Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Laittakaas joku kuvia modauksista, mulla on noita T5 kansia hyllyssä aivan liikaa ja nää vanhat pitkälohkothan huutaa vaihtokansia kun muuten ovat hyvässä kunnossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Kuvia ei enää ole, mutta vanha aihe on tuossa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=35496
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Samalla on hyvä vaihtaa myös imari tuoreempaan.vesa67 kirjoitti:Laittakaas joku kuvia modauksista, mulla on noita T5 kansia hyllyssä aivan liikaa ja nää vanhat pitkälohkothan huutaa vaihtokansia kun muuten ovat hyvässä kunnossa.
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Whew.
Kansi oli ehjä, plaanauksella ja pahvin vaihdolla selvittiin. Samaan syssyyn vaihtoon meni mehujen lisäksi tulpat ja remmin kiristimen rulla. Kiitokset asianomaiselle avusta, olisi tänään sylettänyt yrittää tulla töistä bussilla kotiin...
Kansi oli ehjä, plaanauksella ja pahvin vaihdolla selvittiin. Samaan syssyyn vaihtoon meni mehujen lisäksi tulpat ja remmin kiristimen rulla. Kiitokset asianomaiselle avusta, olisi tänään sylettänyt yrittää tulla töistä bussilla kotiin...
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Piti kaivella kuvia vuosien takaa tuosta T5 kannen modauksesta.
http://navettaperformance.kuvat.fi/kuvat/T5pitkis/
Eipä noista nyt kauheasti selvää saa.
Ei tieten käynny mielessä tuossa ottaa tallilla kuvia kyseisestä kannesta.
Kuvia tekovaiheesta ei löydy koska ne ovat jääneet jollekki vielä vanhemmalle kovalevylle.
Helpointa se on kun mallaa sen pitkiksen pahvin sen T5 kannen päälle niin näkee mitenkä ison välilaipan se tarttee.
Muistaakseni käytin aikoinaan 4mm alumiinilevyä eli tuli sitten jyrsittyä 4mm syvennys sinne jakopäähän.
Pieni suunnittelukämmi siinä kyllä kävi että pääsi sitten "hieman" vuotamaan etupuolelta.
Olis pitäny vähä leviämmin jyrsiä. Mutta eipä ollut kukaan neuvomassa, ainoa tieto oli että ruotsissa on sovitettu onnistuneesti.
Muuta huomioitavaa oli tuon hihnankiristimen kiinnike, sillehän ei luonnollisesti löydy kiinnityspaikkaa. Hätäsesti vaan pätkäsin omassa sen kiinnikkeen ja tein uuden reiän siihen ja kiinnitin yhen päätykopan pultin alle.
Vaihtoehtoisesti olis voinnu tigata kiinni kanteen orkkista vastaavaat kiinnikkeet.
Tai kuten muistaakseni Hane teki kun sillä ei ollut ilmastointia niin kompuran kiinnikkeisiin pokatun levyn avulla.
Muuta huomionarvoista oli ilmastoinnin kompuran jalan sovitus, sain pitkiksen orkkisjalan siihen sopimaan kun jätin yhen pultin pois. Pari vuotta sitten muistaakseni neuvoin yhtä niin se ei taas meinannu saada sitä sopimaan. Ehkäpä viilaaminen voi olla hyväksi jos noissa reikien sijainnissa on hieman heittoa...
Tärkeää on kuitenki saada se kompura hyvin linjattua koska muuten se remmi ei sitten pysy siellä, mistä tämän tiedän....
http://navettaperformance.kuvat.fi/kuvat/T5pitkis/
Eipä noista nyt kauheasti selvää saa.
Ei tieten käynny mielessä tuossa ottaa tallilla kuvia kyseisestä kannesta.
Kuvia tekovaiheesta ei löydy koska ne ovat jääneet jollekki vielä vanhemmalle kovalevylle.
Helpointa se on kun mallaa sen pitkiksen pahvin sen T5 kannen päälle niin näkee mitenkä ison välilaipan se tarttee.
Muistaakseni käytin aikoinaan 4mm alumiinilevyä eli tuli sitten jyrsittyä 4mm syvennys sinne jakopäähän.
Pieni suunnittelukämmi siinä kyllä kävi että pääsi sitten "hieman" vuotamaan etupuolelta.
Olis pitäny vähä leviämmin jyrsiä. Mutta eipä ollut kukaan neuvomassa, ainoa tieto oli että ruotsissa on sovitettu onnistuneesti.
Muuta huomioitavaa oli tuon hihnankiristimen kiinnike, sillehän ei luonnollisesti löydy kiinnityspaikkaa. Hätäsesti vaan pätkäsin omassa sen kiinnikkeen ja tein uuden reiän siihen ja kiinnitin yhen päätykopan pultin alle.
Vaihtoehtoisesti olis voinnu tigata kiinni kanteen orkkista vastaavaat kiinnikkeet.
Tai kuten muistaakseni Hane teki kun sillä ei ollut ilmastointia niin kompuran kiinnikkeisiin pokatun levyn avulla.
Muuta huomionarvoista oli ilmastoinnin kompuran jalan sovitus, sain pitkiksen orkkisjalan siihen sopimaan kun jätin yhen pultin pois. Pari vuotta sitten muistaakseni neuvoin yhtä niin se ei taas meinannu saada sitä sopimaan. Ehkäpä viilaaminen voi olla hyväksi jos noissa reikien sijainnissa on hieman heittoa...
Tärkeää on kuitenki saada se kompura hyvin linjattua koska muuten se remmi ei sitten pysy siellä, mistä tämän tiedän....
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI