kuumailmapuhallin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Jep, samaa tavaraa. tekevät sovelluksia lattian kuivatukseen/lämmitykseen, akun lämmittämiseen ja dieselien tankkien sekä suodattimien lämmitykseen... ainakin...

Tuosta tuotteesta oli juttua aamulehdessä viime lauantaina.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Edellisessä autossani ( Passat 2,0 GL -91 ) sai tottua pitämään toisella kädellä ovea kiinni pakkasella, mutta kyllä siinäkin lukitus/kautta avaus pelasivat.
Auttaako se lithiumrasva suoraan ruiskuttamalla, vai pitäiskö tosiaan purkaa oviverhoilut ja putsata vanhat rasvat pois. ( tallissani on katto korkealla ja sataa lunta :oops: )
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000CD23T kirjoitti:Kumma kun kukaan ei ole keksinyt käyttää auton omaa lämmitintä
sisätilojen lämmitykseen.
Eikös jotkut Webastot/Eberspächerit puhalla just auton puhaltimella?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jope kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Kumma kun kukaan ei ole keksinyt käyttää auton omaa lämmitintä
sisätilojen lämmitykseen.
Eikös jotkut Webastot/Eberspächerit puhalla just auton puhaltimella?
Puhaltaa. Tuollaisen kanssa olis kyllä hyvä olla kaksi akkua, niin varmistuu vielä starttauskin.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Juu, ei tuossa minunkaan autossa voi avata oikeaa takaovea talvella ollenkaan, sillä jos pakkasta on yli -5 astetta, ei sitä saa enää kiinni. Saabhan on kyllä pohjolan oloihin tehty, mutta kyllä tämä on ihan jotain muuta.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

joo kyllä nämä tonnisen lukot on murheenkryyni tämmöisenä talvena, että on ollut näinkin "arktiset" olosuhteet että jopa pakkasen puolella on käyty...

näitä lukkomekanismeja pitää olla näköjään joka viikko aukomassa ja öljyämässä. Ja on muuten tarkkaa hommaa mitä sinne laittaa. Itse erehdyin laittamaan sellaista rasvaa jonka toiminta alue on -50C - +1500C ilmeisesti liian kapea toiminta-alue... Välittömästi kun lämpätila laski alle maagisen nollan ovea ei saanut kiinni, salpa jämähti auki asentoon.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

:?: :?:
Ei voi kun ihmetellä...
Itte olen yhden kerran 5 vuoden aikan ottanut verhoilut pois ja laittanut voiteluaineet mekanismeihin. Ensin puhdistus "kuivalla" elektroniikkapuhdistus-spraylla, ja sitten aseöljyä kaikkiin liikkuviin osiin, lopuksi :twisted: :een kallista valkoista puolisynteettistä sprayvaseliinia liikkuvien osien päälle ja ennenkaikkea niihin kohtiin, joissa vivut menee muovitukien läpi.
Lukkopesät jäätyy aina kun lämpötila muuttuu, mutta siihenkin auttaa aseöljy...

Pitäiskö sinne ovien sisään laittaa tuollaasta lämmityskelmua... :roll:

Tiivisteetkään ei jäädy kun laittaa silikonisprayta sekä kourutiivisteen "sisä" että ulkopuoleen ja levittää ko. möhnän tarkoitukseen valmistetulla sienellä.

Ja lopuksi käsi pystyyn kaikki, joilla on lukkojen jäätymisongelmia sekä käyttävät sisälämppäriä... :D
-------------------------8<----------->8--------
#1395
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo ja käsi ylös kanssa jos ei käytä sisätilalämppäriä. Vaikea keksiä perusteita millä tavalla sisätilalämppäri haittaisi lukkojen toimintaa. Lämpiäähän se auto ajaessa ihan samalla lailla. Enempi se auto kuivaa lämppäriä käyttäessä kuin ilman ja lämpimän auton sisätilat pysyy kuivana lyhyttäkin matkaa ajaessa kun on sisätilat lämpimät jo ajamaan lähdettäessä. Kolkissa on tekstiilimatot kesät talvet ja ne pysyy kuivana koko ajan. Mulla ei ole tontussa mitään lämmitystä ja 9-3:ssa lohkis ja sisätilan lämppäri. Kyllä on kolkkiin mukava mennä kun on lasit sulat ja penkit lämpöset. Tontulla on kaksi kertaa eri ovissa ollut ongelma oven kiinni laittamisen kanssa ja vähän väliä ei nouse nupikka ylös ja ovi jää lukkoon. kolmosessa ei ole ollut vielä tuota ongelmaa vaikka se on ollut mulla 2 vuottta ja tonttu puolitoista kuukautta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Eikö se nyt jo tullut selvitettyä, että eri tavalla lämpiää auto sisätilalämmittimellä kuin sillä omalla lämmittimellä.

Mulle on ainakin ihan sama miten ittekuikin hoitaa lukkojen jäätymisensä... :lol:

Ja kun kerran on aiheeseen päästy niin kuinka monesta tonnarista löytyy seuraava yhdistelmä: Sisätilalämppäri tai ainakin edellisen omistajan laittama sisäpistoke ja ruostuneet oven alaosat??? :?: :D

Tunnelman kohottamiseksi vielä lisään, että tuohon o...in tekstiilimattoihin en ota mitään kantaa.... :D :D
-------------------------8<----------->8--------
#1395
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tunnelman kohottamiseksi voin sanoa, että Fiat*ssakin on tekstiilimatot ja jäätä lattialla ja ei sisätilapistoketta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin