Ysitonnareiden mallivikoja???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000CD23T kirjoitti:Kylläpäs sinulla on hyvä kärry, ja erityisen hyvä vuosikerta.. 8)
Kyl CS on parempi entä CD! ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Jope kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Kylläpäs sinulla on hyvä kärry, ja erityisen hyvä vuosikerta.. 8)
Kyl CS on parempi entä CD! ;-)
Perusteluja! :!:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:
Jope kirjoitti:Kyl CS on parempi entä CD! ;-)
Perusteluja! :!:
Mahtuu isojakin objekteja kyytiin, kun on kipattavat takapenkit + miehekkään kokoinen takaluukku.

Ministerikyytiä tarjoavat molemmat autot, joten sitä en voi hyväksyä perusteluksi CD:n ylivertaisuudesta. ;-)

Lisäksi CS on nätimpi takaapäin, mutta sehän on toki makuasia, eikä mikään käytännöllisyysjuttu. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

No joo hyväksyn -varsinkin tuo kipattava takapenkki on suuri etu. Tälle reissulle jouduin poistamaan omasta selkänojan kokonaan jotta kaikki sopii kyytiin. Nyt pelottaa kuinka suureksi ajometeli nousee kun vaihdan nastarenkaat alle. Selkänoja jäi nimittäin kotiseudulle. Muutoin tykkään porrasperäisen ulkonäöstä enemmän.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllähän autossa oikea takakontti pitää olla... :lol:
*pst valittelevat tuosta CSI:n tuuliherkkyydestä...tiedä sitten*

Paitsi kyllähän tuo taittuva takapenkki on kyllä loistava keksintö.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitä tuollaista CS 2.3 pystynee virittämähän?? :wink: Siinä taisi olla Boschin ohjurijärjestelmä - vai? :) Tietysti vapaavirtaussuodinta ja ammottavampaa putkia, niin johan liikahtaa vapariksi, mutta se on vasta sitten ehkä tulevan tonnarin oston jälkeen. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitä metallia siinä on tuo kansi??? :) Valuahan se on, mutta alumiinia vai rautaa?? :) Ja luultavasti melekoisen kestävä!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Alumiiniahan se kansi on.

ja järkevin tapa virittää vaparia on turbokoneen nostaminen keulalle jos multa kysytään :D
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

juhokare kirjoitti:Mitä tuollaista CS 2.3 pystynee virittämähän?? :wink: Siinä taisi olla Boschin ohjurijärjestelmä - vai? :) Tietysti vapaavirtaussuodinta ja ammottavampaa putkia, niin johan liikahtaa vapariksi, mutta se on vasta sitten ehkä tulevan tonnarin oston jälkeen. :wink:
Juu no kaksi kun laittaa niin ainoo ku liikahtaa on käsi lompakolle... Ja putken myötä myös alavääntö heikkenee. :wink:

Mutta moraalinen vaikutus on aaaaaivan mahtava.

Kyllä vaparin viritys onnistuu mutta samaan rahaan saakin sitten jo puhaltimella varustetun liikehtimisvälineen jossa sitä marginaalia onkin sitten hieman enemmän. Toki allekirjoittanutki väsää tuollasta vaparia myös joka pysyy vaparina mutta se onkin sitten eri juttu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, mutta vaparia olen hankkimassa 5-7 kuukauden päästä ja jos ei hirveitä sattumia tule, niin homma onnistunee, mutta paperipuoltakin pitänee tutkia kuten olen jo hieman tutkinut, mikä paperisota siitä on luvassa. Ja vapari uskoakseni kestää luultavammin pitemmälle kuin tuhisija. Ja mielenkiinnosta kysyin tuota viritystä, mutta vakiokin tehoilla varmasti aivan mahtava. Ensin sopiva auto, sitten ruottin kilvillä rajalle tulliin ja sitten siellä vaihdetaan ruottin kilpi suomalaiseen paperin palaseen ja annetaan autovero ja arvolisävero (22 %) tulliin. Ja heti kuin ehtii, niin tuonne katsastusasemalle ja siellä auto luultavammin menee heilahtamalla läpi, jos todella kummallista satu. Ja siinä se sitten on. :) Pitää toisin sanoen elää fiilingissä: mitähän herrat seuraavaksi keksii. :lol: Ja laittaisi tuhisijan, niin se on sitten melkein sama ajaa tuolla nykyisellä enemmän, mutta vielä ole mitään päätetty vakavasti ja CS kattelen kiinnostuksella + sen tuhisija-malleja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Ainakin minulle nykyisen vaparin tehot riittävät (110kW/210nm? ja paljonko noistakin enää jäljellä) Auto lähtee kuin mustalainen sossunkassalta.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Vikojako ?

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Itselläni on 9000 CD 2,3 turbo automaatti -91.
En ole edes huomannut mitä vikoja pitäs olla, ellei vioiksi katsota Hellan tekemää takapaneelia, joka vuosien saatossa on päässyt haalistumaan tosin siitäkin huolesta pääsi vaihtamalla eroon. Sama vika myös etusäleikössä, josta muovin päältä on "kromaus" irtoillut, käynti Biltemassa riittää.
Moottorin viaksi TM joskus mainitsi sellaisen voiman siirron, joka aiheuttaa automaatissa nykäyksen. Totta onkin, että kun polkasen tallan pohjaan, että varpaat näkyy veivinreijästä, niin moottori etsii sopivan vaihteen sellaselle survaisulle ja silloin tuntuu persauksissa pieni nykäys, ei siis niskat mene sijoiltaan,- ei niin voimakas kuiteskaan.
Tosin, kun kaasua painetaan tasaisesti niin nykäystä ei tunnu lainkaan ! Huippunopeus yli 200 km/t tulee nopeesti. Eli tollaset TM testit on nekin vähän suhteellisia. TM totesi, että seuraavassa (-92) mallissa olisi jo tämäkin vika muka korjattu, en tiedä kun en oo päässyt koklaamaan ja vertaamaan omaani.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Mallivikoja

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Mää suhtaudun hieman skeptisesti noihin mallivikoihin.
Jos jossain Hesarissa on luettelo, tai saahan katsastusasemiltakin mallikohtaisen vika luettelon, minkä takia yleisemmin on huomautettu tai jätetty leimaamatta joku automalli.
Mieleeni tulee yksi Ruotsalainen luettelo, jossa Ruotsin kaikilta katsastusasemilta oli kerätty tiedot niistä autoista, jotka oli vikojen takia eniten hylättyjä. Luettelo oli siten laadittu, että kaikki viat (huom. kaikki) oli kerätty automerkistä yhteen ja annettu sit pisteet eli se automerkki oli huonoin jolla oli eniten pisteitä !!
Sen pohjalta ei esim. Chrysler Voyageria pitäs ostaa olleskaan, sillä siinä oli eniten vikoja !
Tosin vioiksi oli mainittu mm. tuulilasinpyyhkimen sulka (toinen) kulunut,
vilkun valo palanut, jossain renkaassa vähän ilmaa, akku huonossa hapessa yms. eli ne viat oli rekisteröity katsastus hetkellä, -onkohan kuljettajalla mitään aihetta itsetutkiskeluun em. vikojen kohdalla ?
Kokonaisuutena pitäs aina pitää mielessä kaksi tosiasiaa, eli käytöstä aiheutuneet luonnolliset "viat" ja auton oikeat viat jos niitä on. Auton oikeisiin vikoihin en jaksa uskoa, sillä jos sä ostat 60.000 euron uuden auton (9-5 Aero joillain herkuilla varustettuina, tai maksat 75.000 euroa kaikilla herkuilla) niin etkö sä mene heti vaatiin takuu korjausta jos tulee vikaa laitteisiin ??? Toisaalta antaahan tehdaskin takuun vioista. Näin ajateltuna vois kuvitella, et autossa ei ihan heti pitäs olla auton vikoja vaan enempi käyttäjästä tai käyttäjistä aiheutuvia kuluja, -eikö ??
Olis kiva lukea sellaista tilastoa missä on vertailtu näitä kahta, eli auton käyttäjän aiheuttamia vikoja ja auton oikeita vikoja, -kumpia on enemmän ?
Hei, mersukin on aloittanut juuri oikein TV:ssä kampanjan laatunsa ylistämisestä, koska mersun henkilöautojen päällikkökin myönsi, että laatu on päässyt tippumaan yhdeksänkymmentäluvulla alle sen tason millä ne haluais olla ja se johtuu kuulemma useista mersun alihankkijoista.
Kaikissa mersun malleissa on samoja vikoja eli ongelmia bensan syötössä, moottorin tietokone ohjauksessa, ja joissain mekaanisissa osissa, eikä niistä ole vieläkään päästy eroon.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Vikojako ?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

ek6149 kirjoitti:Itselläni on 9000 CD 2,3 turbo automaatti -91.
En ole edes huomannut mitä vikoja pitäs olla, ellei vioiksi katsota Hellan tekemää takapaneelia, joka vuosien saatossa on päässyt haalistumaan tosin siitäkin huolesta pääsi vaihtamalla eroon. Sama vika myös etusäleikössä, josta muovin päältä on "kromaus" irtoillut, käynti Biltemassa riittää.
Moottorin viaksi TM joskus mainitsi sellaisen voiman siirron, joka aiheuttaa automaatissa nykäyksen. Totta onkin, että kun polkasen tallan pohjaan, että varpaat näkyy veivinreijästä, niin moottori etsii sopivan vaihteen sellaselle survaisulle ja silloin tuntuu persauksissa pieni nykäys, ei siis niskat mene sijoiltaan,- ei niin voimakas kuiteskaan.
Tosin, kun kaasua painetaan tasaisesti niin nykäystä ei tunnu lainkaan ! Huippunopeus yli 200 km/t tulee nopeesti. Eli tollaset TM testit on nekin vähän suhteellisia. TM totesi, että seuraavassa (-92) mallissa olisi jo tämäkin vika muka korjattu, en tiedä kun en oo päässyt koklaamaan ja vertaamaan omaani.
Minun tonnarissa (vm-91 musta) ihan samat viat kuin sinulla, valomaski takana ja maski hilseilee.
Itse maalasin valomaskin matta mustalla, tuli hyvän näköinen vaikka itse sanonkin.
Myykö se Biltema noita maskeja..? ( vai miten korjasit )
Itse ajattelin maalata siitä päältä..no täytynee katsoa.

Ja kyllähän se näillä tehoilla pitääkin nykäistä, ja rilla jauhaa todella helposti.
Sateella ei meinaa uskaltaa painaa kaasua ollenkaan.
Se moottorin kumityyny siinä ylhäällä vaikuttaa todella paljon näihin nykäyksiin, itse jäykistin moottorin puoleisen kumin kun oli halki, no lievä värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä ( tuntuu lievänä kabiinissa ) mutta eipä nykkäisyt tunnu niin terävinä enää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Jope kirjoitti:Kyl CS on parempi entä CD! ;-)
Höpön löpön, CD on se ainoa oikea. Niin puhuttiinhan 900CD:stä? ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin