Virtalukko jumi! Ja apua sain! Kiitos

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...entäs sen sisuskalut (haitat) ? Josko olisivatten vaihtokelpoisia???
Eipähän tuota lukkoa paljon yleensä tarvi avaimella ropelta niin kauan kuin solenoidi toimii...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Haitat on kyllä vaihtokelpoiset, mutta virtalukon haitat lienevät niin kuluneet, etteivät takaluukun lukkorungossa suostu enää kääntymään minkäänlaisilla heristelyillä edes väkisin. Vie vaan se virtalukko lukkosepälle, uudet haitat maksavat irrotettuun virtalukkoon asennettuna 25 eur. Auto-Avain Helsingissä palvelee myös kirjeitse.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...ok! tehdäänpä kaiketi sitten niin. Mahtaneeko Tampereen suunnalla mikään lukkoliike tehdä kyseistä operaatiota, onks tiatoo?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Virtalukon jumittumista liikkeellä, tänään alko tonnarissa jumittaan.
Avainta ulos ja uudestaan sisälle niin kyllä se siitä.

ng satkussa oli kans ongelmia virtalukossa päivästä riippuen.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mulla jumitti kans tonnarin virtalukko kesällä voitelun seurauksena. Alkuun se temppuili lievästi, ja voitelun jälkeen täysin jumiin. ---> Lisää vaan tavaraa sisään, ja sen jälkee kompuralla ilmaa perään niin kauan että saatiin taas haitat liikkumaan (siis paskat pois). Tämän jälkeen klubin ohjeiden avulla pesä irti ja likoomaan puhdistusaineeseen. Nyt pelittää kuin uusi. :)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

kun on irti

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

kannattaa käyttää ultraäänipesussa.
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja esh »

Kahdesti lukko juminu eri tonnareissa kummallakin kerralla tilanne korjaantui uudella avaimella mikä tehtiin numeron mukaan.
Toiseen kokeiltiin ensiksi avaimesta kopioimalla sillä ei toiminut.

T.esh
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...päätin sitten ottaa riskin ja ruveta ropeloimaan 9k:n virtalukkoa sekä ottaa siihen "varaosia " takaluukun lukosta. Kaikki haitat eivät ainakaan niissä olleiden numeroiden mukaan olleet vaihtokelpoisia, mutta vaihdoin ne, joissa oli sama numero ja loput koholla olleet haitat viilasin hieman matalammaksi jotta mahtuisivat kiertymään sen lukossa olevan pykälän yli. Huolellisen liuottelun jälkeen päätin kokeilla niihin Wurthin PTFE-liukastetta ja kas kummaa, nyt näyttäisi taas pelittävän, toistaiseksi...
Katsotaan miten homma pelittää ajan ja mahd. pakkasten kanssa. Raportoin kyllä jos aihetta ilmenee...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

espe kirjoitti:loput koholla olleet haitat viilasin hieman matalammaksi jotta mahtuisivat kiertymään sen lukossa olevan pykälän yli
Mitä sitä turhaan haittoja vaihtelemaan, jos viilaamalla saat kääntymään, samalla voi varmuuden vuoksi lyhentää haittoja molemmista päistä varmuuden vuoksi kerralla vähän enemmänkin...

Tämän jälkeen lukko kääntyykin millä vaan tikulla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...kysymys olikin vain siitä, että viilataan vain se, mikä on välttämätöntä. :oops: Ei muuten kääntynyt muilla (2 erilaista) avaimilla. Tokihan tuo tilanne on tulossa eteen jossikin vaiheessa ihan varmasti, mutta silloin voipi sitten kääntyä lukkosepän puoleen ja vaihtaa ihan uusiin haittoihin sekä avaimeen, mutta uskoisin, että se asia ei siinä vaiheessa koske enää mua, kun tää olis piakkoin vaihtamassa sellaseen 9k:hon jossa on automaatti ja turbo ja vuosimalli pikkuisen tuoreempi. :? :) :D
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Vastaa Viestiin