3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

2.3i-16 kirjoitti:Jos auto on hyvä yksilö ja haluat ehdottomasti pitäytyä siinä, on myös tuon viritys vaparina jonkinmoinen vaihtoehto.

Kannen porttaus, nokat, läppärungot ja kunnon putkisto tuovat ainakin jotain lisää. Automaattilaatikon säätäminen erilaiselle tehoalueelle (enemmän kierroksia) voi olla haastava homma.

Korkeampikiertoinen vaparikutonen on myös hauska vehje.
Mitenkäs?
Eikös 9-5 sama kone ole ahdettuna, toispuoleisesti, mutta kuitenkin. Onnistuisko helpommin kun moottorin vaihto tai vapariviritys.?
aero
-
Viestit: 8736
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.

Viesti Kirjoittaja aero »

DIggItaLLr kirjoitti:Mitenkäs?
Eikös 9-5 sama kone ole ahdettuna, toispuoleisesti, mutta kuitenkin. Onnistuisko helpommin kun moottorin vaihto tai vapariviritys.?
Vaparia saa jossain määrin virittää surutta ja moottorinvaihto on vähäpäästöiseen virallisesti helppoa, jos on esittää luovuttaja-auton paperit joilla todistaa, että moottori on vähäpäästöinen. Vaan meneppä ahtamaan se moottori - tuo rinnastetaan moottorin vaihtoon, joten vähäpäästöisyys pitää todistaa. Ja kun moottori on omarakennelma, eikä siis luovuttaja-auton papereita ole näyttää, tarttee leimaa varten dynolapun (alle 270hp ja valmistajan edustajan todistuksen, että verrokiksi kelpaa Aero sekä mahdollisen alustapäivityksen tai alle 210hp, jonka tuo V6 muistaakseni tuuppaa vaparina) sekä VTT:n pussitestin (jolla on nelinumeroinen hintalappu). Tietty sen ahtimen voi jättää muutosleimaamatta ja nykiä aina kausileiman kohdatessa kuuseen sieltä pellin alta, mutta...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
nakke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Loka 08, 2006 16:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.

Viesti Kirjoittaja nakke »

Juuri näin. Vapari näyttää samalta vaikka vähän porttaisitkin ja tekis muutakin. Ei sen tehojen perään kukaan kysele. Turbottaminen ei liene fiksuin vaihtoehto. Itselläni on pellin alle vaihdettu se 3.2 V6 ja ensi talvena meinasin laittaa sen koneistamolle ja hommata perinteisin keinoin tehot tuonne 270-290 seuduille :P . Jos sillä taas hetken pärjäisi. (3.0 Tid 9-5n ahdin on puolestaan tällä hetkellä työstettävänä; siihen vaihdetaan johdinsiivet jotka toimii paremmin chippauksen kanssa ja antaa laajemman vääntöalueen :mrgreen: ).
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

nakke kirjoitti:Juuri näin. Vapari näyttää samalta vaikka vähän porttaisitkin ja tekis muutakin. Ei sen tehojen perään kukaan kysele. Turbottaminen ei liene fiksuin vaihtoehto. .
Eikä tuolla 9-5:n asymmetrisesti ahdetulla V6t moottorilla mitään tehoja lisää saa, päinvastoin, menettää 10 heppaa, siinä kun on vain 200hv. Toki saa sitten lisää käyttökelpoista alavääntöä ja maksimivääntöä (310Nm).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Meazza kirjoitti:Mikäs veekutosessa mättää?
Niinpä :(
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Vastaa Viestiin