Tuleva saapisti?
Re: Tuleva saapisti?
No mun tuurilla siellä on varmasti jokin isompi vika, oisko tietoa paljonko suunnilleen maksaa se srs boksi ja spiraali? tarvike osina nuita ei varmaan saa?
Tai olisiko jotain niksiä millä tuon saisi katsastuksesta läpi?
Tai olisiko jotain niksiä millä tuon saisi katsastuksesta läpi?
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tuleva saapisti?
Mutta hyviä ja ehjiä käytettyjä löytyy täältä kerhon porukalta. Hinnatkin aivan ok. Siun pitäisi nyt käyttää sitä Saabia piuhan nokassa - kysäse apua ja kerro millä säteellä olet valmis liikkumaan.gaalix kirjoitti:No mun tuurilla siellä on varmasti jokin isompi vika, oisko tietoa paljonko suunnilleen maksaa se srs boksi ja spiraali? tarvike osina nuita ei varmaan saa?
Tai olisiko jotain niksiä millä tuon saisi katsastuksesta läpi?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Tuleva saapisti?
No näinhän se pitää tehdä, tuntuu vaan saapista löytyvän koko ajan lisää vikoja.
Re: Tuleva saapisti?
Ööh...alkoi se check engine valokin palaa, mistä tietää että kumpi kulkine mulla on: Trionic vai DI/APC? valo välähtää 4 kertaa, Trionicissa se on 'Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118' ja siinä toisessa 'Knock sensor'
Jos tarkottaa tuota 'Coolant temperature sensor' niin onko se jäähdytin-nesteen anturi mikä on jossain kohtaa moottorissa kiinni?
Jos tarkottaa tuota 'Coolant temperature sensor' niin onko se jäähdytin-nesteen anturi mikä on jossain kohtaa moottorissa kiinni?
Re: Tuleva saapisti?
95-tonnarissa on Trionic.
Lämpöanturivian lisäksi syynä voi olla myös viallinen termostaatti - saavutetaanko normaali käyntilämpötila?
Lämpöanturivian lisäksi syynä voi olla myös viallinen termostaatti - saavutetaanko normaali käyntilämpötila?
Re: Tuleva saapisti?
Lämpöviisari ei nouse ollenkaan, paitsi jos pitempään tyhjäkäyntiä niin silloin hieman nousee, ja tyhjäkäyntikin meni kummaksi, se bensankulutuksen ledikin on tyhjäkäynnillä ihan tapissa.
Se viisari ei oo noussut koko aikana mutta engine valo alkoi palaa ihan vasta.
Saako termostaatin ja anturin ihan tarvikeliikkeestä?
Se viisari ei oo noussut koko aikana mutta engine valo alkoi palaa ihan vasta.
Saako termostaatin ja anturin ihan tarvikeliikkeestä?
Re: Tuleva saapisti?
Lämpöviisarin toimimattomuus voi johtua itse mittaristakin, roikkuva mittari on ihan tyyppivika.
Muistaakseni FAQ:in kautta löytyy hyvät ohjeet noiden roikkuvien mittarien korjaukseen.
Toki kannattaa tarkistaa termarin ja anturin toimintakin. Molempia saa tarvikeliikkeistä.
Bensan kulutus on aina tonnarissa tapissa tyhjäkäynnillä, johtuu sen toimintaperiaatteesta. Voi nostaa tietokoneen näyttämiä kulutusarvoja selvästikin jos käy pitempään tyhjäkäyntiä..
Muistaakseni FAQ:in kautta löytyy hyvät ohjeet noiden roikkuvien mittarien korjaukseen.
Toki kannattaa tarkistaa termarin ja anturin toimintakin. Molempia saa tarvikeliikkeistä.
Bensan kulutus on aina tonnarissa tapissa tyhjäkäynnillä, johtuu sen toimintaperiaatteesta. Voi nostaa tietokoneen näyttämiä kulutusarvoja selvästikin jos käy pitempään tyhjäkäyntiä..
Re: Tuleva saapisti?
Minulla maksoi Kajaanissa Delta Autolla SRS-vikavalon kuittaus 35€ viime kesänä.jusa_71 kirjoitti:merkki liikkeiden hinnat pyörii abaut 70-90 välillä/kerta + osien hinta ja tunti työt korjauksesta.
