Tonnari,Edustusauto?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Henkka #2283 kirjoitti: Ekan kappaleen loppu on aika mainio:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Sunny
On se E15 koneen 69hp kuule paljon ollu 80-luvun alussa ;)
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

tonninen on omasta mielestä ketterä ja siinä on helppo arvioida kulmat. Kaikkiin väleihin sekin on tullut tungettua :D
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Pola »

Joitain pieniä yksityiskohtia tonnarissa ainakin on. Mm. jousitus sekä äänieristys. Asoita jotka tuntuu puuttuvan esimerkiksi femmasta vaikka niitäkin jollain on ollut edustuskäytössä :D
#3272
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vilho123 kirjoitti:tonninen on omasta mielestä ketterä ja siinä on helppo arvioida kulmat. Kaikkiin väleihin sekin on tullut tungettua :D
Sarkasmia? :D
Kaikkea muuta se voi olla muttei missään nimessä ketterä, on notkee kuin rautakanki kun sitä pitää koettaa survoa ahtaisiin pysäköintipaikkoihin, taskuparkkeeraus sillä onnistuu kyllä ihan ok, kunhan joskus esim hesasta sattuu löytymään niin pitkä väli johon tonttu koukkuineen sopii, yleensä tarjolla on just 20cm liian lyhyt väli :)
Kääntösädekin taitaa olla luokkaa 12-13m?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

ng900aero kirjoitti:
Vilho123 kirjoitti:tonninen on omasta mielestä ketterä ja siinä on helppo arvioida kulmat. Kaikkiin väleihin sekin on tullut tungettua :D
Sarkasmia? :D
Itseasiassa ei ollut! :D Mitä itse olen ajanut niin kulmat tullut hyvin selviksi. Ei ole tullut ongelmia vaikka on saappia ränkytetty mäkisellä mökkitiellä, jossa joutui vastaantulijan takia peruuttamaan jollekkin kapenevalla tielle kahden puun väliin. Pari senttiä jäi siihen väliin. Onhan se iso, mutta ainakin arvioin itse todella hyvin auton koon. Monissa koloissa ollaan oltu. Ketterä nyt noh... se ehkä vähän menee kiikunkaakun, mutta menkööt :lol:
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja jmt »

ng900aero kirjoitti:
Vilho123 kirjoitti:tonninen on omasta mielestä ketterä ja siinä on helppo arvioida kulmat. Kaikkiin väleihin sekin on tullut tungettua :D
Sarkasmia? :D
Riippuu mihin vertaa. Vaimolla on Volvo S60, mikä kääntyy huomattavasti suuremmalla säteellä kuin tonnari. Lisäksi pyöreämpi muoto vaikeuttaa kulmien havaitsemista.
Kommenttina, että vanhanajan CC tonnari varsinkin turbomallina oli hyvä; takaikkunasta näkyvä spoileri loppui suurinpiirtein samaan kuin takapuskurikin. Helppo peruuttaa tarkastikin seinää vasten :)
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

jmt kirjoitti:Kommenttina, että vanhanajan CC tonnari varsinkin turbomallina oli hyvä; takaikkunasta näkyvä spoileri loppui suurinpiirtein samaan kuin takapuskurikin. Helppo peruuttaa tarkastikin seinää vasten :)
Totta turiset, tuo kontillinen ei ole ollenkaan niin helppo. Pitäis kaiketi laittaa bridge-spoikka siihen :)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin