Meni lunastukseen: 9000 CDE 2.3T -96. Muutamia kuvia!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sama intressi olis täälläkin tietää. Vaikka onkin jo 2v vanhempi ja 132tkm

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

EIhän tuo oo mennyt pahastikkaan kasaan, on se saab turvallinen :)
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Onneksi ei tullu ilmeisesti sorkat edellä lasiin, vaan selkäpuoli edellä....
Keula näkyy kestäneen muuten aika hyvin...
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

dieselmies kirjoitti:Meni sitten CDE lunastukseen. AVK:lla nähtävänä muutaman viikon päästä. Nyt uutta metsästämään
:cry:

Itselläni meni 9000 Turbo -88 lunastukseen viime vuonna. Olin juuri maalauttanut auton kokonaan, eikä lokareiden listojakaan oltu vielä kiinnitetty. Uusittu koko nahkaverhoilu, ajettu n. 240000 km. Hyvä vehjepeli. Puhuttiin vak.yhtiön ukon kans käyttöarvosta ja lunastusarvosta, jotka kuulemma olivat kaksi eri asiaa. Munkin piti saada siitä myyntiarvon mukaan, eli siltä pohjalta mitä vastaavat autot netissä esim. maksoivat, -eihän se niin mennyt.
Vaihtoehdot oli, A) Vak. yhtiö antaa mulle rahan jolla yrittäisin itse laittaa auton kuntoon B) Korjataan auto vak.yhtiön osoittamalla korjaamolla ja haetaan sieltä ns. korjauskustannus arvio C) Jos em. on ristiriidassa auton arvon kanssa niin lunastetaan auto. Okei, lähdettiin siitä, että korjataan sit, ellei lunastus hinta miellytä. Ilmoitin ettei korjauksessa saa käyttää purkuosia, vaan osien tulee olla uusia. Tottakai korjausarvio meni pitkäks ja ruvettiin puhumaan lunastusarvosta. No siinä hintaa etsiessämme tulimme lopulta tingittyyn hintaan jolla "myin" autoni vak. yhtiölle pikku painostuksesta. Ottaen huomioon, että vak. yhtiön ukko sanoi, et hinta on tää ja enempää ei tipu, jos et ole tyytyväinen niin voithan valittaa, asia on loppuun käsitelty ja piste. Mitäs teet ???
Meni tavallaan pakkolunastukseen, koska eivät enään rahaakaan luvanneet niinkään paljon, jos itse korjaisin ja muut vaihtoehdot oli käsitelty. Sain autosta kokolailla sen, mitä olin siihen itse sijoittanutkin, mutta jos olisin ehjän auton myynyt, niin olisin saanut siitä enemmänkin.
Vitutti kun jouduin em. tilanteeseen syyttä suotta. Vakuutusyhtiössä asiakas on harvoin oikeassa. Niin se vaan on.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ek6149 kirjoitti:
dieselmies kirjoitti:Meni sitten CDE lunastukseen. AVK:lla nähtävänä muutaman viikon päästä. Nyt uutta metsästämään
:cry:

