ABS-vika

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

MarkusJ kirjoitti:Yksi hahdollisuus on se anturin johto. Itse vaihdoin uuden pätkän ja vika poistui. Vaihto vaati tosin kohtuullista luovuutta: harkittua rautasahan käyttöä anturimötikän kontakteille pääsemiseksi, juotoskolvia kontakteihin juottamiseen, kuumaliimaa liitosten tiivistämiseen,puristusliittimiä vanhaan johtoon liittämiseksi ja kutistesukkaa liitosten suojaamiseen.
Juu, no, jos ei putsaus & valohoito kaikille antureille auta, niin taidan suosiolla kokeilla suoraan tuota uutta käytettyä anturaa, siihen kun ei tarvitse tehdä kun vanhaan johtoon liittäminen (anturissa on n. puolen metrin pätkä johtoa kiinni) ja liitoksen suojaaminen kutistesukalla. Siinähän sitten tuo vanha anturi vapautuu kaikenlaisille tee-se-itse kokeiluille :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Vika korjattu

Viesti Kirjoittaja Niko »

No vihdoinkin saivat merkkihuollossa korjattua vian!

Epäilivät ensin vikaa abs-boksissa, jonka sain "lainattua" PEVIltä ostaessani muutakin saab-tarviketta häneltä (KIITOS PEVI!!!). ABS-boksin vaihto ei auttanut, joten tarpeeksi monesti testerissä mitattuaan saivat vian paikallistettua - yllätys, yllätys - kuskin puolelle eteen (kuten moni arvelikin!). Vaihtoivat anturin (osa maksoi 177EUR) -> ei ole toistaiseksi enää anti lock -valo palanut! Paikallinen merkkiliike tuli korjauskustannuksissa vastaan ja työmääräksi abs-vian paikallistaminen + anturin vaihto, kaukovalon vika diagnoosi, sekä 'pissapojan'-säiliön vaihto 8,5h, joista pistivät peräti 4h 'koulutuksen piikkiin' (tekivät mm. vika diagnoosin), eli minä maksoin lopulta 4,5h.. Liekkö hieman liioittelivat kuluneita tunteja, mutta hyvä näin.. ABS-vian osuus koko hommasta about 3h.
Vastaa Viestiin