Klassikot Lehti / Tonnari
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Puolassa / ulkomailla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
No, hyväksytään nuo kilvet. Tärkeämpää on, että joku tonnarikin säilyy. Käytännössä nuo menee lähes järjestään loppuun ajettuna paaliin.
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Ilman muuta. Ja tosiaan kun ei tuohon alkuperäisiä kilpiä voi Suomessa laittaa edes.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Itse vaihtaisin siihen silti valkoiset kilvet tuolla nykyisellä tunnuksella. Tällöin perusilme olisi alkuperäistyylinen.
Mutta jokainen toki tekee omalla autollaan miten huvittaa.
Mutta jokainen toki tekee omalla autollaan miten huvittaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Hei, ne kilvet on yksi ja sama kunhan auto on museossa ja hienossa kunnossa. Kilven voi aina vaihtaa eikä mitään peruuttamatonta ole tehty.
Vaikka valkopohjaiset kilvet ovatkin ns orkkis mallia niin nyt auton tunnistaa että se on museoitu.
Vaikka valkopohjaiset kilvet ovatkin ns orkkis mallia niin nyt auton tunnistaa että se on museoitu.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Ähh, joku ei oo oikein tossa tonnarissa. Jos jätetään oma mielipide pois, että mustat kilvet tuntuu väärältä 80-luvun autoihin , niin mua sattuu silmiin tossa pahiten noi muovimaalilla maalatut tai rypsiöljyllä mustatut puskurit ja kumiosat, ne oli alunperin tehtaalta tullessa enemmän harmaat kuin kiiltävän mustat. Ja toi konepellin kivisuoja eiiii, tulee mieleen joku 500 euron tonnari johon ruiskastu maalarinteippirajauksella kiveniskumassaa. Mut kukin tyylillään.
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Asiallisesti säilötty pystykeulatonnari on jotain, joka ilahduttaa meikäläistä todella. Ensimmäinen kunnon Saab ja tuntui modernilta vielä pitkälle 2000-luvulle saakka. Pussihousu-Saabin pystymallinen keulanmuoto ja italialainen yhteistyö on saanut Saabin historiassa aikaan jotain, joka muistetaan vielä pitkään. Jos mulla olis lämmin ja kuiva talli sekä likviditeettiä, niin ottaisin tommosen koska tahansa kesäautoks. Ja kelpaishan sillä pakkasellaki ajaa jos ei olis suolakuraa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Kyllä tuo kiveniskusuojateippi näyttää ihan hyvältä ja oikealta mun mielestä, tosin pääasiallisena käyttöautona n. 03-09 olleessa M86:ssa mulla oli sellainen
Tuo museoitu valitettavasti on parista vähän huonosta kuvasta tihrustellessa jo heti aiheuttanut allergiaa kun tosiaan kylkilistat on väärää mallia kun ei ole kromia ja muoto on CS:n eikä CC:n.
Useampia museoautoja on aikoinaan autoasentajana ollessa tullut korjattua/huollettua ja en olisi kyllä itse varmaan puoliakaan niistä hyväksynyt museoon.. Ei siis yhtään ihmetytä että väärillä kylkilistoilla kelpaa. Noiden puskurien väristä en mene sanomaan kun hämärä muistikuva on että M85 oli nimenomaan mustat puskurit ja M86 alkaen ne harmaat
Tuo museoitu valitettavasti on parista vähän huonosta kuvasta tihrustellessa jo heti aiheuttanut allergiaa kun tosiaan kylkilistat on väärää mallia kun ei ole kromia ja muoto on CS:n eikä CC:n.
Useampia museoautoja on aikoinaan autoasentajana ollessa tullut korjattua/huollettua ja en olisi kyllä itse varmaan puoliakaan niistä hyväksynyt museoon.. Ei siis yhtään ihmetytä että väärillä kylkilistoilla kelpaa. Noiden puskurien väristä en mene sanomaan kun hämärä muistikuva on että M85 oli nimenomaan mustat puskurit ja M86 alkaen ne harmaat
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Ei millään ilveellä. Mutta jos luette lehdestä tarinan niin selviää että kyse on melko tuoreesta löydöstä ulkomailta.
Ja kilpien väri on makuasia. josta on turha kovaa haloota nostaa. Kun valinnan varaa on niin jokainen ajakoon makunsa mukaisilla. Jos joku haluaa elvistellä museoautollaan, niin saapi laittaa mustat kilvet asian selventämiseksi.
Ja kilpien väri on makuasia. josta on turha kovaa haloota nostaa. Kun valinnan varaa on niin jokainen ajakoon makunsa mukaisilla. Jos joku haluaa elvistellä museoautollaan, niin saapi laittaa mustat kilvet asian selventämiseksi.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Siinä jutus auton omistaja epäili kilpien aiheuttavan porua ja ei se ihan turhaa ennustusta ollu
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Ja nyt pystyy naapurit pitämään kirjaa ajopäivistä, jos iteltä menee laskut sekaisin niin voi varmuudeksi käydä kysymässä.
Ettei tuu tehtyä tollontöitä, eli vero ja vakuutuspetosta.
Ettei tuu tehtyä tollontöitä, eli vero ja vakuutuspetosta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
"- Ja vaikka yleensä puhutaan, että museoautolla saa ajaa vain 30 päivänä vuodessa, niin saa ajaa vaikka joka päivä, mutta vakuutukset ovat silloin täysmääräisiä."
Lähde: http://www.iltalehti.fi/autot/201612192 ... 4_au.shtml
Lähde: http://www.iltalehti.fi/autot/201612192 ... 4_au.shtml
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Nimenommaa, museoajoneuvovakuutus rajoittaa ajoajan 30 päivään. Mut mites sitten verojen kanssa jos ottaa normi vakuutuksen museohärveliin ja ajaa läpi vuoden?
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
^ei kai se veroihin vaikuta mitenkään. Ainakin Trafin sivuilla todetaan yksiselitteisesti, että museoajoneuvo on vapautettu ajoneuvoverosta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Klassikot Lehti / Tonnari
Miten nuo sivulistat on tuohon saatu sopimaan, eikös reiät ole kuitenkin eri korkeudella, kun kerran listakin cc:ssä alempana?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls