Saab 9000 turbo vm.95 hinta?
Ja nyt tämä juttu vähän rönsyilee, mutta laitetaan tähän jatkoksi.
Eli nyt kun alan ng:stä tehdä verovalitusta, niin mitä siihen kannattaa laittaa. Tuoko että se veroprosentti mikä siitä on peritty, on liian suuri, ja pitäisi periä tuon 13% mukaan, vai mitä laitan??
Eli nyt kun alan ng:stä tehdä verovalitusta, niin mitä siihen kannattaa laittaa. Tuoko että se veroprosentti mikä siitä on peritty, on liian suuri, ja pitäisi periä tuon 13% mukaan, vai mitä laitan??
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: hinnat
Tavaroiden liikkuminen on vapaata, mutta vain periaatteessa. Niinkuin monopolitkin ja kaikki muu..YKÄ kirjoitti:Jos muualla eu alueella tommonen 10v vanha tonnari maksaa n.5000e
niin mitä järkee on siitä maksaa 15000e.Eikös eu:ssa ole tavaroiden,palveluiden,pääoman,työvoiman liikkuvuus vapaata.
Eihän siitä veromuutoksesta kukaan mitään "tiedä" sehän tehdään yön yli päätöksenä,muuten markkinat sekois vielä enemmän mitä nyt.
Mutta kyllä se valtio verotuloistaan huolen pitää vaikka auton hinta laskee niin kyllä me autoilusta saadaan silti maksaa suolasesti niinkuin tähänkin asti.
Tämä ei nyt enää alkuperäiseen aiheeseen kuulu mitenkään, mutta en ymmärrä mitä tarkoittaa "ei kannata maksaa". Jos jonkunlaisen auton haluaa niin kai se täytyy maksaa, ei niitä muuten saa.
Verohuhujen perässä juokseminen on ihan loputonta puuhaa. Minä lyön sen saman kossupullon vetoa että romahduksia niihin ei tule. Jos uhkaa tulla niin asia kompensoidaan pikavauhtia jollakin keinolla ja ne keinot eivät verottajalta lopu. Päälle lätkäistään siihenkin sitten vielä 5 vuoden siirtymäaika tai vastaavaa.
Näistä verohuhuista ei ole kenellekään mitään hyötyä. Autokauppiaat kiroilevat kun penninvenyttäjä-ostajat lykkäävät loputtomiin auton hankintaa kun niille on uskoteltu että jokin oikeasti radikaalisti joskus muuttuisi.
Lopputulos on että porukat ajaa vanhoilla romuilla, osa vain sen takia että kun "saksassa tuokin olisi niin ja näin paljon halvempi". Mitä iloa siitä on jos ei kuitenkaan hae sitä autoa sieltä?
Ihan sama ongelma on ikuisesti kämppämarkkinoilla. Joku talousnero tulee iltauutisiin ja laukoo että ensi vuonna asuntojen hinnat laskevat niin asuntojen myynti loppuu saman tien siihen. Välittäjät kiroilevat ja ihmiset asuu vanhoissa asunnoissaan..
9000CS 2,3
Näin näyttää olevan. Kun "alvista" päästään autojen kohdalla eroon, niin sitten tulee "elvi".Jep. kannattaa samalla vaatia ALVia takaisin laittomana verona
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 745&page=1
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
On aivan totta, että veropäätöksistä voi valittaa kolme, joissain tapauksissa jopa viisi vuotta jälkikäteen, itse en hinnanlaskuun usko, ennenkuin näen sen tapahtuneetn. Vrt. Ykälle hallitus palauttaa voimaan ennen lamaa vuonna 90 olleet etuudet, kuten lapsiperheitten verovähennysoikeuden, sääli vain, ettei vuotta ilmoitettu... Voi sian leukaJarmoL kirjoitti:No juu,
Huhut on huhuja...
Mutta eikö se ole kuitenkin niin että valitusaikaa on se kolme vuotta veropäätöksestä. Jos veroprosentit tuona aikana muuttuu edullisemmaksi, valtio maksaa erotuksen korkojen kanssa takaisin?
Jarmo
Tuo on aika hurja juttu ja mutta autoverojutuissa tuo uskomus elää, mutta sotii ainakin meikäläisen oikeustajua vastaan rankasti.JarmoL kirjoitti:No juu,
Huhut on huhuja...
Mutta eikö se ole kuitenkin niin että valitusaikaa on se kolme vuotta veropäätöksestä. Jos veroprosentit tuona aikana muuttuu edullisemmaksi, valtio maksaa erotuksen korkojen kanssa takaisin?
Jarmo
Olisi aivan tolkuton tilanne että vero olisi jälkeenpäin korjattavissa, johonkin muuhun tasoon kuin verotushetken tasoon. Sehän pyöräyttäisi koko verotussysteemin nurinniskoin... en nyt siis puhu vain autoverosta, vero kuin vero.
Kokonaan eri asia on jos valtiovalta tunnustaa perineensä verotushetkellä veroa väärin perustein.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Mikäli oon oikeen käsittäny niin kyse on tasavertaisuudesta. Valtio saa periä elviä alvia tai vaikka mitä kuhan perii sen kaikilta. Nyt näin ei ole. Yksityiset autontuojat joutuu tuon elvi hässäkän maksaan, liikkeet taas saavat vähentää sen normaalin alv:n tapaan. Tässä tapahtuu syrjiminen. Eli joko kaikki maksaa tai kukaan ei maksa. Pitää vain toivoa että sille Kuitusen mafialle vielä tulee loppu.Teemu kirjoitti:Näin näyttää olevan. Kun "alvista" päästään autojen kohdalla eroon, niin sitten tulee "elvi".Jep. kannattaa samalla vaatia ALVia takaisin laittomana verona
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 745&page=1
tuulilasi
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=115119
Tuulilasissa on siitä verosta tänään kirjotus
lukekaa se voi valottaa tätä vero asiaa lisää.
