Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja sisse »

saapasi kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
.:miksu:. kirjoitti:Eli 240mm vauhtipyörään sopivia vaihtoehtoja joiden väännönkesto tulisi olla yli 500nm.
Orkkislevy ja sachs race engineering -740 asetelma. Eikä varmasti luista. Kestää vääntöö todistetusti sinne 600--700Nm nurkille.
Jaa :roll: . Miks mulla sitten alkanu luistaa? Ja väännötkin pyörii enemmän 600 hujakoilla kuin 700.

Tarkemmin alko ku laitoin ekan kerran v-poweria tankillisen. Tiedä sitten rauhottuuko taas 98:lla. Mutta kolmen ja neljän tonnin väliin tullu kolmosella ja nelosella luistoa. Ja viimepäivinä olin tunnistavinani myös kakkosella. Miten voi olla mahollista?

Ne muutamat lisäoktaanit mitä vpoveris oli lisäs tehoa just sen rajan verran et kytkin otti itteensä? Tottakai kävit jossain vähän polkemassa kun Vpoweria oli tankissa:)
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

JouniCSE kirjoitti:Oot luistatellu levyn paskaks :roll: .
Kattelin tossa just et loota, kyykkä sun muut on ollu kiinni tässä kuussa 2v, josta kilometrejä nyt 25t. Vuoden saaneet stage 3-vääntöjä ja toisen sitten isompia. Maaliskuusta vappuun oli talviunilla. Käytännössä vaan ~10t ajettu isommilla väännöillä :!: ...:arrow: Eihän se ny VOI olla levy 8O. Ja kaikki lootan perimmäisestä mutterista kytkipolkimeen on uutta orkkisosaa (ml. SRE, vauhtipyörä "koneistettu"), sikäli kun vähänkään vaihdon tarpeessa mikin oli (ei hirveesti, mut luonnollisesti niitä "vahvistuksia"). Ei hemmetti eiks tollanen aeron levy ny kestä yleensä isältä pojalle, vähintään 200tkm? Ehän ny oo hei VOINU tuhota sitä 10tonnissa :lol:. Ei vaan oo mahollista mun(kaan) käytössä :lol: .

Tältä pohjalta kaipaisin fakta vastausta tekniikka-asiantuntijoilta: Voiko tollasta luiston kaltaista tapahtua missään muualla, kuin kytkinlevyssä :?: .
sisse kirjoitti:Ne muutamat lisäoktaanit mitä vpoveris oli lisäs tehoa just sen rajan verran et kytkin otti itteensä? Tottakai kävit jossain vähän polkemassa kun Vpoweria oli tankissa:)
Tällanen tuntuma on itelläkin, koska koskaan aikaisemmin ei ole vastaavaa tapahtunut. Ja joo tottakai herkutellu :mrgreen: , eikai sitä ny muuten maisteta.

Mut vaikka olis vaan noin, niin aika outoo, koska jos ny "leikitään" et ois 600, ni eihän se ny 100Nm lähellekkään nosta, mitä JouniCSE sano et niillä viel seki kestäny. Vaikkakin mun muistikuva SRE:n ostohetkestä on se, et jatkuva väännön kesto 550Nm aeron levyllä ja 600Nm -740 asetelman omalla levyllä.

Entäs muuten sitten jos se on noin. Onko odotettavissa, että alkaa luistella myöhemmin 98:illakin?

Ei sinänsä, aeron levy kuitista PCS 175€, mutta veikkaan että työ maksaa kolminkertasesti? Ja vie nyt vaihdettavaksi, jos se ei se olekaan :lol:. Eli kiva ois tietää mikä MUU se vois olla?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ettei vaan olisi pikku vääntöpiikki lasittanut kytkintä ?
Käyppä vetämässä CAN-väylältä suitella logi tuosta tilanteesta; kierrokset, nopeus, ahtopaine, seos, sytkä, nakut niin faktoista voi selvitä jotain. Laitteethan sulla oli jo ?
Voihan se veepower sietää juuri sen verran enemmän pyyntiä ettei trionic tiputa nakusignaaleista pyyntiä kuten 98:lla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja Naxu »

saapasi kirjoitti: Tältä pohjalta kaipaisin fakta vastausta tekniikka-asiantuntijoilta: Voiko tollasta luiston kaltaista tapahtua missään muualla, kuin kytkinlevyssä :?: .
Voi. Renkaissa, ei muussa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

