dartsiartsi kirjoitti:Mitenkäs sitten moottorijarrutuksen laita. Kirjan mukaan sitäkin voi harrastaa jarruja säästääkseen, mutta ei taida monikaan käyttää.
eli d-asennosta kolkille, kakkoselle jne (4-vaihteisella lootalla).
Entäpä rullaaminen alamäessä N-asennossa, kuumeneeko laatikko tästä?
Kysymykset on vaan hypoteettisia, en harrasta kumpaakaan itse...
En mäkään ihan tarkkaan ole perehtynyt automatin sielunelämään, vaikka mulla automaatti onkii. Ylimalkaan ja etupäässä käytän vain D ja P sekä R asentoa. Tätä N asentoa olen pohtinut siinä mielessä, että kai totakin joskus vois käyttää, mut sitten olen tullut siihen tulokseen et jos käyttelen sitä sun tätä asentoa, niin ei sitä välttämättä muista missä asennossa vaihde on, jos sen kepin siirtelee sinne tänne eli poikkeaa totutusta tavasta. Toki mittaritaulussa mulla on vaihteen näyttö joka kertoo mikä vaihde kullonkin on päällä.
Alamäki ajelua en suosittele N -vaihteella jos ajatellaan, että automaattia ei ohjekirjan mukaan saa vetääkään yli 5-60 km/t, tosin siihenkään en ole perehtyny miks,- meneeks jako sekaisin???