Motonetin lambda
Re: Motonetin lambda
Se miksi tt5.2 ecu korjattu oli oikeastaan t5 mankkuvenaa ohjaavat 2kpl fetit jotka oli palaneet. Poltti sulakkeen tai mankkuvenan ja ei ahtanut. Vaatiii ainakin toisen niistä feteistä ehjänä jotta edes t7 modilla toimii.
Samalla kun siellä t5.2 ne ruiskuohjaus fetitkin on niin uusittu ja t7 modattu.
Suorsa hommas tarvittavat osat ja teki mulle nuo ecun korjaus ja modaus hommat, postitse kulki ecu edestakas.
Eli lambda ja adaptaatiota lykki jatkuvina herjoina ja rikkaalla kävi
Korjaukset:
Lambdan liitosta on parannettu ja löystynyt fuskaava dp tiukattu tiiviiksi (uusittu vähän myöhemmin tilalle 3") ja niillä korjauksilla osaltaan vaikutusta herjoihin tosin jo oli.
Uusinu tuolloin myös ruiskulämpötila-anturin ja termostaatin
Korjattu ecu ja t7 Vena kytketty
Käynthäiriöitä tehny esim ,4 pytyn kohdalta löystyny imusarja ja 1 pytyn fuskannu suuttimen o,-rengas jotka helpot oli paikallistaa
Mulla nyt on varalla sekä t5.2 että t5.5 ecut rautaan sopivilla softilla kun samat softat saa ajettua uudempiinkin ecuihin.. Yhden t5.2 myin viime loppukesästä kaverille jolta oma ecu oli hajonnut.
Samalla kun siellä t5.2 ne ruiskuohjaus fetitkin on niin uusittu ja t7 modattu.
Suorsa hommas tarvittavat osat ja teki mulle nuo ecun korjaus ja modaus hommat, postitse kulki ecu edestakas.
Eli lambda ja adaptaatiota lykki jatkuvina herjoina ja rikkaalla kävi
Korjaukset:
Lambdan liitosta on parannettu ja löystynyt fuskaava dp tiukattu tiiviiksi (uusittu vähän myöhemmin tilalle 3") ja niillä korjauksilla osaltaan vaikutusta herjoihin tosin jo oli.
Uusinu tuolloin myös ruiskulämpötila-anturin ja termostaatin
Korjattu ecu ja t7 Vena kytketty
Käynthäiriöitä tehny esim ,4 pytyn kohdalta löystyny imusarja ja 1 pytyn fuskannu suuttimen o,-rengas jotka helpot oli paikallistaa
Mulla nyt on varalla sekä t5.2 että t5.5 ecut rautaan sopivilla softilla kun samat softat saa ajettua uudempiinkin ecuihin.. Yhden t5.2 myin viime loppukesästä kaverille jolta oma ecu oli hajonnut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Motonetin lambda
Kumpikin tonnarini on piristetty. CD on pirteämpi. Yksi ero ainakin on että CD:ssä on isommat suuttimet ja CS:ssä vakiot.
Kummassakin autossa lämpömittari roikkuu melko alhaalla. Lieneekö todellista alilämpöä vai mittarivikaa? CD on ollut mulla 14 - 15 vuotta ja lämpömittari on käyttäytynyt kaiken aikaa samoin. Vaihdoin joskus termostaatin eikä sillä ollut vaikutusta.
Kummassakin autossa lämpömittari roikkuu melko alhaalla. Lieneekö todellista alilämpöä vai mittarivikaa? CD on ollut mulla 14 - 15 vuotta ja lämpömittari on käyttäytynyt kaiken aikaa samoin. Vaihdoin joskus termostaatin eikä sillä ollut vaikutusta.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Motonetin lambda
Roikkuva mittarineula ominaisuus jonka omasta tiukannu polttimoiden vaihdon yhteydessä.
Omissa huomannu talvella jo sisäpuhallinlämmöstä ja kattonut lähteekö flekti missä neulan kohdalla käyntiin vai onko termari jumissa auki niin paljon ettei lähde pyörimään ollenkaan. Nuo moottorilämmöt myös nousee ajossakin hitaammin jos fuskaava termari.
Mulla suuttimilla tai koolla ei ole ollut väliä kulutukseen jos softassa ne on huomioitu.
Omissa huomannu talvella jo sisäpuhallinlämmöstä ja kattonut lähteekö flekti missä neulan kohdalla käyntiin vai onko termari jumissa auki niin paljon ettei lähde pyörimään ollenkaan. Nuo moottorilämmöt myös nousee ajossakin hitaammin jos fuskaava termari.
Mulla suuttimilla tai koolla ei ole ollut väliä kulutukseen jos softassa ne on huomioitu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Motonetin lambda
Jos termarissa on vika ettei moottori lämpene niin pysyykö viisari kuitenkin samassa vai heiluuko mahdollisesti?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Motonetin lambda
Lisätään potentiaaliseen vikalistaan myös kannessa sijaitseva mittarin lämpöanturi. MY95 anturivika ei muistaakseni ole vielä merkittävä muuten kuin mittarinäkymän kannalta, MY96 taisi jo EDU ohjata syylärin flektiä ja jos anturi porsii näyttäen liian vähäistä lämpöä (kuten mulla teki herrasmieskruiserissa) ei flekti välttämättä pyöri vaikka pitäisi, mikä puolestaan voi johtaa kansipahvijumppaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Motonetin lambda
Oikeasti toimiva termari niin näkyy pieni notkahdus kun aukeaa siinä puolivälin jälkeen, tuntee kädellä yläletkussa syylärille konehuoneessa kun lähtee kierto auki. Viallinen auki jumettunut nousee mutta roikkuu kokoajan alempana ja letku lämpenee heti koneen lämmön mukaan. Kiinni jumettunut menee anturi kunnossa punaiselle, eikä yläletku lämpene ollenkaan.
Paikalla käyttäessä nousee fuskaava termari mutta hitaasti ja pitkän ajan kanssa, tuosta kun lähtee ajoon niin tippuu neula nopeasti alaspäin ja lämmöt täysillä sisälle puhalluksessa huomaa viilenemisen heti.
Flekti mulla lähtenyt kellona katsottuna kaikissa klo 9.00-10 .00 välillä.
Mittarin anturin (näytti vain siinä alaviivan kohdille) vaihtanut yhden ja putsannu toisessa aikasen hapettuneen liittimenki (näytti ja tippu pois vuorotellen esim mutkissa tai pompuissa) myös termarivaihdon yhteydessä. Mulla flektinohjaus ollu kaikissa tonnareissa anturilta syylärissä ja sieltäkin yhteen korjattu on johtovikoja.
Kuten aero mainitsi niin eduohjatussa flektissä onkin vaaran paikka tuon anturin vikaantuminen kun ohjaus tulee siltä.
Paikalla käyttäessä nousee fuskaava termari mutta hitaasti ja pitkän ajan kanssa, tuosta kun lähtee ajoon niin tippuu neula nopeasti alaspäin ja lämmöt täysillä sisälle puhalluksessa huomaa viilenemisen heti.
Flekti mulla lähtenyt kellona katsottuna kaikissa klo 9.00-10 .00 välillä.
Mittarin anturin (näytti vain siinä alaviivan kohdille) vaihtanut yhden ja putsannu toisessa aikasen hapettuneen liittimenki (näytti ja tippu pois vuorotellen esim mutkissa tai pompuissa) myös termarivaihdon yhteydessä. Mulla flektinohjaus ollu kaikissa tonnareissa anturilta syylärissä ja sieltäkin yhteen korjattu on johtovikoja.
Kuten aero mainitsi niin eduohjatussa flektissä onkin vaaran paikka tuon anturin vikaantuminen kun ohjaus tulee siltä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Motonetin lambda
MY95 on jo flekti EDUn ohjaama. MY94 on erillinen anturi syylärissä.aero kirjoitti:MY95 anturivika ei muistaakseni ole vielä merkittävä muuten kuin mittarinäkymän kannalta, MY96 taisi jo EDU ohjata syylärin flektiä
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Motonetin lambda
Aiheuttaako pelkkä löysyyttään roikkuva neula (siis vaikka anturi olisi ehjä) myös flektin toimimattomuuden?Kupari kirjoitti: Kuten aero mainitsi niin eduohjatussa flektissä onkin vaaran paikka tuon anturin vikaantuminen kun ohjaus tulee siltä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Motonetin lambda
Ei löystynyt mittarineula tuohon eduohjatussa vaikuta vaan lämpöanturin vika tai liittimen kontaktihärö esim hapettunut tai juuresta piuha poikki.Saabatti kirjoitti:Aiheuttaako pelkkä löysyyttään roikkuva neula (siis vaikka anturi olisi ehjä) myös flektin toimimattomuuden?Kupari kirjoitti: Kuten aero mainitsi niin eduohjatussa flektissä onkin vaaran paikka tuon anturin vikaantuminen kun ohjaus tulee siltä.
Flektikin voi olla jumissa muutenkin esim liitin tai johto murtunu, laakeri voi olla sökö tai jopa iso kivi jumittaa lavan ja reunan välissä. Kattoa kuitenkin ensin flektihommissa että sulake (ja vanhassa relekin) ehjät.
Viimeksi muokannut Kupari, Su Maalis 12, 2017 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Motonetin lambda
Tietääkseni ei, vaan potentiaalinen flektiongelma seuraa nimenomaan anturiviasta, mutta ihan satavarmaksi en vanno.Saabatti kirjoitti:Aiheuttaako pelkkä löysyyttään roikkuva neula (siis vaikka anturi olisi ehjä) myös flektin toimimattomuuden?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Motonetin lambda
Ok, eli ehkä ei höpöjä puhunut auton minulle myynyt kaveri, kun sanoi flektin pelaavan niin kuin pitääkin mittarin roikkumisesta huolimatta. Itse en siis ole vielä lämpimällä säällä päässyt tällä ajelemaan.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Motonetin lambda
Kyllä se flekti toimii vaikka mittari roikkuu. Itsellä roikkui pari vuotta sitten neula mutta flekti toimi kesä kuumalla kun tyhjistä piti pitkään. Ruuvien kiristys auttoi.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Motonetin lambda
Anturin omista ei eduohjatussa testannut et liittimestä irti ja ja liitin painaa koneen metalliin kiinni ni nousee mittarin neula maksimiin jos johto ehjä. Tällöin vika anturissa jos liitin kiinni ei nouse neula tai jää alaviivalle.
Eduohjatussa en tiedä pitäskö tuolloin flektinkin sitte lähteä myös samalla päälle joten sitä kantsii niissä varoa.
Eduohjatussa en tiedä pitäskö tuolloin flektinkin sitte lähteä myös samalla päälle joten sitä kantsii niissä varoa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01