Kiina-Ahdinta tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Kaide kirjoitti:Olen melko varma että kovemmilla ahdoilla / tuotoilla on bensakartta täysin metsässä ja kone aikasenlailla laihalla.
Todennäköisesti juurikin näin, ja tätä on tarkoitus tutkiakin toki, kuin myös softa laittaa uusiksi.
SiipiSaapi kirjoitti:Ootteko mitannu tehoja ? Mitä irtoaa hv/Nm ?
Tarkoitus olisi softan vaihtamisen jälkeen käydä penkittämässä, ilmoilen sitten tänne heti toki :wink:
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

[/quote]Tarkoitus olisi softan vaihtamisen jälkeen käydä penkittämässä, ilmoilen sitten tänne heti toki :wink:[/quote]

Kuva
Viimeksi muokannut SiipiSaapi, Ti Syys 21, 2010 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Suiten stage1:n bensakartalla on vakiosuuttimet jo tapissa siinä 1 barin kohdalla joten softan päivitys ei tehoihin ja seoksiin enää auta vaan bensan saanti pitää turvata muutoin. Ahtopaineen kontrollia voi kyllä päivittää.
Jos ajat testiä niin otappa veto 1 bar maksimiahdoilla ennen isompia ahtoja ja katso millaiset seokset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

vesa67 kirjoitti:Suiten stage1:n bensakartalla on vakiosuuttimet jo tapissa siinä 1 barin kohdalla joten softan päivitys ei tehoihin ja seoksiin enää auta vaan bensan saanti pitää turvata muutoin. Ahtopaineen kontrollia voi kyllä päivittää.
Jos ajat testiä niin otappa veto 1 bar maksimiahdoilla ennen isompia ahtoja ja katso millaiset seokset.
Oho, onko noin.. Kyllä tuossa tosin huomattava ero oli kun paineet nosti 1 -> (reilu) 1.2 bar. Mutta joo, pitänee hommata seosmittari myös, niin kuin tosin egt-:kin .. Jossain videossa näin yhdistetyn egt-/seosmittarin, onko tuollaisista kokemusta?

Itsellä ei ole (ennen kevättä ainakaan) tosin edes enempiä tehoja tavoitella, lähinnä tuo jäykkä hukkis->fuel cut -ongelma pitäisi laittaa kuriin. Katselin silti tossa mitä deka 630:t maksaa, Suomessa vajaa 100e, Jenkkilästä $50 8O Tuohonhan maksaisi ilolla tullitkin päälle jos sinne jäisi. Lähettävät vielä Suomeenkin, $24 taisi olla postikuluja jos tilaisi, eli 4 suutinta kaiken kaikkiaan ~170e (+se tulli).
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Lyhyesti : Tee siis jotain bensapuolelle ja softalle... ennenkuin ..... :twisted: :twisted: :twisted: . Muutenhan tuo vaikuttaa aika makeelta jutulta
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jossain videossa näin yhdistetyn egt-/seosmittarin, onko tuollaisista kokemusta?
Mulla on Vems WB round jossa molemmat. Ei ole kyllä mitään pahaa sanomista ko laitteesta, suosittelen.

http://shop.vems.hu/catalog/roundwbo2egt-p-101.html
Lyhyesti : Tee siis jotain bensapuolelle ja softalle... ennenkuin ..... :twisted: :twisted: :twisted: . Muutenhan tuo vaikuttaa aika makeelta jutulta
Vaikka tosiaan ne 630cc decat ja sitten joku esim. pottu softa pohjalle mistä säätämään.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

j0ne kirjoitti:Mulla on Vems WB round jossa molemmat. Ei ole kyllä mitään pahaa sanomista ko laitteesta, suosittelen.

http://shop.vems.hu/catalog/roundwbo2egt-p-101.html
Jes, just tollasta meinasin.. Ainoo että antureineen päivineen 322e 8O
Kaide kirjoitti:Lyhyesti : Tee siis jotain bensapuolelle ja softalle... ennenkuin ..... :twisted: :twisted: :twisted: . Muutenhan tuo vaikuttaa aika makeelta jutulta
Ennen kuin ........ ?
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

... ennen kuin laihan seoksen myötä pakolämmöt karkaa käsistä ja pakoputkeen alkaa päätyä männän-, pakoventtiilien ja turbonkappaleita

kyllä toi vakavasti kannattaa ottaa ettei luukuta stage3 ahdoilla tolla hyrrällä mailin vetoja, sitä lämpökuormaa vaan alkaa kertymään sinne pakopuolelle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Auts.. Kiitos, ton lauseen myötä kevenee kaasujalka väkisinkin.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
haukiman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja haukiman »

Peruspaineet on reiluhkot 0.7. Täytyy säädellä, kun ehtis vaan...
9000 2.3t -94
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Vieläkö on vehkeet nipussa? Ettei oo esiintynyt samaa efektiä mitä RR turbiinissa tässä hiljattain :D
M97CSB234EFM57001 RE85
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

ysikoo kirjoitti:Vieläkö on vehkeet nipussa? Ettei oo esiintynyt samaa efektiä mitä RR turbiinissa tässä hiljattain :D
Täällä on ainakin pelittänyt hyvin, ei mitn ongelmia... Muuta kuin turhan jäykkä hukkis -> liika ahtaminen :) Näillä keleillä ei vaan hirveästi ole intoa edes alkaa säätämään.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Päätyi sitten mulle tää sama ahdin, ainakin oletettavasti sama. Tulee samanlaiseen autoonkin kiinni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Mawerick kirjoitti:Päätyi sitten mulle tää sama ahdin, ainakin oletettavasti sama. Tulee samanlaiseen autoonkin kiinni.
Eipä ollu mun sit kuitenkaan, pakkohan se oli selvittää :lol:
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Kiina-Ahdinta tonnariin

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

jyrmy kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Päätyi sitten mulle tää sama ahdin, ainakin oletettavasti sama. Tulee samanlaiseen autoonkin kiinni.
Eipä ollu mun sit kuitenkaan, pakkohan se oli selvittää :lol:
Nope, sun edellinen tötterö on vielä kasassa.
Tosin hukkiksen tanko irtosi kun käytiin logittamassa, ja ahdot ampuu kartan yli.

Fuelcuttia tulee helposti, ja ahdot käy liian ylhäällä suhteessa vakiomappiin -> Laihalla käydään kun kaasun survasee pohjaan.

Hauska peli muuten ja tuntuu tehoreserviä olevan ihan eri tavalla kuin vakio T25:lla. Tosin setuppi huutaa isompia suuttima ja 3bar mappia.
Vastaa Viestiin