vakionopeudensäädin reistailee
Siihen pumpulle menee 3 johtoa...kun niihin antaa plussaa ja miinusta niin pumppu kyllä pitäisi pelittää. Itse testasin sen noin...en vaan muista mitkä navat ne oli. Kun imet konehuoneen puolelta niin kaasutin pitääkin liikkua ellei letkuissa/liitoksissa ole vuotoja. Toisinpäin puhallettaessa en ole ihan varma asiasta. Jos et saa pumppua millään pyörimään niin taitaapi olla sökö.
Saab 9-5 2,0t -1999
Pyöriikö se uusi pumppu jos sille antaa virrat akulta:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Onko letku kytketty pumpun oikeaan nippaan, siihen josta imee vai siihen väärään?
Onko järjestelmä alipaineenpitävä, eli kääntyykö kaasuläppä kun imee pumpun letkusta tai antaa pumpun imeä?
Onko poljinkytkimet myös mittaamalla testattu ja todettu oikein toimiviksi sähköjohtavuuden ja alipaineen pitämisen suhteen? Vai ainoastaan vaihdettu?
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Onko letku kytketty pumpun oikeaan nippaan, siihen josta imee vai siihen väärään?
Onko järjestelmä alipaineenpitävä, eli kääntyykö kaasuläppä kun imee pumpun letkusta tai antaa pumpun imeä?
Onko poljinkytkimet myös mittaamalla testattu ja todettu oikein toimiviksi sähköjohtavuuden ja alipaineen pitämisen suhteen? Vai ainoastaan vaihdettu?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
pyöriijus kirjoitti:Pyöriikö se uusi pumppu jos sille antaa virrat akulta:
On kytketty oikeaan nippaan, samaan mihin vanhassa pumpussakinjus kirjoitti: Onko letku kytketty pumpun oikeaan nippaan, siihen josta imee vai siihen väärään?
Kääntyyjus kirjoitti: Onko järjestelmä alipaineenpitävä, eli kääntyykö kaasuläppä kun imee pumpun letkusta tai antaa pumpun imeä?
Ei. Miten mitataan/testataan?jus kirjoitti: Onko poljinkytkimet myös mittaamalla testattu ja todettu oikein toimiviksi sähköjohtavuuden ja alipaineen pitämisen suhteen? Vai ainoastaan vaihdettu?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 662#375662jani03 kirjoitti:Ei. Miten mitataan/testataan?
http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... valves.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Voisikohan asia olla niin yksinkertainen, että sinulla on yksi täysin kaput ja toinen osittain särki boksi...jani03 kirjoitti:Uudella boksilla ei tominut, kun laittoi vanhan boksin toimi vähänaikaa moitteettomasti.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Niinhän sen olettaisi.... itte hommasin vanhemman boksin -92 edeltävältä ajalta ja liitin sen täältä foorumilta löytyvien oheiden mukaan tähän -93 tonttuuni, minkä jälkeen systeemi on toiminut nikottelematta jo lähes puoli vuotta. Noissa 92-94 bokseissa on tunnetusti vikoja todella paljon, kun taas nuo vanhemmat ovat taasen tunnetusti vähän kovempitekosia.
Jotenkin sun pitäis päästä testaamaan varmasti ehjää boksia, tai sitten tuota sun boksia pitäisi testata varmasti muuten kunnossa olevassa autossa. Voisin auttaa testauksessa, mutta meillä on tätä välimatkaa vähän ehkä liikaa... luulisi joku avulias saabisti löytyvän jostain sieltä Kontiolahden lähitienoolta.
Jotenkin sun pitäis päästä testaamaan varmasti ehjää boksia, tai sitten tuota sun boksia pitäisi testata varmasti muuten kunnossa olevassa autossa. Voisin auttaa testauksessa, mutta meillä on tätä välimatkaa vähän ehkä liikaa... luulisi joku avulias saabisti löytyvän jostain sieltä Kontiolahden lähitienoolta.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Joulu 08, 2006 23:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Löytyy käytettyinä noita myydään palstalta aina välistä... purkaamoiltakin saattaisi löytyä. Ehkä joku suostuisi lainaamaankin.
Tuolla kytkentäohjeet vanhemmalle boksille:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=cruise
Tuolla kytkentäohjeet vanhemmalle boksille:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=cruise
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Joulu 08, 2006 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Minulla joskus harvoin ei mene tonnarissa (-93 eli alipaine) cruise päälle. Kun "boottaan" auton, eli sammutan ja laitan takaisin käyntiin, niin aina on taas toiminut 

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001