ohjaustehostin alussa ilmoitti olemassa olostaan, mutta muuten nätisti käyntiin ja kohta olkin jo lämmin auto. Voi kun kuskin penkinlämmitin toimis vielä niin avot 

Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.
9000 CD - 95
El Camino -79
9000 CD - 95
El Camino -79
Moottoriantenni on jonkinsortin ongelma talvella, oli se missä autossa tahansa.
Muutamia viikkoja sitten suihkutin tonnarin antenniin VBG Elektro spray -nimistä ainetta. Toistaiseksi masto on toiminut lähes sataprosenttisesti, niin suojasäällä kuin paukkupakkasessakin.
VBG:n ainetta myyvät raskaan kaluston varaosaliikkeet ja se on alunperin tarkoitettu kuorma-autojen ja perävaunujen valopistokkeiden voiteluun ja hoitoon. Siis ammattilaisten kamaa. Purkin hintaa en juuri nyt osaa sanoa, sillä lainasin ainetta työpaikalta.
Muutamia viikkoja sitten suihkutin tonnarin antenniin VBG Elektro spray -nimistä ainetta. Toistaiseksi masto on toiminut lähes sataprosenttisesti, niin suojasäällä kuin paukkupakkasessakin.
VBG:n ainetta myyvät raskaan kaluston varaosaliikkeet ja se on alunperin tarkoitettu kuorma-autojen ja perävaunujen valopistokkeiden voiteluun ja hoitoon. Siis ammattilaisten kamaa. Purkin hintaa en juuri nyt osaa sanoa, sillä lainasin ainetta työpaikalta.
Minä purin antennin, putsasin maston sisältä ja päältä ja koko ruodon pituudelta jarrupuhdistussprayllä ja vaihdoin tuoreemmat rasvat moottorin ruodonkelausrullan ympäristöön.juuso158 kirjoitti:Muutamia viikkoja sitten suihkutin tonnarin antenniin VBG Elektro spray -nimistä ainetta. Toistaiseksi masto on toiminut lähes sataprosenttisesti, niin suojasäällä kuin paukkupakkasessakin.
Kokoamisen jälkeen ei aluksi meinannut kelautua kunnolla alas asti, joten laitoin mastoon ihan kevyesti jotain ohutta yleisvoitelua, CRC-5-56 tjsp. Se oli turhaa, koska ahdistus olikin siellä ruotorullan luona moottorin sisällä. Lisää rasvaa ruotoon ja varsinkin kelan vieressä olevan "ruotovyyhdinkeräyskaukaloon", niin jo toimi kaikilla pakkasilla ihan ongelmitta. Olen sitä mieltä, että masto on syytä pitää puhtaana, vahattuna, ja ilman voitelua ruodon taas pitää liikkua liukkaasti. Rulla kelaa ruotoa alas ja työntää ruotoa vyyhdille kaukaloon. Liukkautta pitäisi saada siihen ruotoon ja kaukalon sisäpinnalle reilusti.
http://www.saabphotos.com/gallery/Antenni
Tuossa ohjeessa herkistetään rulla poistamalla yksi laakeriprikka ja vaihdetaan väljempi kaukalo valmistustoleransseiltaan ahtaaseen NG900:n antenniin. Samalla kielletään laittamasta öljy- tai silikonipohjaisia puhdistusaineita mastoon. Tonnarin antennin rakenne on ihan samanlainen:
http://www.genuinesaab.com/psi/files/900antenna.pdf
http://www.genuinesaab.com/psi/index.htm
Viimeksi muokannut jus, Ti Helmi 16, 2010 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Paukkupakkanen ja 9000
Vaikkei nyt ihan paukkupakkaset olekaan, mutta jännä huomata miten -8 astettakin vaikuttaa. Tonnari ei ole roikassa, lähtee silti hyvin käyntiin vaikka akku onkin jo parhaat päivänsä nähnyt. Mittariston/kojelaudan taustavalot ei ole toimineet tällä viikolla, pätkii ne joskus muutenkin. Toiminevat taas kun ilmat lämpenee. Tavallisesti jostain kuuluu ihmeellistä ulinaa kun kiihdyttää rauhallisesti ja paineet nousee keltaiselle, sama juttu höllätessä. http://video.google.com/videoplay?docid ... 9149&hl=en (liekkö vika tyhjäkäyntimoottorissa?). Tällä viikolla aamuisin ei ole kuulunut mitään, sitten vasta kun auto hieman lämpenee. Aamuisin automaatti vaihtaa todella nätisti, jokaista vaihtoa ei tahdo edes huomata. 

9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98