Sytytyskaapelijärjestys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Sytytyskaapelijärjestys

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Haha, en käsitä miksi, mutta olin varma aero ton kuvan laittoi. :mrgreen:

Jep, kuvahan tässä hämäsi. Kiitos aero kun käytit aikaa moiseen. Oppihan tässä vähän jopa satkusta jottain. :lol:
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sytytyskaapelijärjestys

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Sori aiheuttamastani sekaannuksesta.

Mutta jos niitä johtimia haluaa fiksailla niin:
Käännä ajoitusmerkit kohdilleen, ruuvaa 1-pytyn tulppa auki, katso että mäntä on
yläkuolokohdassaan.

Nyt pyörijän pitää olla 1 pytyn kohdalla.
Valitse tähän sopivan mittainen kaapeli.
Seuraavaksi pyörijä on menossa 3-pytyn kohdalle, valitse tähän sopiva kaapeli.
Ja seuraavana pyörijä saavuttaa 4 pytyn, valitse tähän myös sopiva kaapeli.
Ja viimeinen pyttyhän on tietysti 2.

Moottoria ei tarvitse pyörittää, ja pyörijä pyörii vastapäivään.
Ei pitäisi olla kamalan vaikea hommeli.

Voithan myös merkitä olemassa olevaan jakajan kanteen nuo numerot, niinkuin ne nyt ovat.

Ja jos on pakko siirtää yhden pykälän eteen päin, siinä käy näin.
1=3/3=4/4=2/2=1.
Mutta jos olet merkinnyt virranjakan kanteen numerot,se helpottaa hommaa merkittävästi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Sytytyskaapelijärjestys

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Nääh. Antaa olla näin. Eilen putsasin johdot, laittoin niihin silikonirasvaa, ovat nyt siistin näköiset. Puhdistin liittimet etanolilla. Käytin siitä puolasta syöttöjohdot irti, putsasin hapettumat. Moottorista myös käytin runkokaapelin irti, ja putsasin liittimet.

No samalla järjestelin vähän järkevämmin johdot. 2 pytyn johto on liian tiukka, muuta olkoot, ei vaikuta ajoon.

Silikonirasvaa laittoin jotta johdot eivät halkeilis enempää, ja samalla se on eristävää mömmöä. En tietenkään jättänyt sitä pintaan reilusti, vaan pyyhin pois kaiken mikä lähti.

Tarviiko sitten olla se suojapelti tulppien yläpuolella? Mihin vaikuttaa? Olen ajellut ilman sitä peltiä pari viikkoa, koska hukkasin ruuvit. Kävi vain mielessä että jäähtyykö sitten tulpat liikka tms?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
aero
-
Viestit: 9120
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sytytyskaapelijärjestys

Viesti Kirjoittaja aero »

Shadow_Fi kirjoitti:Tarviiko sitten olla se suojapelti tulppien yläpuolella? Mihin vaikuttaa? Olen ajellut ilman sitä peltiä pari viikkoa, koska hukkasin ruuvit. Kävi vain mielessä että jäähtyykö sitten tulpat liikka tms?
Kosmetiikkaa. Nykyautoissa tuo pelti on korvattu yleensä koko moottorin peittävällä muovilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin