Poikkituki tonnarin konehuoneeseen.
Tänään on ihmetelty tuota ilmastoinnin putkien mahtumista tuen alta, ja eihän ne alkuperäisten suunnitelmien mukaan mahdu. Nyt sitten vaan täytyy keksiä jokin ratkaisu tähän ongelmaan että miten putket saataisiin mahtumaan. Mulla kun ei ole ilmastointia kiinni eikä todennäköisesti tulekaan niin ei ole mitään ongelmaa tuen kanssa, mutta niillä joilla ilmastointi on, tulee sitten ongelmia. Yritän tämän päivän aikana suunnitella kiinnityksen ym uudestaan niin että tuki sopisi myös ilmastoinnilla varustettuihin autoihin.
Ne joilla EI ole ilmastointia ja ovat tuen tilanneet voisivat YV:llä ilmoitella, niin saan tuet lähetettyä ens viikon aikana.
Ne joilla on ilmastointi, joutuvat valitettavasti odottelemaan jonkun aikaa.
Tuossa vielä kuva tuosta kiinnityskohdasta. Ei tuota tarvitsisi paljon nostaa tuota putkea että mahtuisi ilmastoinnin putket alta.
Ne joilla EI ole ilmastointia ja ovat tuen tilanneet voisivat YV:llä ilmoitella, niin saan tuet lähetettyä ens viikon aikana.
Ne joilla on ilmastointi, joutuvat valitettavasti odottelemaan jonkun aikaa.
Tuossa vielä kuva tuosta kiinnityskohdasta. Ei tuota tarvitsisi paljon nostaa tuota putkea että mahtuisi ilmastoinnin putket alta.
Kuinka korkea tuo muuten on eli oletko koittanut mahtuuko konepelti kiinni?TeePee kirjoitti:Tänään on ihmetelty tuota ilmastoinnin putkien mahtumista tuen alta, ja eihän ne alkuperäisten suunnitelmien mukaan mahdu. Nyt sitten vaan täytyy keksiä jokin ratkaisu tähän ongelmaan että miten putket saataisiin mahtumaan. Mulla kun ei ole ilmastointia kiinni eikä todennäköisesti tulekaan niin ei ole mitään ongelmaa tuen kanssa, mutta niillä joilla ilmastointi on, tulee sitten ongelmia. Yritän tämän päivän aikana suunnitella kiinnityksen ym uudestaan niin että tuki sopisi myös ilmastoinnilla varustettuihin autoihin.
Ne joilla EI ole ilmastointia ja ovat tuen tilanneet voisivat YV:llä ilmoitella, niin saan tuet lähetettyä ens viikon aikana.
Ne joilla on ilmastointi, joutuvat valitettavasti odottelemaan jonkun aikaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ainakin uudemmissa tonnareissa on kuskin puolella lisäksi muovinen kaapelirata, joka tulee suurin piirtein samalle korkeudelle kuin ilmastoinnin putket. Sitä tosin pystynee siirtämään alaspäin, mutta lienee sekin hyvä ottaa huomioon raudan korkeutta mietittäessä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Kyllä se pelti kiinni menee ainakin tässä mun cc:ssä. Tuli vaan mieleen että onko noissa malleissa korkeus eroa (cc/cd/cs) Siis tuon konepellin ja iskaritolpanpään välissä?
Tuohon ilmastoinnin putkien mahtumiseen keksittiin jo ratkaisu, mutta muutostöistä johtuen venähtänee noin viikolla tämä projekti.
Löytyiskö kuvaa mistä näkis millainen kaapelirata siitä kulkee?pevi kirjoitti:Ainakin uudemmissa tonnareissa on kuskin puolella lisäksi muovinen kaapelirata, joka tulee suurin piirtein samalle korkeudelle kuin ilmastoinnin putket. Sitä tosin pystynee siirtämään alaspäin, mutta lienee sekin hyvä ottaa huomioon raudan korkeutta mietittäessä.
Tuohon ilmastoinnin putkien mahtumiseen keksittiin jo ratkaisu, mutta muutostöistä johtuen venähtänee noin viikolla tämä projekti.
