9000 CS 2,3i
Re: 9000 CS 2,3i
'93 autossa ei taida olla merkkivaloa mittaristossa, se tuli vasta MY95 sähköcruisen myötä.
Ne perinteiset paikat kannattaa katsoa, aloittaen vaikkapa poljinkytkimistä.
Ne perinteiset paikat kannattaa katsoa, aloittaen vaikkapa poljinkytkimistä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 CS 2,3i
Tosa mun -92 tonnarissa ainakin tulee cruisen teksti mittaristoon.
Ex Og 9-3 2.3 Aero 2000
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Re: 9000 CS 2,3i
Säännöllisen epäsäännöllinen pieni nykiminen ainaki ittellä johtuu siitä ku ilmastoinnin kompura lähtee pyöriin,imasee jonkun verran tehoja pyöriessään.Ittellä kaikenlainen nytkähtely loppuu aina ku sammuttaa ilmastoinnin.(vm-97 9000CD.)
Re: 9000 CS 2,3i
Jenkkimalleissa onMawerick kirjoitti:'93 autossa ei taida olla merkkivaloa mittaristossa, se tuli vasta MY95 sähköcruisen myötä.

Mutta poljinkytkimet ja alipainevuodot ne on ekat joo. Jos ei vika ole niissä, niin todennäköisesti menee viiksi tai boksi vaihtoon, yleensä joku näistä...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 9000 CS 2,3i
Niissäkin, missä cruisen merkkivalo on, valo osoittaa cruisen olevan "valmiustilassa, ei poiskytkettynä", siitä ei käy ilmi onko aktiivinen nopeudenpito päällä vai ei.
Re: 9000 CS 2,3i
Eli voiko tulkita niin, että viiksi irti ensin ja syynäämään kytkimet vaiko saako ne kytkimet viiksestä irti ilman viiksen irrotusta?
Re: 9000 CS 2,3i
Ne poljinkytkimet ovat nimensä mukaisesti polkimissa...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 CS 2,3i
Jos oikein muistan, normaalisti kytkin on "päällä" ja kun poljinta painaa, se on "pois päältä".
Jos on alipainecruise, kytkin pitää alipainetta kun poljin on yläasennossa, ja kun poljinta painetaan, se dumppaa alipaineet pois.
Muistinvaraisesti, korjatkaa.
Jos on alipainecruise, kytkin pitää alipainetta kun poljin on yläasennossa, ja kun poljinta painetaan, se dumppaa alipaineet pois.
Muistinvaraisesti, korjatkaa.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 9000 CS 2,3i
Päivitystä tilanteeseen. Cruise näköjään toimii kun sitä huvittaa. Tänään testasin ja kas kummaa cruise toimi. Pitääkö siis tämän alipainecruisen kanssa, oletan että tässä omassa tonnarissa vm -93 on alipainecruise, tanssia jonkinmoinen sadetanssi ennen autoon nousua vai painella polkimia tietyssä järjestyksessä jotta cruise lähtee toimimaan?
Toki, vian etsintää suoritetaan koko ajan. Anteeksi vaan mikäli kuulostan hiukan blondilta tämän tonnarin kanssa mutta ensimmäinen laatuaan meikäläisellä ja saabin sielunelämä ei ole vielä tuttu.
Toki, vian etsintää suoritetaan koko ajan. Anteeksi vaan mikäli kuulostan hiukan blondilta tämän tonnarin kanssa mutta ensimmäinen laatuaan meikäläisellä ja saabin sielunelämä ei ole vielä tuttu.

