Omituinen ravistus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Omituinen ravistus

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Näistä murroksen kumeista sen verran..

Jos kerran näkee vaivaa ja purkaa murroksen pois - niin eikö se siinä kohtaa kannata purkaa ja pestä se esim. bensalla, petroolilla tai tiisselillä tms. "liuotin" pesuaineella. Siis se sisäkehä ja pallot purkautuvat atomeiksi, kun kehää sopivasti vääntelee - kasaus käänteisessä järjestyksessä, saattaa vaatia hermoja - mutta on helpompaa kuin 1000 palan palapelin kasaus :wink:

Eri juttu on sitten jos korvaa kumin niillä erinänäköisillä venyvillä tms. kontoomeilla - mutta old school miehet purkaisi nivelen, pesisi sen ja asentaisi kokonaan uusilla rasvoilla - suosittelu on se "aito Saksalainen" - ei ScämTech.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Omituinen ravistus

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla kävi samanlainen tapaus tuossa syksyllä. Ajelin Porista kohti Ukia, kun siinä vähän ennen Laitilaa (Euran kautta ajellessa siis) alamäessä alkoi yhtäkkiä nyppimään rattia vasemmalle. Vedin auton sivuun, ihmettelin aikani pyörien kiinnityksiä yms. ja lähdin uudestaan liikkeelle. Homma uusiutui Laitilan keskustan kohdalla, mutta sen jälkeen pääsinkin Lokalahdelle asti ongelmitta.

Appiukon kanssa kun asiaa tutkittiin, löytyi kuskinpuolen ulommaisen vetarin suojakumista sormen mentävä reikä. Rasvattiin niveltä hieman ja lähdettiin emännän kanssa tulemaan tänne Lahteen. Muistaakseni neljä kertaa piti matkalla pysähtyä jäähdyttelemään niveltä, mutta sitten kävin Forssan autokeitaalta hakemassa spraypurkissa olevaa sitkeää polkupyörän ketjuöljyä ja ruuttasin sitä nivelen täyteen siitä suojakumin reiästä (jonka pyörittelin ensin nivelen yläpuolelle). Sen jälkeen ei tarvinnut enää pysähtyä ennen kotipihaa.

Nivel toki vaihdettiin pari päivää myöhemmin uuteen. Mitään ääntä ei missään kohtaa kuulunut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Omituinen ravistus

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Porin potkuihin matkalla ja auto alkoi vikuroimaan. Oikea etupyörä ongelman kohteena. Aattelin heti alkajaisiksi, että laakeri vika, kun niitä nyt on tullut vaihdettua. Ongelma hävisi ja matka jatkui. Tänään otin auton talliin ja olin aloittamassa laakeri remonttia. Ensimmäiseksi tippuivat Greenstaffit syliin, pinnat irti paloista. Sitten huomasin vetarin kumissa suuren halkeaman ja mieleeni tuli tämä ketju. Siihen loppui osavarastoni. Suojakumikin on pari vuotta sitten vaihdettu. On taas osissa laatu kohdallaan... Pitäiskös laittaa alkuperäistä kumia joka taitaa olla puolta paksumpaa kuin moni tarvike.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
g_paulig
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 21:01
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Omituinen ravistus

Viesti Kirjoittaja g_paulig »

Itellä myös samanlaiset oireet tonnarissa. Motarilla saa ajella sellaset 50-60km ja sit alkaa "leipoo" enemmän ja vähemmän oikealle. Onko muuten toi oikeapuoli jotenkin vikaherkempi, ainakin tämän topicin mukaan... :?
Nooh, uus vetonivel tilattu Pro-carserviceltä,mielenkiinnolla odotan, missä kunnossa vanha mahtaa olla :wink:
9-5 2.3T -07
Vastaa Viestiin