Virtalukko jumi! Ja apua sain! Kiitos
Haitat on kyllä vaihtokelpoiset, mutta virtalukon haitat lienevät niin kuluneet, etteivät takaluukun lukkorungossa suostu enää kääntymään minkäänlaisilla heristelyillä edes väkisin. Vie vaan se virtalukko lukkosepälle, uudet haitat maksavat irrotettuun virtalukkoon asennettuna 25 eur. Auto-Avain Helsingissä palvelee myös kirjeitse.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mulla jumitti kans tonnarin virtalukko kesällä voitelun seurauksena. Alkuun se temppuili lievästi, ja voitelun jälkeen täysin jumiin. ---> Lisää vaan tavaraa sisään, ja sen jälkee kompuralla ilmaa perään niin kauan että saatiin taas haitat liikkumaan (siis paskat pois). Tämän jälkeen klubin ohjeiden avulla pesä irti ja likoomaan puhdistusaineeseen. Nyt pelittää kuin uusi. 

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
kun on irti
kannattaa käyttää ultraäänipesussa.
...päätin sitten ottaa riskin ja ruveta ropeloimaan 9k:n virtalukkoa sekä ottaa siihen "varaosia " takaluukun lukosta. Kaikki haitat eivät ainakaan niissä olleiden numeroiden mukaan olleet vaihtokelpoisia, mutta vaihdoin ne, joissa oli sama numero ja loput koholla olleet haitat viilasin hieman matalammaksi jotta mahtuisivat kiertymään sen lukossa olevan pykälän yli. Huolellisen liuottelun jälkeen päätin kokeilla niihin Wurthin PTFE-liukastetta ja kas kummaa, nyt näyttäisi taas pelittävän, toistaiseksi...
Katsotaan miten homma pelittää ajan ja mahd. pakkasten kanssa. Raportoin kyllä jos aihetta ilmenee...
Katsotaan miten homma pelittää ajan ja mahd. pakkasten kanssa. Raportoin kyllä jos aihetta ilmenee...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Mitä sitä turhaan haittoja vaihtelemaan, jos viilaamalla saat kääntymään, samalla voi varmuuden vuoksi lyhentää haittoja molemmista päistä varmuuden vuoksi kerralla vähän enemmänkin...espe kirjoitti:loput koholla olleet haitat viilasin hieman matalammaksi jotta mahtuisivat kiertymään sen lukossa olevan pykälän yli
Tämän jälkeen lukko kääntyykin millä vaan tikulla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
...kysymys olikin vain siitä, että viilataan vain se, mikä on välttämätöntä.
Ei muuten kääntynyt muilla (2 erilaista) avaimilla. Tokihan tuo tilanne on tulossa eteen jossikin vaiheessa ihan varmasti, mutta silloin voipi sitten kääntyä lukkosepän puoleen ja vaihtaa ihan uusiin haittoihin sekä avaimeen, mutta uskoisin, että se asia ei siinä vaiheessa koske enää mua, kun tää olis piakkoin vaihtamassa sellaseen 9k:hon jossa on automaatti ja turbo ja vuosimalli pikkuisen tuoreempi.





9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.