Itselläni meni 9000 Turbo -88 lunastukseen viime vuonna. Olin juuri maalauttanut auton kokonaan, eikä lokareiden listojakaan oltu vielä kiinnitetty. Uusittu koko nahkaverhoilu, ajettu n. 240000 km. Hyvä vehjepeli. Puhuttiin vak.yhtiön ukon kans käyttöarvosta ja lunastusarvosta, jotka kuulemma olivat kaksi eri asiaa. Munkin piti saada siitä myyntiarvon mukaan, eli siltä pohjalta mitä vastaavat autot netissä esim. maksoivat, -eihän se niin mennyt.
Vaihtoehdot oli, A) Vak. yhtiö antaa mulle rahan jolla yrittäisin itse laittaa auton kuntoon B) Korjataan auto vak.yhtiön osoittamalla korjaamolla ja haetaan sieltä ns. korjauskustannus arvio C) Jos em. on ristiriidassa auton arvon kanssa niin lunastetaan auto. Okei, lähdettiin siitä, että korjataan sit, ellei lunastus hinta miellytä. Ilmoitin ettei korjauksessa saa käyttää purkuosia, vaan osien tulee olla uusia. Tottakai korjausarvio meni pitkäks ja ruvettiin puhumaan lunastusarvosta. No siinä hintaa etsiessämme tulimme lopulta tingittyyn hintaan jolla "myin" autoni vak. yhtiölle pikku painostuksesta. Ottaen huomioon, että vak. yhtiön ukko sanoi, et hinta on tää ja enempää ei tipu, jos et ole tyytyväinen niin voithan valittaa, asia on loppuun käsitelty ja piste. Mitäs teet ???
Meni tavallaan pakkolunastukseen, koska eivät enään rahaakaan luvanneet niinkään paljon, jos itse korjaisin ja muut vaihtoehdot oli käsitelty. Sain autosta kokolailla sen, mitä olin siihen itse sijoittanutkin, mutta jos olisin ehjän auton myynyt, niin olisin saanut siitä enemmänkin.
Vitutti kun jouduin em. tilanteeseen syyttä suotta. Vakuutusyhtiössä asiakas on harvoin oikeassa. Niin se vaan on.
Kannattaa ilmoittaa vaan riitauttavansa (lakimiehen antama neuvo) asia/lunastus arvo. Ainakin halvemmissa autoissa tulevat suhteellisen helposti vastaa, koska riitauttaminen ei ole heille mitenkään järkevää ja kustannustehokasta. Eli kova kovaa vastaan :twisted: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

JouniCSE kirjoitti:
dieselmies kirjoitti:Meni sitten CDE lunastukseen. AVK:lla nähtävänä muutaman viikon päästä. Nyt uutta metsästämään
tommonen maistus jos ois pottia ja tarvetta, mikäli saat sen 15ke niin hirveesti ei varmaan tarttis laittaa lisää:

http://www.mobile.de/SIDbDZYqerIQixt6b3 ... 82&top=23&
:D

Mulle kelpais kans. Hieno vehjepeli ! Kiinnitin samaan autoon huomiota Rintajoupin ilmoituksessa hesarissa muutama päivä sitten. Auto on Kehä III varrella rintajoupin puotissa, ellei joku rahamies oo hakenut sitä jo.
Saab 9-5 Aero Hirch Performance vm. 2004 aj. 18 tkm, 305 heppaa !! 59.900 E. Olis vaan sitä hilloo niin se olis jo mulla. Kyllä toi saksastakin kelpais hakee vm. -97. Mitähän eroa tolla Navilla on tähän Performanceen ?? 9.999 euroa ei tunnu noin pahalta, kuin toi rintajoupin pyynti.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Nyt olisi noudettavissa auto AVK:lta. http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=107309

Auto on muuten ollut säiden armoilla yli 3kk eli sisusta + kojetaulun ympäristön sähkövehkeet ovat olleet veden/lumen vallassa sen ajan.

Auto ei ole tuontiauto vaan ostettu suomalaiselle perheelle Suomesta 2 vuoden Saksan komennukselle jonka jälkeen perhe tuonut auton takaisin Suomeen.

ps. osui muuten aika keskelle :wink:
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ei mahtane olla mitään toimivaa tossakaan enää. :? Pitäny sit sisustakin pilata tosta jos se kerta on 3 kuukautta ollut pihalla. :x On se hommaa. Ja täysin samallainen kuin mulla.Sama värikin vielä. :cry:
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Milli kirjoitti:Ei mahtane olla mitään toimivaa tossakaan enää. :? Pitäny sit sisustakin pilata tosta jos se kerta on 3 kuukautta ollut pihalla. :x On se hommaa. Ja täysin samallainen kuin mulla.Sama värikin vielä. :cry:
Niinpä ja ihmetellään miksi vakuutusmaksut nousee. Omaisuutta tuhotaan surutta. Jos auto olisi peitetty esim. 5 euron peitteellä niin jotakin ehjääkin voisi olla sisustassa. Mutta onhan vakuutusyhtiöillä rahaa :twisted:
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