(voipi maksaa mansikoita merkkiliikkeen korjatessa)
Syttyi niinkin yksinkertaisesta asiasta, että käytin virtoja päällä SRS-komponentin ollessa irti (mittariston poltin).
Ja itse olen ajatellut tuon kulutusmittarin hetkellisen kulutuksen nousun tyhjäkäynnillä siitä johtuvaksi, ettei auto yleensä liiku ollessaan tyhjäkäynnillä. Sehän näyttää siis kulutusta sadalle kilometrille, ja jos auto ei liiku, niin eikös bensaa pitäisi kulua äärettömästi, että pääsisi sinne sadan kilometrin päähän? -> Mittari nousee tappiin.
Noin ainakin itse olen sitä pähkäillyt... Testasin tuota joskus vauhdista, niin muistelisin, ettei kulutusmittari kerennyt nousta sinne tappiin asti. Olenko logiikkani kanssa ihan väärässä?
Re: Tuleva saapisti?
Ettei vaan olis just näinDrossel kirjoitti:Ja itse olen ajatellut tuon kulutusmittarin hetkellisen kulutuksen nousun tyhjäkäynnillä siitä johtuvaksi, ettei auto yleensä liiku ollessaan tyhjäkäynnillä. Sehän näyttää siis kulutusta sadalle kilometrille, ja jos auto ei liiku, niin eikös bensaa pitäisi kulua äärettömästi, että pääsisi sinne sadan kilometrin päähän?
Re: Tuleva saapisti?
Se on just noin, mutta ei tyhjäkäynnillä vaan auton ollessa paikallaan. Lukeman/palkin (riippuen EDUn mallista) pitäisi muistaakseni pysymän alempana, jos vauhdissa heittää pykälän vapaalle ja antaa koneen tyhjäkäydä ja vastaavasti pysyy tapissaan, jos polkee lisää kierroksia (=pois tyhjäkäynniltä) auton ollessa paikallaan.
Tähän voisi vielä saivarrella, että EDU luulee tonnarin olevan paikallaan, jos esim. jääpinnalla luistelee eturenkaat lukossa, mikä voi vielä aiheuttaa teoreettisia poikkeuksia ylläolevaan .
Tähän voisi vielä saivarrella, että EDU luulee tonnarin olevan paikallaan, jos esim. jääpinnalla luistelee eturenkaat lukossa, mikä voi vielä aiheuttaa teoreettisia poikkeuksia ylläolevaan .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tuleva saapisti?
Joo, tuota siis itsekin tarkoitin ja olin omasta mielestäni tosiaan toteavinani saman, että vauhdista kytkimen pohjaan laittaminen ei aiheuta kulutuksen pomppaamista tappiin. Tuossa kun pohdittiin vaan sitä tyhjäkäynnillä nousua, niin sen takia sitten puhuin itsekin tyhjäkäynnistä ja tarkentavana seikkana tuo kokeiluni jostain menneisyydestä. Mistä Trionic muuten tarkkailee käytännössä, että kuinka paljon sitä menovettä menee sinne sylintereihin asti?aero kirjoitti:Se on just noin, mutta ei tyhjäkäynnillä vaan auton ollessa paikallaan. Lukeman/palkin (riippuen EDUn mallista) pitäisi muistaakseni pysymän alempana, jos vauhdissa heittää pykälän vapaalle ja antaa koneen tyhjäkäydä ja vastaavasti pysyy tapissaan, jos polkee lisää kierroksia (=pois tyhjäkäynniltä) auton ollessa paikallaan.
Re: Tuleva saapisti?
Ah joo, missasin lukiessani rullaustestisi.
Eiköhän Trionic laske kulutusta sen perusteella, paljonko se käskee suuttimia bensaa pyttyihin päästämään. Sillä kuitenkin on parempi olla jotain hajua polttoainemääristä, kun kerran hoitaa koko touhua.
E: Käytännössä sille antaa palautetta mm. Lambda -anturi
Eiköhän Trionic laske kulutusta sen perusteella, paljonko se käskee suuttimia bensaa pyttyihin päästämään. Sillä kuitenkin on parempi olla jotain hajua polttoainemääristä, kun kerran hoitaa koko touhua.
E: Käytännössä sille antaa palautetta mm. Lambda -anturi
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla