Kyl CS on parempi entä CD! ;-)9000CD23T kirjoitti:Kylläpäs sinulla on hyvä kärry, ja erityisen hyvä vuosikerta.. 8)
Ysitonnareiden mallivikoja???
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Mahtuu isojakin objekteja kyytiin, kun on kipattavat takapenkit + miehekkään kokoinen takaluukku.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Perusteluja! :!:Jope kirjoitti:Kyl CS on parempi entä CD! ;-)
Ministerikyytiä tarjoavat molemmat autot, joten sitä en voi hyväksyä perusteluksi CD:n ylivertaisuudesta. ;-)
Lisäksi CS on nätimpi takaapäin, mutta sehän on toki makuasia, eikä mikään käytännöllisyysjuttu. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
No joo hyväksyn -varsinkin tuo kipattava takapenkki on suuri etu. Tälle reissulle jouduin poistamaan omasta selkänojan kokonaan jotta kaikki sopii kyytiin. Nyt pelottaa kuinka suureksi ajometeli nousee kun vaihdan nastarenkaat alle. Selkänoja jäi nimittäin kotiseudulle. Muutoin tykkään porrasperäisen ulkonäöstä enemmän.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Mitä tuollaista CS 2.3 pystynee virittämähän?? Siinä taisi olla Boschin ohjurijärjestelmä - vai? Tietysti vapaavirtaussuodinta ja ammottavampaa putkia, niin johan liikahtaa vapariksi, mutta se on vasta sitten ehkä tulevan tonnarin oston jälkeen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Alumiiniahan se kansi on.
ja järkevin tapa virittää vaparia on turbokoneen nostaminen keulalle jos multa kysytään
ja järkevin tapa virittää vaparia on turbokoneen nostaminen keulalle jos multa kysytään
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Juu no kaksi kun laittaa niin ainoo ku liikahtaa on käsi lompakolle... Ja putken myötä myös alavääntö heikkenee.juhokare kirjoitti:Mitä tuollaista CS 2.3 pystynee virittämähän?? Siinä taisi olla Boschin ohjurijärjestelmä - vai? Tietysti vapaavirtaussuodinta ja ammottavampaa putkia, niin johan liikahtaa vapariksi, mutta se on vasta sitten ehkä tulevan tonnarin oston jälkeen.
Mutta moraalinen vaikutus on aaaaaivan mahtava.
Kyllä vaparin viritys onnistuu mutta samaan rahaan saakin sitten jo puhaltimella varustetun liikehtimisvälineen jossa sitä marginaalia onkin sitten hieman enemmän. Toki allekirjoittanutki väsää tuollasta vaparia myös joka pysyy vaparina mutta se onkin sitten eri juttu.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joo, mutta vaparia olen hankkimassa 5-7 kuukauden päästä ja jos ei hirveitä sattumia tule, niin homma onnistunee, mutta paperipuoltakin pitänee tutkia kuten olen jo hieman tutkinut, mikä paperisota siitä on luvassa. Ja vapari uskoakseni kestää luultavammin pitemmälle kuin tuhisija. Ja mielenkiinnosta kysyin tuota viritystä, mutta vakiokin tehoilla varmasti aivan mahtava. Ensin sopiva auto, sitten ruottin kilvillä rajalle tulliin ja sitten siellä vaihdetaan ruottin kilpi suomalaiseen paperin palaseen ja annetaan autovero ja arvolisävero (22 %) tulliin. Ja heti kuin ehtii, niin tuonne katsastusasemalle ja siellä auto luultavammin menee heilahtamalla läpi, jos todella kummallista satu. Ja siinä se sitten on. Pitää toisin sanoen elää fiilingissä: mitähän herrat seuraavaksi keksii. Ja laittaisi tuhisijan, niin se on sitten melkein sama ajaa tuolla nykyisellä enemmän, mutta vielä ole mitään päätetty vakavasti ja CS kattelen kiinnostuksella + sen tuhisija-malleja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Vikojako ?
Itselläni on 9000 CD 2,3 turbo automaatti -91.
En ole edes huomannut mitä vikoja pitäs olla, ellei vioiksi katsota Hellan tekemää takapaneelia, joka vuosien saatossa on päässyt haalistumaan tosin siitäkin huolesta pääsi vaihtamalla eroon. Sama vika myös etusäleikössä, josta muovin päältä on "kromaus" irtoillut, käynti Biltemassa riittää.
Moottorin viaksi TM joskus mainitsi sellaisen voiman siirron, joka aiheuttaa automaatissa nykäyksen. Totta onkin, että kun polkasen tallan pohjaan, että varpaat näkyy veivinreijästä, niin moottori etsii sopivan vaihteen sellaselle survaisulle ja silloin tuntuu persauksissa pieni nykäys, ei siis niskat mene sijoiltaan,- ei niin voimakas kuiteskaan.
Tosin, kun kaasua painetaan tasaisesti niin nykäystä ei tunnu lainkaan ! Huippunopeus yli 200 km/t tulee nopeesti. Eli tollaset TM testit on nekin vähän suhteellisia. TM totesi, että seuraavassa (-92) mallissa olisi jo tämäkin vika muka korjattu, en tiedä kun en oo päässyt koklaamaan ja vertaamaan omaani.
En ole edes huomannut mitä vikoja pitäs olla, ellei vioiksi katsota Hellan tekemää takapaneelia, joka vuosien saatossa on päässyt haalistumaan tosin siitäkin huolesta pääsi vaihtamalla eroon. Sama vika myös etusäleikössä, josta muovin päältä on "kromaus" irtoillut, käynti Biltemassa riittää.
Moottorin viaksi TM joskus mainitsi sellaisen voiman siirron, joka aiheuttaa automaatissa nykäyksen. Totta onkin, että kun polkasen tallan pohjaan, että varpaat näkyy veivinreijästä, niin moottori etsii sopivan vaihteen sellaselle survaisulle ja silloin tuntuu persauksissa pieni nykäys, ei siis niskat mene sijoiltaan,- ei niin voimakas kuiteskaan.
Tosin, kun kaasua painetaan tasaisesti niin nykäystä ei tunnu lainkaan ! Huippunopeus yli 200 km/t tulee nopeesti. Eli tollaset TM testit on nekin vähän suhteellisia. TM totesi, että seuraavassa (-92) mallissa olisi jo tämäkin vika muka korjattu, en tiedä kun en oo päässyt koklaamaan ja vertaamaan omaani.
Mallivikoja
Mää suhtaudun hieman skeptisesti noihin mallivikoihin.
Jos jossain Hesarissa on luettelo, tai saahan katsastusasemiltakin mallikohtaisen vika luettelon, minkä takia yleisemmin on huomautettu tai jätetty leimaamatta joku automalli.
Mieleeni tulee yksi Ruotsalainen luettelo, jossa Ruotsin kaikilta katsastusasemilta oli kerätty tiedot niistä autoista, jotka oli vikojen takia eniten hylättyjä. Luettelo oli siten laadittu, että kaikki viat (huom. kaikki) oli kerätty automerkistä yhteen ja annettu sit pisteet eli se automerkki oli huonoin jolla oli eniten pisteitä !!
Sen pohjalta ei esim. Chrysler Voyageria pitäs ostaa olleskaan, sillä siinä oli eniten vikoja !
Tosin vioiksi oli mainittu mm. tuulilasinpyyhkimen sulka (toinen) kulunut,
vilkun valo palanut, jossain renkaassa vähän ilmaa, akku huonossa hapessa yms. eli ne viat oli rekisteröity katsastus hetkellä, -onkohan kuljettajalla mitään aihetta itsetutkiskeluun em. vikojen kohdalla ?
Kokonaisuutena pitäs aina pitää mielessä kaksi tosiasiaa, eli käytöstä aiheutuneet luonnolliset "viat" ja auton oikeat viat jos niitä on. Auton oikeisiin vikoihin en jaksa uskoa, sillä jos sä ostat 60.000 euron uuden auton (9-5 Aero joillain herkuilla varustettuina, tai maksat 75.000 euroa kaikilla herkuilla) niin etkö sä mene heti vaatiin takuu korjausta jos tulee vikaa laitteisiin ??? Toisaalta antaahan tehdaskin takuun vioista. Näin ajateltuna vois kuvitella, et autossa ei ihan heti pitäs olla auton vikoja vaan enempi käyttäjästä tai käyttäjistä aiheutuvia kuluja, -eikö ??
Olis kiva lukea sellaista tilastoa missä on vertailtu näitä kahta, eli auton käyttäjän aiheuttamia vikoja ja auton oikeita vikoja, -kumpia on enemmän ?
Hei, mersukin on aloittanut juuri oikein TV:ssä kampanjan laatunsa ylistämisestä, koska mersun henkilöautojen päällikkökin myönsi, että laatu on päässyt tippumaan yhdeksänkymmentäluvulla alle sen tason millä ne haluais olla ja se johtuu kuulemma useista mersun alihankkijoista.
Kaikissa mersun malleissa on samoja vikoja eli ongelmia bensan syötössä, moottorin tietokone ohjauksessa, ja joissain mekaanisissa osissa, eikä niistä ole vieläkään päästy eroon.
Jos jossain Hesarissa on luettelo, tai saahan katsastusasemiltakin mallikohtaisen vika luettelon, minkä takia yleisemmin on huomautettu tai jätetty leimaamatta joku automalli.
Mieleeni tulee yksi Ruotsalainen luettelo, jossa Ruotsin kaikilta katsastusasemilta oli kerätty tiedot niistä autoista, jotka oli vikojen takia eniten hylättyjä. Luettelo oli siten laadittu, että kaikki viat (huom. kaikki) oli kerätty automerkistä yhteen ja annettu sit pisteet eli se automerkki oli huonoin jolla oli eniten pisteitä !!
Sen pohjalta ei esim. Chrysler Voyageria pitäs ostaa olleskaan, sillä siinä oli eniten vikoja !
Tosin vioiksi oli mainittu mm. tuulilasinpyyhkimen sulka (toinen) kulunut,
vilkun valo palanut, jossain renkaassa vähän ilmaa, akku huonossa hapessa yms. eli ne viat oli rekisteröity katsastus hetkellä, -onkohan kuljettajalla mitään aihetta itsetutkiskeluun em. vikojen kohdalla ?
Kokonaisuutena pitäs aina pitää mielessä kaksi tosiasiaa, eli käytöstä aiheutuneet luonnolliset "viat" ja auton oikeat viat jos niitä on. Auton oikeisiin vikoihin en jaksa uskoa, sillä jos sä ostat 60.000 euron uuden auton (9-5 Aero joillain herkuilla varustettuina, tai maksat 75.000 euroa kaikilla herkuilla) niin etkö sä mene heti vaatiin takuu korjausta jos tulee vikaa laitteisiin ??? Toisaalta antaahan tehdaskin takuun vioista. Näin ajateltuna vois kuvitella, et autossa ei ihan heti pitäs olla auton vikoja vaan enempi käyttäjästä tai käyttäjistä aiheutuvia kuluja, -eikö ??
Olis kiva lukea sellaista tilastoa missä on vertailtu näitä kahta, eli auton käyttäjän aiheuttamia vikoja ja auton oikeita vikoja, -kumpia on enemmän ?
Hei, mersukin on aloittanut juuri oikein TV:ssä kampanjan laatunsa ylistämisestä, koska mersun henkilöautojen päällikkökin myönsi, että laatu on päässyt tippumaan yhdeksänkymmentäluvulla alle sen tason millä ne haluais olla ja se johtuu kuulemma useista mersun alihankkijoista.
Kaikissa mersun malleissa on samoja vikoja eli ongelmia bensan syötössä, moottorin tietokone ohjauksessa, ja joissain mekaanisissa osissa, eikä niistä ole vieläkään päästy eroon.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vikojako ?
Minun tonnarissa (vm-91 musta) ihan samat viat kuin sinulla, valomaski takana ja maski hilseilee.ek6149 kirjoitti:Itselläni on 9000 CD 2,3 turbo automaatti -91.
En ole edes huomannut mitä vikoja pitäs olla, ellei vioiksi katsota Hellan tekemää takapaneelia, joka vuosien saatossa on päässyt haalistumaan tosin siitäkin huolesta pääsi vaihtamalla eroon. Sama vika myös etusäleikössä, josta muovin päältä on "kromaus" irtoillut, käynti Biltemassa riittää.
Moottorin viaksi TM joskus mainitsi sellaisen voiman siirron, joka aiheuttaa automaatissa nykäyksen. Totta onkin, että kun polkasen tallan pohjaan, että varpaat näkyy veivinreijästä, niin moottori etsii sopivan vaihteen sellaselle survaisulle ja silloin tuntuu persauksissa pieni nykäys, ei siis niskat mene sijoiltaan,- ei niin voimakas kuiteskaan.
Tosin, kun kaasua painetaan tasaisesti niin nykäystä ei tunnu lainkaan ! Huippunopeus yli 200 km/t tulee nopeesti. Eli tollaset TM testit on nekin vähän suhteellisia. TM totesi, että seuraavassa (-92) mallissa olisi jo tämäkin vika muka korjattu, en tiedä kun en oo päässyt koklaamaan ja vertaamaan omaani.
Itse maalasin valomaskin matta mustalla, tuli hyvän näköinen vaikka itse sanonkin.
Myykö se Biltema noita maskeja..? ( vai miten korjasit )
Itse ajattelin maalata siitä päältä..no täytynee katsoa.
Ja kyllähän se näillä tehoilla pitääkin nykäistä, ja rilla jauhaa todella helposti.
Sateella ei meinaa uskaltaa painaa kaasua ollenkaan.
Se moottorin kumityyny siinä ylhäällä vaikuttaa todella paljon näihin nykäyksiin, itse jäykistin moottorin puoleisen kumin kun oli halki, no lievä värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä ( tuntuu lievänä kabiinissa ) mutta eipä nykkäisyt tunnu niin terävinä enää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#