Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

vesa67 kirjoitti:Riippuu softasta, mutta yleensä 1.2 bar.

W-letku irti mankkuvenalla ei ole mitään kontrollia ahtopaineen säädössä.
Jos ahdot nousee ripeesti ja kaasuläpällä tasapainottelemalla saat pysymään siellä 1.2 barin kohdalla niin ainakin kompura tuottaa tarvittavat paineet eikä ne suuremmin katoa minnekkään. Tällä voidaan todistaa ähkiikö systeemi kasettivikaa, tulppavikaa, putkiston ahtautta tms.
Ekalla polkaisulla takuulla törmäät fuelcuttiin jos ahdin spoolaa kuten pitääkin, mutta tuolla varvaskaasulla voit testailla hetken miltä tuntuisi jos ahtoja olisi niinkuin pitääkin.
En vielä koittanut ilman letkua mutta tulpat on uudet ja putkisto on 3" ahtimelta asti. Asiasta avaruuteen nyt sytty vielä kaiken lisäksi "check engine" palamaan just ku sain radiator valon hiljaseks.?!?!?! jos nyt sitten w-letku irti kun pihasta lähden ja katotaan mitä tapahtuu.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Katso ensin mitä koodia CE ilmoittaa. Väännä virrat päälle ja odota, niin CE-valo alkaa vilkkumaan.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =vikakoodi
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Mawerick kirjoitti:Katso ensin mitä koodia CE ilmoittaa. Väännä virrat päälle ja odota, niin CE-valo alkaa vilkkumaan.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =vikakoodi
No eipä siellä vilku yhtään mitään eikä pala enää edes koko valo.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Noniin "check engine" palasi ruutuun ja vilkkuu 4kertaa eli "4 Temperature sensor, coolant " mutta vaikuttaako tuo tyhjäkäynti ongelmiin? Tämän päivän aikana ei ole hetkeäkään käynyt normaalia tyhjäkäyntiä joko ei käy ollenkaan tai sitten käy niin perkeleesti(1500-2000rpm) TAI seilaamista jatkuvasti 1000-1500-1000-1500-1000-1500 ja pintakaasulla pelkkää nykimistä.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^Mulla ainakin vaikutti. Kun vika oli "päällä", niin tyhjäkäynti pyrki tuonne 1500rpm tasolle kunnes pudotin vaihteen N:lle ja hetken päästä kierroksetkin laskivat normaaliin. Nousivat tosin taas kun vaihteen laittoi päälle ja ajoi pienen pätkän.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000cse kirjoitti:Noniin "check engine" palasi ruutuun ja vilkkuu 4kertaa eli "4 Temperature sensor, coolant " mutta vaikuttaako tuo tyhjäkäynti ongelmiin? Tämän päivän aikana ei ole hetkeäkään käynyt normaalia tyhjäkäyntiä joko ei käy ollenkaan tai sitten käy niin perkeleesti(1500-2000rpm) TAI seilaamista jatkuvasti 1000-1500-1000-1500-1000-1500 ja pintakaasulla pelkkää nykimistä.
Anturi antaa trionicille todennäköisesti väärän lämpötilatiedon ja seokset menee sekaisin siitä syystä. Vaihda se imusarjan välissä oleva anturi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Lämpötilananturi BOSCH"i"sinin
* i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre) [1985-1998]

Lämpötilananturi Bosch i musta
* i-"TCS" 90-> moott valvonta jos MUSTA (M12x1.5) [1990-1998]

Lämpötila-ant GM-Saab-16V
* i-"TCS" 90-> moott valvonta jos VALKEA (M12x1,5) [1990-1998]
mikähän se on noista vai onko mikään?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sininen runko siinä anturissa on ja saabin osanumero 15393755. Aika turha varaosakauppa jos eivät tuolla tiedolla vastaavaa löydä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Selvä, käydään huomenna hakemassa.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Vastaa Viestiin