Olo on ku soffalla istuis...
puhelin?
OT: En ole kyllä valtavan monessa noita kyynärnojia nähny, vaikka luulisi olevan suht yleinen varuste.... Purkaamoiltakin aikanaan kyselin niin ei mielestäni tullu ku toi yksi vastaan jonka heti ostin (ja kuitenkin muutamia kuukausia odottelin ja kyselin). Ei noista mielellään luovuta, ja sen huomaa heti jos pääsee kokeilemaan! On se niin verraton varuste
Olo on ku soffalla istuis...
Olo on ku soffalla istuis...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 
Kyynärnoja-aiheeseen liittyen...
Asentelin viikonloppuna omani paikalleen ihan kunnolla (ollut tähän asti maton päällä, vain penkkien väliin aseteltuna
)
Pakko sanoa että se on kyllä tarkoitettu tehtaalla asennettavaksi
Pois sai purkaa sai takapenkit, kynnyslistat, takalattian maton jne... Tuskaa lievitti vain se, että samalla kertaa vaihdettu vasen käsijarruvaijeri meni todelle helposti paikalleen kun auto oli atomeina; aikanaan oikeaa puolta vaihtaessa "säästin vaivoja", ja kopeloin vaijerin paikalleen vain keskikonsolia kohottamalla --> verta... rystysistä... paljon...
Kaiken kruunuksi koomasin mattoon tehtävät viillot ekalla yrittämällä AIVAN poskelleen, ja jouduin tekemään viereen toiset. Nyt matto on niin silvottu ja tursuaa vaahtomuovia, että tuohon tulokseen olisi kyllä päässyt ihan ilman maton irrotustakin
Asentelin viikonloppuna omani paikalleen ihan kunnolla (ollut tähän asti maton päällä, vain penkkien väliin aseteltuna
Pakko sanoa että se on kyllä tarkoitettu tehtaalla asennettavaksi
Kaiken kruunuksi koomasin mattoon tehtävät viillot ekalla yrittämällä AIVAN poskelleen, ja jouduin tekemään viereen toiset. Nyt matto on niin silvottu ja tursuaa vaahtomuovia, että tuohon tulokseen olisi kyllä päässyt ihan ilman maton irrotustakin
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
kyllä tonttuihin saa verhoilun numerolla samaan hintaa koko paletin,mun autoon laitettiin juuri,maksoi muuten sen joku euro alle kolmesataa,löytyy9000CS... kirjoitti:Ei se kovin harvinainen ole, mutta kukaan ei halua luopua sellaisestang900aero kirjoitti:Vähän menee OT:ksi mutta ovatkos nuo kyynärnojat sitten harvinaisia, eikös noita ole vähän joka tontussa, vai oliko se erityisen kallis uutena??![]()
Niitä on tosiaan monessa tontussa (paitsi omassani).
Se maksaa tietääkseni n.300 euroa uutena, mutta en tiedä sisältääkö se esim. kangasverhoilun vai joutuuko siihen ostamaan aina verhoilun erikseen?
saabin omalla varaosa numerolla.
pena 2255
Tuohon puhelinasiaan ohimennen:
http://dempsey.kotinet.com/nightpanel/npvihrea.jpg
http://dempsey.kotinet.com/nightpanel/nporanssi.jpg
Eli itse olen ratkaissut asian simppelisti Extra Strong -magneetilla (pysyy tuollainen saippuan kokoinen puhelinkin paikallaan tiukemmassakin mutkassa), joka on kellon vieressä. Vanhemmissa malleissa kun tuossa ei ole vielä hätävilkkujen painiketta niin tilaa on hyvin ja puhelimen näyttö on aika sopivasti näkökentässä. Maksoi kuusi euroa, mukana vastakappale ja magneetissa valmiina 3M:n tarrapohja eikä ainakaan minusta ole silmään niin häiritsevän näköinen.
Tämä seuraava voi mennä vähän OT, mutta kun tulee itse ajettua suht paljon öisin, ja usein on esim. Navicore päällä, alkoi tuo Nokia 6600:n kirkas näyttö tummimmallakin asetuksella ottaa sen verran silmään, että kyhäilin siihen "yökäyttöteeman." Ysitonnisen hallintalaitteiden ja ajotietokoneen värejä mukaellen tein tuosta vihreän ja oranssin versiot sitä periaatteella, että teeman pitää olla mahdollisimman hillitty, kevyt ja vähän valaiseva. Alkutilassa näyttö on kokomusta poislukien kuvakkeet ja
painikkeiden tekstit, valikoissa yritin käyttää sitten harmaan ja sinertävän sävyjä niin, ettei käytettävyys kärsi, mutta ettei näyttö kuitenkaan valikkokäytössä rävähdä liian kirkkaaksi (kukaanhan meistä ei räplää valikoita ajon aikana
). Ylläolleissa pimeässä otetuissa kuvissa pieniputkinen digikamera vähän valehtelee noita värejä, luonnossa ovat lähempänä autossa käytettyjä. Sinne se puhelin hukkuu nyt muuhun mittaristoon. Harmi vaan, ettei Nokian teemoilla voi muuttaa valikoiden tekstien eikä analogikellon viisareiden väriä, nyt joutui tekemään kompromisseja
Jos joku haluaa kokeilla tai käyttää noita, asennusvalmiit SIS-paketit löytyvät
oranssina täältä ja
vihreänä täältä.
Kuvaruutukaappauksia puhelin näytöstä löytyy http://dempsey.kotinet.com/nightpanel/nightpanel. Testattu tuota ei ole kuin Nokia 6600:ssa, mutta uskoakseni nuo toimii muissakin tuota tuoreemmissa S60-malleissa, esim. 7610.
Jos noista jollekin muullekin yökulkijalle on edes jotainkaan iloa, ei ole parin tunnin hiljaisessa yövuorossa värkkäily mennyt tyyten hukkaan
- Pika
http://dempsey.kotinet.com/nightpanel/npvihrea.jpg
http://dempsey.kotinet.com/nightpanel/nporanssi.jpg
Eli itse olen ratkaissut asian simppelisti Extra Strong -magneetilla (pysyy tuollainen saippuan kokoinen puhelinkin paikallaan tiukemmassakin mutkassa), joka on kellon vieressä. Vanhemmissa malleissa kun tuossa ei ole vielä hätävilkkujen painiketta niin tilaa on hyvin ja puhelimen näyttö on aika sopivasti näkökentässä. Maksoi kuusi euroa, mukana vastakappale ja magneetissa valmiina 3M:n tarrapohja eikä ainakaan minusta ole silmään niin häiritsevän näköinen.
Tämä seuraava voi mennä vähän OT, mutta kun tulee itse ajettua suht paljon öisin, ja usein on esim. Navicore päällä, alkoi tuo Nokia 6600:n kirkas näyttö tummimmallakin asetuksella ottaa sen verran silmään, että kyhäilin siihen "yökäyttöteeman." Ysitonnisen hallintalaitteiden ja ajotietokoneen värejä mukaellen tein tuosta vihreän ja oranssin versiot sitä periaatteella, että teeman pitää olla mahdollisimman hillitty, kevyt ja vähän valaiseva. Alkutilassa näyttö on kokomusta poislukien kuvakkeet ja
painikkeiden tekstit, valikoissa yritin käyttää sitten harmaan ja sinertävän sävyjä niin, ettei käytettävyys kärsi, mutta ettei näyttö kuitenkaan valikkokäytössä rävähdä liian kirkkaaksi (kukaanhan meistä ei räplää valikoita ajon aikana
Jos joku haluaa kokeilla tai käyttää noita, asennusvalmiit SIS-paketit löytyvät
oranssina täältä ja
vihreänä täältä.
Kuvaruutukaappauksia puhelin näytöstä löytyy http://dempsey.kotinet.com/nightpanel/nightpanel. Testattu tuota ei ole kuin Nokia 6600:ssa, mutta uskoakseni nuo toimii muissakin tuota tuoreemmissa S60-malleissa, esim. 7610.
Jos noista jollekin muullekin yökulkijalle on edes jotainkaan iloa, ei ole parin tunnin hiljaisessa yövuorossa värkkäily mennyt tyyten hukkaan
- Pika