Vaikeata on kuvitella ainakin noiden hydraulitukityynyjen asennustöissä minkään menevän pieleen, eivät ne oikein asetu muuten kuin oikein päin ja molemmat omille paikoilleen. Mutta onko osien pakkauksia vielä tallessa, eli mitä merkkiä? Jos ei edellä mainittu ScanTech niin ei kai "Pro Parts Sweden" joka on ei yhtään mitään muuta kuin uudelleen nimettyä edellämainittua ScanShittiä? Aikaisemmin mm. Motonetin hydraulitukityynyjen nimellä myymissä ScanTech-kapistuksissa on tavattu vanhaan hydraulitukityynyn runkoon uudelleenrakennettuja umpikumijöötejä joilla tärinät sekä värinät ovat taattuja.
Vaihteiston päädyn kumipuslan vaikutus koriin tuntuvien jurinoiden osalta on melko olematon, ja sinne kyllä uskaltaa asentaa vaikkapa uretaanimuovipuslan, ja tällä uretaanisella on jonkinmoiset vaimennusominaisuudet jo itsessäänkin vaikkakin on lähes umpitavaraa. Toki jos alkuperäisen kaltaisen kumipuslan asentaa, on syytä asentaa se samoin päin kuin alunperinkin jolloin vaihteiston pääty siitä puslan keskipultistaan ikäänkuin roikkuu V:n muotoisessa kumiripustuksessa puslan kuoren sisällä, ei toisinpäin vaikka maalaisjärki asennustöissä antaisi muuta ymmärtää.
Jurina konehuoneessa 2300-2500 kierrosalueella.
Re: Jurina konehuoneessa 2300-2500 kierrosalueella.
Ei ole tallessa. Deltasta saappi huollosta ostin juuri sen takia kun täällä foorumilla haukuttiin motonetin kamat. Onko näillä osilla ulkonäöllistä eroa?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Jurina konehuoneessa 2300-2500 kierrosalueella.
En osaa sanoa ulkonäköeroista mitään, mutta mitä minä olen kaikenlaisiin ei edes vara- mutta "kaltaisosiin" törmännyt niin yleensä ne ovat olleet huolella alkuperäisten kaltaisiksi naamioituja. Surkuhupaisasti ajateltuna tällä samalla vaivalla olisi voinut tehdä kunnollisen osan...
No pölinät sikseen:
Niinkuin tuolla edellä on kerrottu niin ehjät ja oikeanlaiset hydraulitukikumit sallivat moottorin liikkeen ylös-alas suunnassa tietyissä rajoissa, ja eräs konsti sen selvittämiseksi että onko autossa nyt oikeat hydraulitukityynyt vaiko umpikumiset näköisosat, on mennä avaamaan konepelti ja ottaa tukeva ote kannen jakopään päädystä, mistä kiinni saa, eräs hyvä paikka on DI- kasetin jakopään puoleinen "lippa", ja koettaa voimallisesti hytkytellä moottoria ylös-alas- suunnassa. Ehjillä tai edes oikeanlaisilla oikeasti hydraulisilla tukityynyillä tulee moottorin joustella, "hytkyä" tuntuvasti ylös-alas- suunnassa. Jos näin ei edes uusilla osilla tapahdu, ovat osat melkeinpä väistämättä jotakin ihan muuta kuin mitä olisi tarkoitus olla ja mistä on maksettu.
No pölinät sikseen:
Niinkuin tuolla edellä on kerrottu niin ehjät ja oikeanlaiset hydraulitukikumit sallivat moottorin liikkeen ylös-alas suunnassa tietyissä rajoissa, ja eräs konsti sen selvittämiseksi että onko autossa nyt oikeat hydraulitukityynyt vaiko umpikumiset näköisosat, on mennä avaamaan konepelti ja ottaa tukeva ote kannen jakopään päädystä, mistä kiinni saa, eräs hyvä paikka on DI- kasetin jakopään puoleinen "lippa", ja koettaa voimallisesti hytkytellä moottoria ylös-alas- suunnassa. Ehjillä tai edes oikeanlaisilla oikeasti hydraulisilla tukityynyillä tulee moottorin joustella, "hytkyä" tuntuvasti ylös-alas- suunnassa. Jos näin ei edes uusilla osilla tapahdu, ovat osat melkeinpä väistämättä jotakin ihan muuta kuin mitä olisi tarkoitus olla ja mistä on maksettu.
Re: Jurina konehuoneessa 2300-2500 kierrosalueella.
Tuleeko nämä deltasta ostetut tukikumit jossain laatikossa? Mulle se myyjä tyrkkäs nuo osat käteen ilman mitään laatikoita. Mutta ei kai ne nyt voi merkkihuollossa paskaa myydä? Pitääpä huomenna testata tuota koneen keinumista.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Jurina konehuoneessa 2300-2500 kierrosalueella.
En osaa sanoa Delta-Auton varaosapolitiikasta mitään, sen tiedän että Delta-Auto ei ole ollut Saabin virallinen maahantuoja ainakaan silloin kun ohjelmassa on ollut 9000- malleja, toisin kuin esim. Scan-auto tai Metro-Auto.
Nykyisten tai taannoisten sekavien tilanteiden myötä sekä Delta-auton harjoittamien tahallisesti sekavien "corolla nolla korolla- mutta takuuhuoltojen hinnoissa takaisin"- kampanjoiden, johon siskonikin lankesi, en ihmettelisi yhtään sellaisten näköisosien myyntiä kuin mitä vain parhaimmalla katteella sattuu Intian tukkureilta löytymään.
Eli kyllä, "Merkkihuoltokin" voi myydä silkkaa Paskaa.
Perusteluina aikalailla se että näitä tyynyjä ei voi asentaa väärinpäin, ei vääriin paikkoihin uniikin pulttijakonsa puolesta joka sallii vain oikeanlaisen asennuksen, eikä mitenkään ylösalaisin. Ainoa vaihtoehto on se että tavara on vääränlaista tai peräti väärennettyä.
Nykyisten tai taannoisten sekavien tilanteiden myötä sekä Delta-auton harjoittamien tahallisesti sekavien "corolla nolla korolla- mutta takuuhuoltojen hinnoissa takaisin"- kampanjoiden, johon siskonikin lankesi, en ihmettelisi yhtään sellaisten näköisosien myyntiä kuin mitä vain parhaimmalla katteella sattuu Intian tukkureilta löytymään.
Eli kyllä, "Merkkihuoltokin" voi myydä silkkaa Paskaa.
Perusteluina aikalailla se että näitä tyynyjä ei voi asentaa väärinpäin, ei vääriin paikkoihin uniikin pulttijakonsa puolesta joka sallii vain oikeanlaisen asennuksen, eikä mitenkään ylösalaisin. Ainoa vaihtoehto on se että tavara on vääränlaista tai peräti väärennettyä.