9000cse kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
9000cse kirjoitti:Käykö -92 2.3 vauhtipyörä meikäläisen mosseen? Nyt ois halvalla semmoonen. Ja kai se on 240mm.
Taitaa puuttua se ohjaintapin reikä. Muuten en mee varmaks sanomaan. Ihan suoraan ei siis mene.
kai sen siihen poraamalla saa. onkos uudemmissa pyörissä sitten tuo reikä?
palataanko tähän aiheeseen taas ku ois hieman kiire ku koht ei ajella enää ollenkaan, niin onko uudemmissa pyörissä tuo reikä ja mistä lähtien ja eikös sen pysty helposti poraamaan tuohon vanhempaankiin vauhtipyörään?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

saapasi kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:Oot luistatellu levyn paskaks :roll: .
Kattelin tossa just et loota, kyykkä sun muut on ollu kiinni tässä kuussa 2v, josta kilometrejä nyt 25t. Vuoden saaneet stage 3-vääntöjä ja toisen sitten isompia. Maaliskuusta vappuun oli talviunilla. Käytännössä vaan ~10t ajettu isommilla väännöillä :!: ...:arrow: Eihän se ny VOI olla levy 8O. Ja kaikki lootan perimmäisestä mutterista kytkipolkimeen on uutta orkkisosaa (ml. SRE, vauhtipyörä "koneistettu"), sikäli kun vähänkään vaihdon tarpeessa mikin oli (ei hirveesti, mut luonnollisesti niitä "vahvistuksia"). Ei hemmetti eiks tollanen aeron levy ny kestä yleensä isältä pojalle, vähintään 200tkm? Ehän ny oo hei VOINU tuhota sitä 10tonnissa :lol:. Ei vaan oo mahollista mun(kaan) käytössä :lol: .

Tältä pohjalta kaipaisin fakta vastausta tekniikka-asiantuntijoilta: Voiko tollasta luiston kaltaista tapahtua missään muualla, kuin kytkinlevyssä :?: .
sisse kirjoitti:Ne muutamat lisäoktaanit mitä vpoveris oli lisäs tehoa just sen rajan verran et kytkin otti itteensä? Tottakai kävit jossain vähän polkemassa kun Vpoweria oli tankissa:)
Tällanen tuntuma on itelläkin, koska koskaan aikaisemmin ei ole vastaavaa tapahtunut. Ja joo tottakai herkutellu :mrgreen: , eikai sitä ny muuten maisteta.

Mut vaikka olis vaan noin, niin aika outoo, koska jos ny "leikitään" et ois 600, ni eihän se ny 100Nm lähellekkään nosta, mitä JouniCSE sano et niillä viel seki kestäny. Vaikkakin mun muistikuva SRE:n ostohetkestä on se, et jatkuva väännön kesto 550Nm aeron levyllä ja 600Nm -740 asetelman omalla levyllä.

Entäs muuten sitten jos se on noin. Onko odotettavissa, että alkaa luistella myöhemmin 98:illakin?

Ei sinänsä, aeron levy kuitista PCS 175€, mutta veikkaan että työ maksaa kolminkertasesti? Ja vie nyt vaihdettavaksi, jos se ei se olekaan :lol:. Eli kiva ois tietää mikä MUU se vois olla?
Toistaiseksi renkaat on antautunu aina ennen kytkintä, ja on ollu lukkoloota ja kohtuu pitävät renkaat alla. -740 asetelmalle ei ole omaa levyä.
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... /index.htm

Sen toisen asetelman kanssa taas PITÄÄ käyttää sille tarkoitettua levyä
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... ehrung.htm

Ohan sulla nyt varmasti siellä se 740 astelma eikä toi 785. Levyjen paksuudessa on huomattava ero.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

JouniCSE kirjoitti:Sen toisen asetelman kanssa taas PITÄÄ käyttää sille tarkoitettua levyä
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... ehrung.htm

Ohan sulla nyt varmasti siellä se 740 astelma eikä toi 785. Levyjen paksuudessa on huomattava ero.
On varmasti 740. Ellei PCS:llä ole sössitty.
Jaa se toisen levyn käsitys oli sit varmaan toi toinen asetelma.

Vesa67: Otan lokin, lähipäivinä.
Naxu: Homma on sitten selvä. Uusi levy, mutta katotaan noi lokit ensin. Ei onneks perusajoa haittaa, kun on vaan täyskaasulla.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

9000cse kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
9000cse kirjoitti:Käykö -92 2.3 vauhtipyörä meikäläisen mosseen? Nyt ois halvalla semmoonen. Ja kai se on 240mm.
Taitaa puuttua se ohjaintapin reikä. Muuten en mee varmaks sanomaan. Ihan suoraan ei siis mene.
kai sen siihen poraamalla saa. onkos uudemmissa pyörissä sitten tuo reikä?
palataanko tähän aiheeseen taas ku ois hieman kiire ku koht ei ajella enää ollenkaan, niin onko uudemmissa pyörissä tuo reikä ja mistä lähtien ja eikös sen pysty helposti poraamaan tuohon vanhempaankiin vauhtipyörään?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

osta se vauhtis ja testaa kerra halvalla saa. Jos ei passaakkaa ni sit myyt kauheella voitolla sen. Tai sitte vaa ostat suoraan oikeanlaisen pyörän ni ei tarvi miettiä nii kauheesti.

Iha vinkkinä vaa että pitkiksessä 7 pulttia+ohjuritappi ja lyhytlohkossa 8pulttia+ohjuritappi..
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

saapasi kirjoitti:Vesa67: Otan lokin, lähipäivinä.
Ja tuskin otan. Temppuiluks meni.. T5suite halus päivittää uuteen versioon ja sen jälkeen se ei ole enää käynnistynyt, vaikka päivitin kaikki uusimmat dotnetit. Kaikkia ei edes saanut, kun miniläppäristä loppui c:ltä tila (<4GB), eikä noi muualle asennu. Tilaa ei pysty laajentaa, kun asemat kahtena eri fyysisenä (laitehallinnan mukaan) SSD:nä. Isossa läppärissä ei riitä akku hetkeäkään.
Antaa paskojen olla. Jos vaan sais jostain vanhemman version 2.0:sta, niin toimis tod näk taas..
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

laitan sulle latauslinkin viimeisimmästä T5suitesta mikä mulla on niin pääset logittaa ettei siitä ole kiinni.

Itse ihmettelen parhaillaan kun winkun updeitti jauhaa samaa dotnettien turvapäivityssettiä koko ajan uudestaan koneelle. Reilu vuosi sitten meni kone pahasti tööttiin samanlaisessa rumbassa, pitänee olla lataamatta noita tms
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

update


Toi miniläppärin homma tuli heti kuntoon, mut logitukseen odotetaan inspistä.. meinaan löytyy toinenkin porsiva saapas..

T5S2:sta laitoin suoraan uusimman ja pelitti. Kunhan ensin pari tuntia sain odotella, kun mini suorituskykynsä äärirajoilla saa otettua ylimääräset dotit pois ja siivottua levyä.

Noita ei tosiaan pidä syöttää koneelle, joka on suunniteltu kevyempään käyttöön. Päivityksistä ei etenkään SP:eitä. Tosin, kyllähän nuo hidastaa tavallisia pöytäkoneitakin ja ison läppärinikin, jos kaiken lataa.
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Pitäs itekkin tuota kytkintä päivittää niin mistä tuota SRE astelemaa + vakiolevyä saa edukaimmin, mielellään suomenmaalta? Pcs kysyin niin hinta oli muistaakseni aika suolainen.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
vippi`
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Marras 25, 2012 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?

Viesti Kirjoittaja vippi` »

Osaakos kukaan sanoa sopiiko 9000 2.0i vm.1991 vauhtipyörä suoraan 9000 CS 2.0t vm.1996?

Edit. Tai 9-3 turbon vauhtipyörä 9000 CS 2.0t vm.1996?
Vastaa Viestiin