Laturien yhteensopivuus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
swolking
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 13:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Laturien yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja swolking »

Nyt on laturiksi vaihdettu 115A:n laturi 80A:n sijaan. Ongelmat ratkesi sillä.

Kiitos kaikille neuvoista!
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!

Jäsen # 2684
swolking
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 13:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Laturien yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja swolking »

Ja eipä loppunutkaan... Edelleen tekee auto sitä, että silloin tällöin, säännöllisen epäsäännöllisesti, ei meinaa startata. Avainta käännettäessä konepellin alla naksahtaa, toisin sanoen kuuluu "klak" sen sijaan, että hörähtäisi käyntiin. Kun avaimen vapauttaa, kuuluu taas "klak". Ihan kuin ei ruuti riittäisi pyöräyttämään. Sitten, kun vaan jaksaa yritellä käynnistää autoa, niin useamman avaimenkäännön jälkeen käynnistyy normaalisti. Useimmiten auto käynnistyy muutenkin mallikaasti, mutta toisinaan tulee näitä kohtaksia, ettei pelitä.

Koska naksahdus/klaksunta kuuluu pellin alta, näyttäisi siltä, että virta ei pysähdy "matkan varrelle" esim viallisen virtalukonpohjan, automaattilaatikon vaihteenvalitsimen asentotunnistimen tai ajonestoreleen takia. Mutta missä vika voisi olla? Taskulampun valon avulla kurkkiessa vaikuttaisi, että startin pluspiuhaa kiinni pitävä mutteri olisi kyllä tiukalla eikä startin kolkuttelukaan auta, kun kohtaus iskee.

Oisko tää nyt puhtaasti maadoitusvika? Ja mistä kaikki mahdolliset maadoituspisteet löytyy?

Viksummat auttakee!
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!

Jäsen # 2684
swolking
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 13:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Laturien yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja swolking »

Virtalukonpohjan vaihtamisella ongelma korjaantui. Nyt käynnistyy niin kuin pitääkin.
swolking kirjoitti:Ja eipä loppunutkaan... Edelleen tekee auto sitä, että silloin tällöin, säännöllisen epäsäännöllisesti, ei meinaa startata. Avainta käännettäessä konepellin alla naksahtaa, toisin sanoen kuuluu "klak" sen sijaan, että hörähtäisi käyntiin. Kun avaimen vapauttaa, kuuluu taas "klak". Ihan kuin ei ruuti riittäisi pyöräyttämään. Sitten, kun vaan jaksaa yritellä käynnistää autoa, niin useamman avaimenkäännön jälkeen käynnistyy normaalisti. Useimmiten auto käynnistyy muutenkin mallikaasti, mutta toisinaan tulee näitä kohtaksia, ettei pelitä.

Koska naksahdus/klaksunta kuuluu pellin alta, näyttäisi siltä, että virta ei pysähdy "matkan varrelle" esim viallisen virtalukonpohjan, automaattilaatikon vaihteenvalitsimen asentotunnistimen tai ajonestoreleen takia. Mutta missä vika voisi olla? Taskulampun valon avulla kurkkiessa vaikuttaisi, että startin pluspiuhaa kiinni pitävä mutteri olisi kyllä tiukalla eikä startin kolkuttelukaan auta, kun kohtaus iskee.

Oisko tää nyt puhtaasti maadoitusvika? Ja mistä kaikki mahdolliset maadoituspisteet löytyy?

Viksummat auttakee!
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!

Jäsen # 2684
Vastaa Viestiin