Tuossapa kuva -95 2.3t:n konehuoneesta. Näkyy hyvin ilmastoinnin putket ja kaapelikouru.
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... kat&id=aag
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... kat&id=aag
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Tehkää niinkuin minä, LATTARAUDASTA ....
Menee hienosti noi putket ali ja eikä ota kiinni konepeltiin ja toimii ja on yhtä jäykkä kuin putkikin..
Menee hienosti noi putket ali ja eikä ota kiinni konepeltiin ja toimii ja on yhtä jäykkä kuin putkikin..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Ottamatta kantaa koko tuen tarpeellisuuteen (itsekin tosin suunnitelmissa tehdä joskus.... ) pidän kyllä lattaraudan jäykkyyttä putkeen verrattuna melko paljon heikompana.... tai riippuu tietenkin minkä kokoinen kanki määritellään lattaraudaksi.patu kirjoitti:Tehkää niinkuin minä, LATTARAUDASTA ....
Menee hienosti noi putket ali ja eikä ota kiinni konepeltiin ja toimii ja on yhtä jäykkä kuin putkikin..
Ei muuten ole umpiteräs ikinä putken veroista.patu kirjoitti:Tehkää niinkuin minä, LATTARAUDASTA ....
Menee hienosti noi putket ali ja eikä ota kiinni konepeltiin ja toimii ja on yhtä jäykkä kuin putkikin..
Ja tuollaiseltahan pitäise sen vissiin näyttää.
http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 0,2910.jpg
Ehkä hieman OT: Mutta eikös se niin ole että mikä laivanrakentajille on peltiä, on se autopeltisepälle ja rautaa...Kurko kirjoitti:Ei muuten ole umpiteräs ikinä putken veroista.patu kirjoitti:Tehkää niinkuin minä, LATTARAUDASTA ....
Menee hienosti noi putket ali ja eikä ota kiinni konepeltiin ja toimii ja on yhtä jäykkä kuin putkikin..
Ja tuollaiseltahan pitäise sen vissiin näyttää.
http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 0,2910.jpg
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
mutta sitä saa taivutettuu sen verran.... et tulee sellainen kaari ja se sitten väkisin väännetään että jää vääntö päälle. hitsaa putken kiinni alapuolelle jos tarvii (vedettyä vai hitsattua putkea? )
Ja siksi sen tein että saa otettuu tukea kädellä kun öljyt vaihtaa ei sillä muuta virkaa ole tai jos omasta kokemuksesta puhun. Täälläpäin on yksi tie jossa huomaa että jotain "ylimääräistä" on laitettu konehuoneen puolelle tai uskon sitten siihen niin lujasti, että se toimii.
Vai onkohan se vaan ulkonäkökysymys miksi näitä tehdään
(Ja TUHA se rantatie säkylästä luvalahdelle ainakin siinä hevosenkenkä mutkassa on hyvä paikka kokeilla toimiiko tuki, ajelen sitä pitkin parin viikon kuluttua jos kävisi taas näyttäytyy siellä päin suomea, niin tule ihmettelemään lattaa )
Ja en hitsaa laivoja enkä laita peltiä... raudat korjaan hakkurista pois ja sitä varten on raudanilmaisin
Ja siksi sen tein että saa otettuu tukea kädellä kun öljyt vaihtaa ei sillä muuta virkaa ole tai jos omasta kokemuksesta puhun. Täälläpäin on yksi tie jossa huomaa että jotain "ylimääräistä" on laitettu konehuoneen puolelle tai uskon sitten siihen niin lujasti, että se toimii.
Vai onkohan se vaan ulkonäkökysymys miksi näitä tehdään
(Ja TUHA se rantatie säkylästä luvalahdelle ainakin siinä hevosenkenkä mutkassa on hyvä paikka kokeilla toimiiko tuki, ajelen sitä pitkin parin viikon kuluttua jos kävisi taas näyttäytyy siellä päin suomea, niin tule ihmettelemään lattaa )
Ja en hitsaa laivoja enkä laita peltiä... raudat korjaan hakkurista pois ja sitä varten on raudanilmaisin
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)