kuumailmapuhallin
Edellisessä autossani ( Passat 2,0 GL -91 ) sai tottua pitämään toisella kädellä ovea kiinni pakkasella, mutta kyllä siinäkin lukitus/kautta avaus pelasivat.
Auttaako se lithiumrasva suoraan ruiskuttamalla, vai pitäiskö tosiaan purkaa oviverhoilut ja putsata vanhat rasvat pois. ( tallissani on katto korkealla ja sataa lunta
)
Auttaako se lithiumrasva suoraan ruiskuttamalla, vai pitäiskö tosiaan purkaa oviverhoilut ja putsata vanhat rasvat pois. ( tallissani on katto korkealla ja sataa lunta

# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Puhaltaa. Tuollaisen kanssa olis kyllä hyvä olla kaksi akkua, niin varmistuu vielä starttauskin.Jope kirjoitti:Eikös jotkut Webastot/Eberspächerit puhalla just auton puhaltimella?9000CD23T kirjoitti:Kumma kun kukaan ei ole keksinyt käyttää auton omaa lämmitintä
sisätilojen lämmitykseen.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Viggen"
Juu, ei tuossa minunkaan autossa voi avata oikeaa takaovea talvella ollenkaan, sillä jos pakkasta on yli -5 astetta, ei sitä saa enää kiinni. Saabhan on kyllä pohjolan oloihin tehty, mutta kyllä tämä on ihan jotain muuta.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
joo kyllä nämä tonnisen lukot on murheenkryyni tämmöisenä talvena, että on ollut näinkin "arktiset" olosuhteet että jopa pakkasen puolella on käyty...
näitä lukkomekanismeja pitää olla näköjään joka viikko aukomassa ja öljyämässä. Ja on muuten tarkkaa hommaa mitä sinne laittaa. Itse erehdyin laittamaan sellaista rasvaa jonka toiminta alue on -50C - +1500C ilmeisesti liian kapea toiminta-alue... Välittömästi kun lämpätila laski alle maagisen nollan ovea ei saanut kiinni, salpa jämähti auki asentoon.
näitä lukkomekanismeja pitää olla näköjään joka viikko aukomassa ja öljyämässä. Ja on muuten tarkkaa hommaa mitä sinne laittaa. Itse erehdyin laittamaan sellaista rasvaa jonka toiminta alue on -50C - +1500C ilmeisesti liian kapea toiminta-alue... Välittömästi kun lämpätila laski alle maagisen nollan ovea ei saanut kiinni, salpa jämähti auki asentoon.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg

Ei voi kun ihmetellä...
Itte olen yhden kerran 5 vuoden aikan ottanut verhoilut pois ja laittanut voiteluaineet mekanismeihin. Ensin puhdistus "kuivalla" elektroniikkapuhdistus-spraylla, ja sitten aseöljyä kaikkiin liikkuviin osiin, lopuksi

Lukkopesät jäätyy aina kun lämpötila muuttuu, mutta siihenkin auttaa aseöljy...
Pitäiskö sinne ovien sisään laittaa tuollaasta lämmityskelmua...

Tiivisteetkään ei jäädy kun laittaa silikonisprayta sekä kourutiivisteen "sisä" että ulkopuoleen ja levittää ko. möhnän tarkoitukseen valmistetulla sienellä.
Ja lopuksi käsi pystyyn kaikki, joilla on lukkojen jäätymisongelmia sekä käyttävät sisälämppäriä...

-------------------------8<----------->8--------
Joo ja käsi ylös kanssa jos ei käytä sisätilalämppäriä. Vaikea keksiä perusteita millä tavalla sisätilalämppäri haittaisi lukkojen toimintaa. Lämpiäähän se auto ajaessa ihan samalla lailla. Enempi se auto kuivaa lämppäriä käyttäessä kuin ilman ja lämpimän auton sisätilat pysyy kuivana lyhyttäkin matkaa ajaessa kun on sisätilat lämpimät jo ajamaan lähdettäessä. Kolkissa on tekstiilimatot kesät talvet ja ne pysyy kuivana koko ajan. Mulla ei ole tontussa mitään lämmitystä ja 9-3:ssa lohkis ja sisätilan lämppäri. Kyllä on kolkkiin mukava mennä kun on lasit sulat ja penkit lämpöset. Tontulla on kaksi kertaa eri ovissa ollut ongelma oven kiinni laittamisen kanssa ja vähän väliä ei nouse nupikka ylös ja ovi jää lukkoon. kolmosessa ei ole ollut vielä tuota ongelmaa vaikka se on ollut mulla 2 vuottta ja tonttu puolitoista kuukautta.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eikö se nyt jo tullut selvitettyä, että eri tavalla lämpiää auto sisätilalämmittimellä kuin sillä omalla lämmittimellä.
Mulle on ainakin ihan sama miten ittekuikin hoitaa lukkojen jäätymisensä...
Ja kun kerran on aiheeseen päästy niin kuinka monesta tonnarista löytyy seuraava yhdistelmä: Sisätilalämppäri tai ainakin edellisen omistajan laittama sisäpistoke ja ruostuneet oven alaosat???

Tunnelman kohottamiseksi vielä lisään, että tuohon o...in tekstiilimattoihin en ota mitään kantaa....

Mulle on ainakin ihan sama miten ittekuikin hoitaa lukkojen jäätymisensä...

Ja kun kerran on aiheeseen päästy niin kuinka monesta tonnarista löytyy seuraava yhdistelmä: Sisätilalämppäri tai ainakin edellisen omistajan laittama sisäpistoke ja ruostuneet oven alaosat???

Tunnelman kohottamiseksi vielä lisään, että tuohon o...in tekstiilimattoihin en ota mitään kantaa....

-------------------------8<----------->8--------