Kiitos vinkistä. Pitääkö moottori sammuttaa, vai onnistuuko tuo luku koneen käydessä? Kokeilemaan en ole päässyt, kun ei ole valoa sytytellyt. Aiemmilla lukuyrityksillä vika ei ollut päällä, joten ehkä siksi meni pieleen.sarka kirjoitti: Haastavaa tästä tekee se, että vian täytyy olla "päällä". Eli kun ajelet baanalla menemään ja huomaat että valo syttyy, pysähdy välittömästi lukemaan koodit.
Check Engine koodit
Re: Check Engine koodit
Re: Check Engine koodit
Itekään en oo kun kerran joutunut koodeja kaivamaan. Silloin piti pysähtyä tien varteen, sammuttaa auto, virrat päälle ja sitten kytkintä käännellen. Jos auto on sammuksissa liian pitkään, ne koodit voi hävitä sieltä (tai vika voi hävitä kun joku osa jäähtyy tms.)
Itselläni vika oli MAP-anturissa, joka antoi "epämääräistä dataa" - johtui siitä että joku oli unohtanut laittaa letkun MAP-anturille kojetaulua kasatessaan
Itselläni vika oli MAP-anturissa, joka antoi "epämääräistä dataa" - johtui siitä että joku oli unohtanut laittaa letkun MAP-anturille kojetaulua kasatessaan

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Check Engine koodit
Pistetään päivitystä. Vaihdoin putsatut venttiilinnostimet, ja CE-valo syttyi huomattavasti harvemmin, ei kuitenkaan loppunut. Vian aikana tyhjäkäynnillä kuului selvä vaimea naputus. Vappuna vaihdoin laturin, vanhan laakerit kuluneet loksuiksi. CE-valo ei ole syttynyt sen jälkeen, tosin ollut vain muutaman päivän käytössä. Ilmeisesti naputtava ääni tuli lopulta laturin laakereista.