Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja Raser »

No paljon sen turbon korjaus sitten niin kuin maksaa?

Jos ajatellaan jotain vuosimallien 96 - 98 turboja. Onko muuten noita erilaisia turboja paljonkin vai onko kaikissa samanmallinen turbo???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Garrett T25 löytyy kaikista muista paitsi manuaalivaihteisesta Aerosta, siinä on Mitsun turbo. Tuon Garrettin täyshuolto jossain turboliikkeessä on kyllä useamman satasen homma, mutta paljon halvemmallakin selviää kun käyttää foorumin asiantuntijoita törkeästi hyväkseen :mrgreen:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Turbon huoltaminen ja vaihtaminen/irroittaminen tarpeellisella taustatyöllä ei sekään ole vaikeaa, jopa tällainen adhd on molemmissa onnistunut aivan hyvin.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No paljon sen turbon korjaus sitten niin kuin maksaa?
Kysäiseppäs tuolta
http://www.turbohuolto.fi/Yhteys.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CD23T kirjoitti:
No paljon sen turbon korjaus sitten niin kuin maksaa?
Kysäiseppäs tuolta
http://www.turbohuolto.fi/Yhteys.htm
Mulle annettiin tuolta keväällä T25 huollon arvioksi 426 euroa töineen. Korjaussarja 191e ja työt 235e.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja Raser »

Pystyykö yhtään arvioimaan kuinka kauan tuollainen Garrett T25 kestää?

Eli esim. jos ostaa 200 tkm ajetun 95-98 turbo saabin (2.0 tai 2.3), niin onko turbo jo vaihtokunnossa?

Tai jos ostaa 300 tkm ajetun yo. tonnarin, niin pitäisikö siitä löytyä jo korjattu / vaihdettu turbo, vai miten tää homma menee?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Raser kirjoitti:Pystyykö yhtään arvioimaan kuinka kauan tuollainen Garrett T25 kestää?
Täällä nyt 502600Km samalla puhaltimella ja päivittäin kertyy lisää. Päittäisvälystä ei ole, säteittäistä juuri havaittavasti kuten kuuluukin.

On ajettu -90 taitteen jälkeen ensimmäiset parit sadattuhannet auton aikalaisilla "huippu" API SG tai SH- öljyillä joita ei tänäpäivänä kelpuutettaisi kuin ruohonleikkureihin jos niihinkään, ja niiden jälkeen laitettu mitä vain luokitukset täyttävää synteettistä, Biltemaa, Motoxia ym. mutta viimeistään 10 000Km vaihtovälillä.
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?

Viesti Kirjoittaja Pee »

380tkm oli mittarissa kun möin tonnarin pois keväällä ja turbo oli vielä ainakin silloin hyvässä kunnossa.
V-M voi kertoa joko se on lauennut? :)
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Vastaa Viestiin