Taitaa kohta ne huhut voimistua entisestään että muutos olisi tulossa.
Tuulilasissa on siitä verosta tänään kirjotus
lukekaa se voi valottaa tätä vero asiaa lisää.
Taitaa kohta ne huhut voimistua entisestään että muutos olisi tulossa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jaahas...itse maksoin 91 mallin CD:stä vuosi sitten veroa 2700.- euroa.
Auto tuotiin saksasta.
Tuossa summassa on alv- myös mukana.
Miltä moinen summa mielestänne kuulostaa.
Itse odottelin silloin sellaista 2100 - 2300.- euroa.
Mutta en kadu yhtään ostostani...
Auto tuotiin saksasta.
Tuossa summassa on alv- myös mukana.
Miltä moinen summa mielestänne kuulostaa.
Itse odottelin silloin sellaista 2100 - 2300.- euroa.
Mutta en kadu yhtään ostostani...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-20%
http://www.mainio.net/article.asp?path= ... 0091;84706
-Uusienmyyti putos -20% elokuussa
-vaihtoautovarastot on täynnä
-hyvityshinnat on laskenu tosi alas
-käytetyn hinta tippuu vauhdilla
-media alkaa pikkuhiljaa kirjottaa tästä autokaupan/verotuksen tilanteesta.
-tulli/verottaja on hiljaa=tätä järjetöntä systeemii ei voi puollustella
Kansa alkaa pikkuhiljaa tajuta että jos tonnari maksaa saksassa 5000e
niin se ei saa maksaa suomessa 15000e,tai ne ketkä ei tajuu ja ostaa sen 15000e auton saattaa kyllä siinä hommassa vähän hävitä.
Eiköhän verottaja joudu siitä autoverosta nykysellään luopuu aika pian.
-Uusienmyyti putos -20% elokuussa
-vaihtoautovarastot on täynnä
-hyvityshinnat on laskenu tosi alas
-käytetyn hinta tippuu vauhdilla
-media alkaa pikkuhiljaa kirjottaa tästä autokaupan/verotuksen tilanteesta.
-tulli/verottaja on hiljaa=tätä järjetöntä systeemii ei voi puollustella
Kansa alkaa pikkuhiljaa tajuta että jos tonnari maksaa saksassa 5000e
niin se ei saa maksaa suomessa 15000e,tai ne ketkä ei tajuu ja ostaa sen 15000e auton saattaa kyllä siinä hommassa vähän hävitä.
Eiköhän verottaja joudu siitä autoverosta nykysellään luopuu aika pian.
'Eiköhän verottaja joudu siitä autoverosta nykysellään luopuu aika pian
Ei, ei joudu valitettavasti. Autoverohan saa olla vaikka 1000%. EU ei ota kantaa jäsenvaltioiden autoveroon. Vain tuontiautojen eriarvoinen kohtelu on laitonta.
Valtio ottaa aina omansa, jos autovero poistuisikin tilalle tulee joku muu veroluontoinen maksu. Käyttömaksu, bensan hinta nousee, tietullit, yms yms. Autokaupatkaan ei aio hävitä, kyllä se on kuluttaja joka lystin maksaa.
Kuten jo aiemmin totesin, alvi lähtee elvi tulee. Sama meininki on autoveronkin suhteen.
En tietenkään ole minkään verojen ja käyttämaksujen puolella, asialle ei vaan voi mitään.
Mutta menipäs pahasti Offtopic...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
eu
Eikös eu:ssa ole semmonen projekti meneillään että jäsenvaltijoissa
siirrytään rekistöröinti verosta/autoverosta luopumaan ja siirtymään käytön verotukseen.
Ei siinä auta sun tai mun tai suomen mielipide mitään.Verotuksen perusteena käytetään päästöarvoja,tällä koitetaan ohjata pieniin ja vähän kuluttaviin autoihin.
Sitten on toinen juttu nää suomen automarkkinat jos myynti laskee uusissa paljon tulee sieltä paineita päätäjille tehä jotain.Ja tää myynnin lasku on semmonen juttu että se ruokkii ite iteensä.Porukka ei uskalla ostaa kun markkinoilla on häiriöitä.
Ja käyrät on nyt alaspäin jo ihan hyvin.
http://www.stat.fi/til/merek/2004/08/me ... e_001.html
siirrytään rekistöröinti verosta/autoverosta luopumaan ja siirtymään käytön verotukseen.
Ei siinä auta sun tai mun tai suomen mielipide mitään.Verotuksen perusteena käytetään päästöarvoja,tällä koitetaan ohjata pieniin ja vähän kuluttaviin autoihin.
Sitten on toinen juttu nää suomen automarkkinat jos myynti laskee uusissa paljon tulee sieltä paineita päätäjille tehä jotain.Ja tää myynnin lasku on semmonen juttu että se ruokkii ite iteensä.Porukka ei uskalla ostaa kun markkinoilla on häiriöitä.
Ja käyrät on nyt alaspäin jo ihan hyvin.
http://www.stat.fi/til/merek/2004/08/me ... e_001.html