2.0 matalapaine ei ahda? edit: AHTAA!
Re: 2.0 matalapaine ei ilmeisesti ahda ollenkaan?
En ole aseöljyä saanu syttymään pultteja avatessa muuta kun punahehkuun tunkemalla eikä se sittenkään pala kun hetken.
irrotuksessa ihan sama mitä liukastetta tunkee kuhan joku voitelee kuivat metallit.
Aina ei kannata kirjaimellisesti ottaa mitä purkin kylessä lukee.ne on tarkoitettu jenkki markkinoille idiooteille jolla ehkästään käräjöintejä.
irrotuksessa ihan sama mitä liukastetta tunkee kuhan joku voitelee kuivat metallit.
Aina ei kannata kirjaimellisesti ottaa mitä purkin kylessä lukee.ne on tarkoitettu jenkki markkinoille idiooteille jolla ehkästään käräjöintejä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: 2.0 matalapaine ei ilmeisesti ahda ollenkaan?
Voi nyt hel.. eli ahdin sitten ilmesesti leikannut kiinni. Varmistetaan nyt vielä tyhmänä kuvan kanssa: http://aijaa.com/lCI30x tuolta aukosta pitäisi kompurapyörän tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan, liikkua ihan vapaasti sormilla? Ei liiku mihinkään.
Viimeksi muokannut 9090909090, Ti Maalis 25, 2014 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.0 matalapaine ei ilmeisesti ahda ollenkaan?
Juu, sen pitäisi pyöriä ilman mitään nykimisiä ja aivan kevyellä voimalla. Ei muuta kuin ahdinkaupoille!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: 2.0 matalapaine ei ilmeisesti ahda ollenkaan?
Kiitoksia kaikille, vaikka diagnoosi ei kovin mukava ollutkaan. Olin jotenkin siinä uskossa että auton ei pitäisi toimia nykimättä ja pätkimättä jos ahdin on leikannut. Ei tosiaan muita oireita paitsi varmaan puolet tehoista hukassa, ja silti älytön kulutus. Onhan sitä siinäkin kyllä jo oireita ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut 9090909090, Ti Maalis 25, 2014 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.0 matalapaine ei ilmeisesti ahda ollenkaan?
Juu, sen pitäisi kevyeesti liikkua. Se on akselilla kiinni sinne kuumalle puolelle, ja kuuman puoplen "siipipyörä" pyriessään pyörittää tätä kylmän puolen "siipipyörää" koska ovat samaa akselia. Jos nyt pakokaasut jaksaa sitä pyörittää niin sormikin pitäisi kelvata. Eli jumissa on.
Ei muutako tämän foorumin ostopalstalle viesti, niin varmasti löytyy sopivanhintainen turbo purkuautosta.
Ei muutako tämän foorumin ostopalstalle viesti, niin varmasti löytyy sopivanhintainen turbo purkuautosta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: 2.0 matalapaine ei ilmeisesti ahda ollenkaan?
Eräs foorumilainen laittoi vinkkiä että akselin päästä pyörittämällä hylsyllä vois lähteä pyörimään, kokeilin, 8 mm 12 kulmanen hylsy sopii ja aluksi pyöri todella tahmeasti, mutta sitten lähti liikkeelle ja pyörittelin, tosin pienen pieni jumahtaminen tuntui yhdessä kohtaa kierrosta ; ilmaputki takaisin kiinni ja testiä: saabbi ahtoi aika helvetin terävästi ja varmasti tuplat tehoja tuli takasin ja pirteesti vihelteli. Ilo kesti noin 2 km, jonka jälkeen ahtaminen loppui sellaseen tussahtavaan vinkaisuun.
Otin uudestaan auki ja pyörittelin, ei ollut edes jumissa sitä pienen pientä jumahtamiskohtaa lukuunottamatta ; putki uudestaan kiinni ja sama homma, toimi pari kilsaa ja taas loppui.
Otin uudestaan auki ja pyörittelin, ei ollut edes jumissa sitä pienen pientä jumahtamiskohtaa lukuunottamatta ; putki uudestaan kiinni ja sama homma, toimi pari kilsaa ja taas loppui.
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Luultavasti lämpölaajeneman takia joku jumii. Jossakin on varmaan ylimääräistä kitkaa. Öljykanava voi olla myös tukkeutunut. Sinuna purkaisin turbon pois, ja ostaisin toimivan käytety tilalle. Tarkasta myös öljykanavat että ne ei ole tukossa. Jos vauhdissa se paukahtaa sirpaleiksi, palaset voi tehdä vakavia vaurioita koneelle. Onko akselilla päittäisväljystä (siis kun painat akselin suuntaan)?
Voi olla voitelun puutetta, jolloin esim öljykanava tukossa osittain tai kokonaan. Jos uskallat ota öljyputket irti, putsaa ne. Pyöräytä turbon läpi (silloin kun ei ole putkia paikalla toki) tuoretta öljyä paineilman kanssa.
