2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja Keme »

mikaels kirjoitti:
pamppu kirjoitti:
smeq kirjoitti:2.3:sta kampiakseli, kiertokanget ja männät. Nokka-akselit on kai samat? Aerokuosi vaatii lisäksi aeron ahtimen.
1994-2000 T5-koneissa samat nokat kaikissa paitsi 2.3 vaparissa: http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm

Konversioon tarvitaan juurikin yllämainitut ja osien haaliminen verrattuna valmiin 2.3t-koneen ostoon saattaa olla haastavaa / taloudellisesti hölmöä.
Mitä eroa 2t ja 2,3T männissä?
2.3 männässä on isompi monttu. 2.0 männät 2.3 kellarissa saa aikaiseksi ~11 puristukset.
jeeeeeee!
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

mikkoimp kirjoitti:Onko näin? Muistelin että olisi ollut tappi vähän eri kohdassa...?
voi olla, mutta onko se tosiaan "ero" täytyy myöntää että en muistanut tuota monttuakaan, joten ehkä ei pitäis puhella jos ei varmasti tiedä (puhun itsestäni)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: 2.0t koneen muuttaminen 2.3T / Aero ?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ei 2.0 ja 2.3 turbon männillä ole eroa puristuskorkeudessa. 2.3 vaparin mäntä on matalampi, joten siinä on erilainen puristuskorkeus.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin