9000 Turbo 16 -87 tasapainoakselin ketjun poisto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 Turbo 16 -87 tasapainoakselin ketjun poisto

Viesti Kirjoittaja Petri R »

tepu50 kirjoitti:Nokkaketju aika äänetön 440 tuhatta -91 2,3 TA 147 kw, nykyvuodet ajettu 0-40w öljyillä ympärivuodet,aina synteettisillä 10 tonnin vaihtoväli.Tp.ketjun poistin 300 tuhannessa ainakin 100t. liian myöhään ketju roikkui "pyykkinaruna" ja hampaat öljypohjassa.En katsonut etes kiertokankenlaakereita liekkö saaneet siipeensä,pohja kiinni ja nyt on mennyt 140 tuhatta mitään erikoisempia kolinoita.Nyt vasta tuli eka sähkövika valonvaihtorele,onhan tietenki istuinlämmitintä tinattu kuskinpuolelta.Alkuperäistä on turbo,katti,pyöränlaakerit,startti vetonivelet ja oh.tehostin varmatoimisia vehkeitä nämä on ruostettakaan ei juuri löydy.Autom.laatikkoon keskipakosäätimen O-renkaat olen vaihtanut,laatikko on pelannut todella hyvin,öljyt vaihtanut joka kesä laatikkoon.
Hyvin on kestänyt.
Kyllä itselläkin on yksi iso syy ollut tuo kestävyys ja varmatoimisuus, kun Volvoja ja Saabeja on pihaan tullut. Myös muita hyviä syitä löytyy lisäksi. :)
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Vastaa Viestiin