...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
worcmik
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 20, 2004 18:07

Viesti Kirjoittaja worcmik »

:twisted: Tosta hitsauksesta jonninn verran: Ensinnäkin, jos mahdollista, niin käytä voimavirtaMIG- laitetta, valokaari on siten kaikkein vakaa, ja sallii pienet ruosteetkin 0,8 lankaa käytettäessä. Toiseksi, kun hommaat suojakaasua siihen Migiin, niin yritä saada siihen AGA Misonia tai jotakin muuta vastaavaa kaasua, Hiilidioksidi osallistuu itse hitsaustapahtumaan ja räkii niin perkeleesti ja hiottuihin pintoihin nuo kököt jää tosi lujaa kiinni. Itse asiassa, CO2 hitsaus on MAG- hitsausta, argon on inerttinen kaasu eikä tee muuta kuin tarjoaa kaasulinssin jotta sauma ei hitsatessa hapetu. Sitten, kun hitsaat, niin on aaaivan sama hitsaatko piiloon jäävät paikat limi- vai puskusaumalla. Sauman kohdalla tapahtuu metallissa aina kiderakennemuutoksia, so. metallin ominaisuudet muuttuu aina sauman VIERESTÄ ei saumasta vaan sauman viereen tulee ns. martensiittivyöhyke, joka huonolla tuurilla tulee joskus repeämään. Itsellä ei tosin korihisauksen yhteydessä sellaista ole sattunut. Siis limisaumaan jos mahdollista ja alkuun pienet napit koko sauman mitalta, sitten pätkä kerrallaan vaikka kummastakin päästä aloittaen ja anna jäähtyä aina välillä, niin kyllä siitä hyvä tulee.

hyvää syksyn jatkoa
worcmik
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Sisäkoteloa ei saa mistään, vain pelkkä ulkopelti/kaari löytyy esim Motonetista. :( Kesällä kysyin juuri samaa asiaa ja lopuksi kotelo oli pakko tehdä paloista itse uudelleen (rälläkällä kunnon suorakaiteen muotoinen pala pois ja uusi hieman isomman kokoinen pelti tilalle)...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kun tässä autohitsausvihjeitä alettiin jakelemaan, niin laitetaan vielä yksi vihje: Vanha nahkatakki on hyvä varuste ruosteista autoa hitsattaessa. Kirppareilta saa halvalla semmosia autohitsaukseen sopivia. Ai miksikö? No, hitsaushomma monesti häiriintyy, kun pitää alkaa ravistelemaan hihan läpi menneitä tulikuumia rautapalloja pois. (meikäläisen käsivarsissa on aika monet palojäljet).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Joo ja muista teipata ranteitten kohdalta ettei mee kipunat hihaan.... :lol:

Voisin laittaa jotain kuvia omasta saapas rojektista ,siihen meni tosiaan lankaa ja peltiä raakasti, mutta hyvä tuli jos itte saa kehua.
Oli muuten hyvä idea staa varaosa kaara itte ostin ruottista 90 mallisan iivarin josta irtos hirveesti pelltiä. kokkolassa on monta purettua tonnaria jos tarttet osia, taka pyörän kotelot kannattaa ottaa irti kokonaisena ehjästä autosta.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kyllä tolla 0,75:lla pärjäät aluksi.
Me laitettiin kynnyslistat ja lattiat 2.0:sestä.
taitaa apparin puolen kynnyskotelo olla 2,5

0.75 on helpompi muotoilla.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Sulattele sitä tinaa kuumailmapuhaltimella. Kokeile lämpötila.

Kovapuulastalla silittelet sitä tinaa ja raspilla viimeistelet.

Lisää tinaa, niin ettei vanha tina sula ja valahda lattialle. Ton oppii aika nopeasti.

Tuon 0,75:sen kun taivuttaa suoraan kulmaan ja hitsaa vanhan päälle. tulee kyllä lujaa rakennetta.

Muista suojata hitsisaumat sinkkimaalilla, rälläkkäkuurin jälkeen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin