Tonttu ei lähde käyntiin.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jaska511
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 15:09

Re: Tonttu ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja jaska511 »

Konehuonetta on taas tutkittu ja valkoista kipinää tulee nyt joka tulpasta. Mutta siltikään ei lähe käyntiin, ei edes lupaa. Bensalinjassa on painetta, joten siitäkään se ei kait voi kiinni olla. En saabeista tiedä, mutta onko näissä joku sähköllä ohjattava venttiili, joka mahdollisesti estäisi bensiinin menon sylintereihin? Ainakin joissain renaultin rojuissa olen tämmöiseen törmännyt.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tonttu ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Joo, niitä kutsutaan suuttimiksi. Mutta oikeasti voisi olettaa vian olevan jossain muualla. Esimerkiksi kampiakselin asentotunnistimessa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jaska511
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 15:09

Re: Tonttu ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja jaska511 »

Noniin nyt kaikkien kiireiden jälkee tutkiskelin kampiakselin asentoanturia, ei meinannu löytyä kaiken paskan alta. Pyyhin liat pois ja kopauten tuurnan kanssa sitä kevyesti ja starttasin ja auto lähti kauniisti käyntiin. Nyt pitäisi löytää uusi kampiakselinasentoanturi jostain. Ei tuolla liene uskalla lähtee minnekkään, ettei sammu tien päälle.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tonttu ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla on tämmöinen toiminut moitteitta jo jokusen vuoden.

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=498
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jaska511
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 15:09

Re: Tonttu ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja jaska511 »

Eipä tuo sitten tänään enään käynistynytkään. Hain motonenistä Mawerick:n ehdottaman anturin vaihdoin sen edellisen tilalle ja kytkin sen oletettavasti oikeeaan paikkaan (Repsikan puolella laturin takana oli vastaavanlainen kolminapainen liitin). Vanhaa johtoa on vaikea seurata ku se menee semmoseen paikkaan, josta sitä ei nää purkamatta konetta lisää. No toimenpiteistä huolimatta moottori ei käynnistynyt.
Vastaa Viestiin