Voi olla voitelun puutetta, jolloin esim öljykanava tukossa osittain tai kokonaan. Jos uskallat ota öljyputket irti, putsaa ne. Pyöräytä turbon läpi (silloin kun ei ole putkia paikalla toki) tuoretta öljyä paineilman kanssa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
lainataan vähän topccia mulla 2.3 täyspaine turbo ja käytin w letkua irti kun epäilin vähän tuota mankkuvenaa ja eihän se toiminut kun otin letkun irti ahto niin maan perusteellisesti ja käytin kaasua tosi varovasti mutta sitten kuulu pam jostain keulasta ja ahdot katos hukkaportti liikkuu tosi kevyesti kun otin tangon irti joten olisko vika siinä vai olisko cooleri anautunut auto on tosiaan 2.3 täyspaine automaatti vm 95 ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Tsekkaa nyt kaikki ahtoputket ensin. Jokin niistä voi näyttää olevan paikoillaan mutta paine pääsee silti karkuun.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Täytyy huomenna vielä koittaa jos ton saisi toimimaan, pitkittäisvälystä en osannut ajatella kokeilla, ei ainakaan mitenkään huomattavasissa määrin, katon huomenna. Mun mielestä kaikki ahtoputket ja alipaineletkut on ehjät ja paikallaan. Jotenkin tuntuu että ahtoi jopa liikaa tai sitten tota on jotenkin viritetty, 150 hv matalapaine automaatilla ei varmasti pitäis kulkea niin terävästi mitä se hetken kulki, ja turbo vihelsi ihan helvetisti. Tossa on tosiaan magneettiventtiili, jotenkin olen saanu käsityksen että matalapaineessa ei pitäis olla.
Pari tyyppiä tarjonnut toimivaa ahdinta, otan yhteyksii jos en saa huomenna saabbia pelittämään. Tuntuu vaan niin oudolta että saa hetkeks toimimaan että auttaako siinä sit uusi ahdinkaan? Menee itelle liian vaikeeksi jos öljynkierrossa on jotain hämminkiä ja sen takia ahdin leikkaa.
Pari tyyppiä tarjonnut toimivaa ahdinta, otan yhteyksii jos en saa huomenna saabbia pelittämään. Tuntuu vaan niin oudolta että saa hetkeks toimimaan että auttaako siinä sit uusi ahdinkaan? Menee itelle liian vaikeeksi jos öljynkierrossa on jotain hämminkiä ja sen takia ahdin leikkaa.
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Ahtoputken irtoaminen ajossa aiheuttaa helvetinmoisen pamauksen..itellä irtoili pari kertaa kesällä ahtoja nostaessa. Ahtoputken vuoto esim liitoksesta aiheutta sisälke ja ulos kuuluvan suhinan jota tietämätön voi luulla turbon suhinaksi. Jeesusteippiä liitoksiin niin katos suhinat.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Jesaria konepellin alla?? Oletko tosissas? Älkää edes ajatelko neuvoa tuollaista paskaa tänne. Suomi24 tuollaiset kuuluisi. Jos liitos ei ole rikki, sen saa tiiviisti kiinni kunhan järkeä käyttää.
Väljyksen pääsee toteamaan kun irroittaa kuuman puolen pakosarjan irti turbosta, jolloin voi yhden käden työntää kylmälle puolelle, ja toisen kuumalle, ja kokeilla sormin liikuttaa akselin suuntaisesti edestakaisin. Jos on reilusti liikettä, niin turbo on entinen (nimimerkillä 2 turboa vaihtanut 9-5:ssa).
Sinun kannattaa se hukkaportti nyt rassata. Se täytyy liikkua vapaasti. Vaihda sen hukkaportin kellon alipaineletku varmuuden vuoksi kun saat sen liikkumaan.
Väljyksen pääsee toteamaan kun irroittaa kuuman puolen pakosarjan irti turbosta, jolloin voi yhden käden työntää kylmälle puolelle, ja toisen kuumalle, ja kokeilla sormin liikuttaa akselin suuntaisesti edestakaisin. Jos on reilusti liikettä, niin turbo on entinen (nimimerkillä 2 turboa vaihtanut 9-5:ssa).
Sinun kannattaa se hukkaportti nyt rassata. Se täytyy liikkua vapaasti. Vaihda sen hukkaportin kellon alipaineletku varmuuden vuoksi kun saat sen liikkumaan.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
mulla oli ahtoputki irronnut nyt paikallaan ja mankkuvenaa vaihtaan kun vaan pääsis varaosa autolle mutta kun on tuota lunta vielä aika paljon ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Sama jeesusteippi ollu konepellin alla kohta vuoden verran eikä ole irronnut tai sulanut joten mikä ongelma? Ahtoputket joku itse muokannut ja osa silikoniletkuista liian lyhyet jonka takia vuotoja. Joku saattaisi laittaa paremmat silikoniletkut mutta jos 2euron jesarirulla hoiti saman asian en valita....
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: 2.0 matalapaine ei ahda? edit:ahtaa hetken nyt
Joo, mulle riitti nyt tämä saabbi, aikaisemmin hiukan vuotanut lämppärin kenno tai joku letku siellä kotelon sisäpuolella päätti tänään pettää lopullisesti, nesteet tulee ulos siinä väliseinässä keskellä alhaalla olevasta kumihärpäkkeestä tahdilla puoli litraa/ 50 km ja automaatti-ilmastointi/lämppäri on pidettävä offilla tai sisälle tulee höyrysauna. Jos jollain on kiinnostusta varaosiksi tai korjaamalla ajoon niin ilmoitelkaa, en vielä laittanut nettiautoon ilmotusta ja myyn ensisijaisesti kokonaisena.
Viimeksi muokannut 9090909090, Su Huhti 13, 2014 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.