dieselmies kirjoitti:
Milli kirjoitti:Ei mahtane olla mitään toimivaa tossakaan enää. :? Pitäny sit sisustakin pilata tosta jos se kerta on 3 kuukautta ollut pihalla. :x On se hommaa. Ja täysin samallainen kuin mulla.Sama värikin vielä. :cry:
Niinpä ja ihmetellään miksi vakuutusmaksut nousee. Omaisuutta tuhotaan surutta. Jos auto olisi peitetty esim. 5 euron peitteellä niin jotakin ehjääkin voisi olla sisustassa. Mutta onhan vakuutusyhtiöillä rahaa :twisted:
Ei vakuutusyhtiöllä ole rahaa vaan meillä autoilijoilla jotka maksamme vakuutusmaksut.
Ei mene kauaakaan kun taas sanotaan että kustannukset ovat nousseet ja siispä nostetaan taas vakuutusmaksuja :evil:

Autopeltisepät ! katto löytyy tästä autosta http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10522
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Varaosiksi

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

dieselmies kirjoitti:Nyt olisi noudettavissa auto AVK:lta. http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=107309

Auto on muuten ollut säiden armoilla yli 3kk eli sisusta + kojetaulun ympäristön sähkövehkeet ovat olleet veden/lumen vallassa sen ajan.

Auto ei ole tuontiauto vaan ostettu suomalaiselle perheelle Suomesta 2 vuoden Saksan komennukselle jonka jälkeen perhe tuonut auton takaisin Suomeen.

ps. osui muuten aika keskelle :wink:
:wink:

Kauhee pyynti näyttää olevan !!
Mä tarjoaisin tollasesta rutusta 500 euroa, että saisivat AVK:lla edes jotain tarjousta, eihän tosta kantsis edes mitään projektia ottaa, vaan suoraan varaosahyllyyn osat ja myyntiin ellei omaan autoon kelpaa.
Moottori vois olla ton 500 e arvoinen ??
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Vanhat tuonti Saabit

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Eiks oo kivaa, kun sä haet muka halvalla auton vaikka Saksasta ja sit sä maksat siitä hirveän autoveron Suomeen, joka vero on laskettu/arvostettu yläkanttiin .
Sit sä ajat auton lunastuskuntoon samantien ja kas kummaa ei sun autoa enään tässä vaiheessa vakuutusyhtiössä arvostetakaan saman verolaskelman mukaan, koska auto on ns. tuontiauto ja saat siitä vain käsirahan takaisin, kun auto lunastetaan.
Autovero on sulle laskettu esimerkiksi 10.000 euron (riippuu vuosimallista) mukaan ja kun sä kolaroit sen niin arvostus putookin tohon 4000 euron pintaan, millä sun pitäs tulla toimeen ja hankkia uus auto. "Silloin ottaa pattiin":lol:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhat tuonti Saabit

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ek6149 kirjoitti:Eiks oo kivaa, kun sä haet muka halvalla auton vaikka Saksasta ja sit sä maksat siitä hirveän autoveron Suomeen, joka vero on laskettu/arvostettu yläkanttiin .
Sit sä ajat auton lunastuskuntoon samantien ja kas kummaa ei sun autoa enään tässä vaiheessa vakuutusyhtiössä arvostetakaan saman verolaskelman mukaan, koska auto on ns. tuontiauto ja saat siitä vain käsirahan takaisin, kun auto lunastetaan.
Autovero on sulle laskettu esimerkiksi 10.000 euron (riippuu vuosimallista) mukaan ja kun sä kolaroit sen niin arvostus putookin tohon 4000 euron pintaan, millä sun pitäs tulla toimeen ja hankkia uus auto. "Silloin ottaa pattiin":lol:
Joo mutta tässä vaiheessa verottaja on saanut jo rahansa joten ei kai tässä mitään ongelmaa ole? Itekkin oon miettiny ton kaskon ottamista mutta päätynyt siihen tulokseen että ei sieltä kuitenkaan mitään saa jos vahinko sattuu. Yli 10 vuotta vanha kiesi, hyvä jos 3ke vakuutusyhtiöstä sais. Vakuutusyhtiöt ja verottaja ottaa kyllä omansa, meille taviksille on varattu vain ja ainoastaan maksajan rooli.
Vastaa Viestiin