Kiina-Ahdinta tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Kaide kirjoitti:Olen melko varma että kovemmilla ahdoilla / tuotoilla on bensakartta täysin metsässä ja kone aikasenlailla laihalla.
Todennäköisesti juurikin näin, ja tätä on tarkoitus tutkiakin toki, kuin myös softa laittaa uusiksi.
SiipiSaapi kirjoitti:Ootteko mitannu tehoja ? Mitä irtoaa hv/Nm ?
Tarkoitus olisi softan vaihtamisen jälkeen käydä penkittämässä, ilmoilen sitten tänne heti toki :wink:
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

[/quote]Tarkoitus olisi softan vaihtamisen jälkeen käydä penkittämässä, ilmoilen sitten tänne heti toki :wink:[/quote]

Kuva
Viimeksi muokannut SiipiSaapi, Ti Syys 21, 2010 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Suiten stage1:n bensakartalla on vakiosuuttimet jo tapissa siinä 1 barin kohdalla joten softan päivitys ei tehoihin ja seoksiin enää auta vaan bensan saanti pitää turvata muutoin. Ahtopaineen kontrollia voi kyllä päivittää.
Jos ajat testiä niin otappa veto 1 bar maksimiahdoilla ennen isompia ahtoja ja katso millaiset seokset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

vesa67 kirjoitti:Suiten stage1:n bensakartalla on vakiosuuttimet jo tapissa siinä 1 barin kohdalla joten softan päivitys ei tehoihin ja seoksiin enää auta vaan bensan saanti pitää turvata muutoin. Ahtopaineen kontrollia voi kyllä päivittää.
Jos ajat testiä niin otappa veto 1 bar maksimiahdoilla ennen isompia ahtoja ja katso millaiset seokset.
Oho, onko noin.. Kyllä tuossa tosin huomattava ero oli kun paineet nosti 1 -> (reilu) 1.2 bar. Mutta joo, pitänee hommata seosmittari myös, niin kuin tosin egt-:kin .. Jossain videossa näin yhdistetyn egt-/seosmittarin, onko tuollaisista kokemusta?

Itsellä ei ole (ennen kevättä ainakaan) tosin edes enempiä tehoja tavoitella, lähinnä tuo jäykkä hukkis->fuel cut -ongelma pitäisi laittaa kuriin. Katselin silti tossa mitä deka 630:t maksaa, Suomessa vajaa 100e, Jenkkilästä $50 8O Tuohonhan maksaisi ilolla tullitkin päälle jos sinne jäisi. Lähettävät vielä Suomeenkin, $24 taisi olla postikuluja jos tilaisi, eli 4 suutinta kaiken kaikkiaan ~170e (+se tulli).
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Lyhyesti : Tee siis jotain bensapuolelle ja softalle... ennenkuin ..... :twisted: :twisted: :twisted: . Muutenhan tuo vaikuttaa aika makeelta jutulta
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jossain videossa näin yhdistetyn egt-/seosmittarin, onko tuollaisista kokemusta?
Mulla on Vems WB round jossa molemmat. Ei ole kyllä mitään pahaa sanomista ko laitteesta, suosittelen.

http://shop.vems.hu/catalog/roundwbo2egt-p-101.html
Lyhyesti : Tee siis jotain bensapuolelle ja softalle... ennenkuin ..... :twisted: :twisted: :twisted: . Muutenhan tuo vaikuttaa aika makeelta jutulta
Vaikka tosiaan ne 630cc decat ja sitten joku esim. pottu softa pohjalle mistä säätämään.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

j0ne kirjoitti:Mulla on Vems WB round jossa molemmat. Ei ole kyllä mitään pahaa sanomista ko laitteesta, suosittelen.

http://shop.vems.hu/catalog/roundwbo2egt-p-101.html
Jes, just tollasta meinasin.. Ainoo että antureineen päivineen 322e 8O
Kaide kirjoitti:Lyhyesti : Tee siis jotain bensapuolelle ja softalle... ennenkuin ..... :twisted: :twisted: :twisted: . Muutenhan tuo vaikuttaa aika makeelta jutulta
Ennen kuin ........ ?
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

... ennen kuin laihan seoksen myötä pakolämmöt karkaa käsistä ja pakoputkeen alkaa päätyä männän-, pakoventtiilien ja turbonkappaleita

kyllä toi vakavasti kannattaa ottaa ettei luukuta stage3 ahdoilla tolla hyrrällä mailin vetoja, sitä lämpökuormaa vaan alkaa kertymään sinne pakopuolelle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Auts.. Kiitos, ton lauseen myötä kevenee kaasujalka väkisinkin.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
haukiman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja haukiman »

Peruspaineet on reiluhkot 0.7. Täytyy säädellä, kun ehtis vaan...
9000 2.3t -94
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Vieläkö on vehkeet nipussa? Ettei oo esiintynyt samaa efektiä mitä RR turbiinissa tässä hiljattain :D
M97CSB234EFM57001 RE85
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

ysikoo kirjoitti:Vieläkö on vehkeet nipussa? Ettei oo esiintynyt samaa efektiä mitä RR turbiinissa tässä hiljattain :D
Täällä on ainakin pelittänyt hyvin, ei mitn ongelmia... Muuta kuin turhan jäykkä hukkis -> liika ahtaminen :) Näillä keleillä ei vaan hirveästi ole intoa edes alkaa säätämään.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Päätyi sitten mulle tää sama ahdin, ainakin oletettavasti sama. Tulee samanlaiseen autoonkin kiinni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Mawerick kirjoitti:Päätyi sitten mulle tää sama ahdin, ainakin oletettavasti sama. Tulee samanlaiseen autoonkin kiinni.
Eipä ollu mun sit kuitenkaan, pakkohan se oli selvittää :lol:
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

jyrmy kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Päätyi sitten mulle tää sama ahdin, ainakin oletettavasti sama. Tulee samanlaiseen autoonkin kiinni.
Eipä ollu mun sit kuitenkaan, pakkohan se oli selvittää :lol:
Nope, sun edellinen tötterö on vielä kasassa.
Tosin hukkiksen tanko irtosi kun käytiin logittamassa, ja ahdot ampuu kartan yli.

Fuelcuttia tulee helposti, ja ahdot käy liian ylhäällä suhteessa vakiomappiin -> Laihalla käydään kun kaasun survasee pohjaan.

Hauska peli muuten ja tuntuu tehoreserviä olevan ihan eri tavalla kuin vakio T25:lla. Tosin setuppi huutaa isompia suuttima ja 3bar mappia.
Vastaa Viestiin