Re: 9000 CS 2,3i
Jos se toimii "milloin huvittaa" voisi vika olla viiksessä, poljinkytkimissä tai itse boksissa, jos se sattuu olemaan sitä "uudempaa mallia". Boksin voi vaihtaa vanhanmalliseenkin jos tarvii, pitää vaan tehdä adapteri. Ohjeet pitäs löytyä forumilta tai ainakin googlesta englanniksi.
Mut tarkista ensin poljinkytkimet, että toimii joka polkaisulla ja löysäyksellä oikein eikä lipsahtele väärään asentoon. Sitten viiksen toiminta, ja viimeisenä vasta boksi.
Noissa uudemman mallin bokseissa on siis semmoista vikaa, että piirillä oleva mikrokontrolleri korruptoituu ajan myötä. Ainoa vaihtoehto vaihtaa koko boksi - ite oon suosinut sitä vanhempaa mallia, kun se on varmempi.
Edit:
Linkki englanninkieliseen ohjeeseen jos tulee tarvis:
http://www.users.qwest.net/~carrieosbor ... 20Plug.pdf
Itse tein adapterin abikoliittimillä, nopeampi muttei yhtä hieno...
Mut tarkista ensin poljinkytkimet, että toimii joka polkaisulla ja löysäyksellä oikein eikä lipsahtele väärään asentoon. Sitten viiksen toiminta, ja viimeisenä vasta boksi.
Noissa uudemman mallin bokseissa on siis semmoista vikaa, että piirillä oleva mikrokontrolleri korruptoituu ajan myötä. Ainoa vaihtoehto vaihtaa koko boksi - ite oon suosinut sitä vanhempaa mallia, kun se on varmempi.
Edit:
Linkki englanninkieliseen ohjeeseen jos tulee tarvis:
http://www.users.qwest.net/~carrieosbor ... 20Plug.pdf
Itse tein adapterin abikoliittimillä, nopeampi muttei yhtä hieno...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 9000 CS 2,3i
No niin, tonnarilla pyöritelty kaupungin vilskeessä jo tovin ja uutta vikaa pukkaa. Voi toki olla että ei ole edes vika vaan ominaisuus mutta kuitenkin. Nyt on kaksi kertaa käynyt niin, että tankissa on bensaa, (lue juuri tankattu), auto on ollut parkissa niin että apparin puoli hieman alempana, eli rinteessä parkissa.
Ei lähde käyntiin, pakko saada tasaiselle että suostuu käymään. MItäköhän ihme ruotsalaista piilopiruilua tää on, vai onko tonnarin tankki todellakin sillätavoin suunniteltu, että jos bensaa on vähän niin ei imuputki yletä mikäli auto on apparin puolelle kallellaan?
Toisaalta, tämähän tarkoittaa ainoastaan sitä, että tankki on pidettävä vähintään puolessa koko ajan mutta joskus sattuu näinkin. Hirmu kiire ja ei vaan ehdi tankkaamaan. Sitten kun tulet takaisin autolle ja olisi kaikki maailman aika käytössä niin ei vaan lähde käyntiin.
Ei lähde käyntiin, pakko saada tasaiselle että suostuu käymään. MItäköhän ihme ruotsalaista piilopiruilua tää on, vai onko tonnarin tankki todellakin sillätavoin suunniteltu, että jos bensaa on vähän niin ei imuputki yletä mikäli auto on apparin puolelle kallellaan?
Toisaalta, tämähän tarkoittaa ainoastaan sitä, että tankki on pidettävä vähintään puolessa koko ajan mutta joskus sattuu näinkin. Hirmu kiire ja ei vaan ehdi tankkaamaan. Sitten kun tulet takaisin autolle ja olisi kaikki maailman aika käytössä niin ei vaan lähde käyntiin.
Re: 9000 CS 2,3i
Mulla on sama ongelma. Jos auto on keula alaspäin ja/tai selvästi oikealle kallelleen, pitää tankissa olla reilusti yli 20 litraa bensaa käyntiin lähtemisen varmistamiseksi.
Liekö sitten pumpun ämpäri väärässä asennossa tms.
Liekö sitten pumpun ämpäri väärässä asennossa tms.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 CS 2,3i
ettei vika olisi siirtopumpussa, jos autostasi sellainen löytyy, haulla lisää tietoa.
Re: 9000 CS 2,3i
Pari vuotta tonnarilla ajeltu ja mitään isompaa ei ole ilmennyt ennenkuin nyt. Kylmänä kun käynnistää niin ei meinaa lähteä millään käyntiin. Paukuttaa oikein kunnolla ja saa todella kauan startata. Kun lopulta lähtee käyntiin niin ongelmaa ei esiinny. Lähtee hyvin käyntiin vaikka seisoisi parikin tuntia, mutta aamulla taas ongelma on palautunut. Tulpat vaihdettu, ei elektroniikan käryä koneessa joten luulisin että DI kasetti on kunnossa. Mistäköhän saisi suomenkielisen korjauskäsikirjan lainalle jotta voisi lähteä vikaa paikallistamaan?
Englanninkielinenkin käy mutta ruotsalaista ei kannata tarjota.
Englanninkielinenkin käy mutta ruotsalaista ei kannata tarjota.

Re: 9000 CS 2,3i
Voipi olla vaikka ruiskun lämpötila-anturi mennyt.
Selvisikö toi aiempi käynnistysongelma?
Selvisikö toi aiempi käynnistysongelma?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366