Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
TCS-autossa lämpöanturissa on kaksi piiriä, anturin runko on signaalimaa ja ykkösnavasta lämpösignaali Trionicille napaan 68, kakkosnavasta ETS:lle.
Ei-TCS-autossa lämpöanturissa on yksi piiri, kakkosnapa on signaalimaa ja ykkösnavasta lämpösignaali Trionicille napaan 68.
Ei-TCS-autossa lämpöanturissa on yksi piiri, kakkosnapa on signaalimaa ja ykkösnavasta lämpösignaali Trionicille napaan 68.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Hyvä ku hommat alkaa selviää uutPremium Override kirjoitti:TPS vika poistui vaihtamalla ABS yksikkö -92 vuoden mallista. Suuttimet on nyt nuo vakiot Lucas 408cc. Vielä vikana imusarjanlämpöanturi ja sen piuhoitukset, ohjeet on niilt' osin epätarkat. Tuon kun selvittää nii lähellä onnistumista.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Muut suuttimet käy ku softaa ne. Nämä Lucas oudot kyllä, yllätys oli ulkonäkökin itsellekin kun o- rengasta uusiessa otettiin suutin irti. Tosiaan kokeiltiin silloin toiseen cd varalla olleilla -94 suuttimilla mutta puhti yläkiekoilla ahtimen herättyä puuttui..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Juu, kaikki vikakoodit nyt pois ja auto käy vain hiukan paremmin, kuin ennen TCS poistoa. Rikkaalle vetää ja prötää edelleen.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Mutta vastaa kaasuun huomattavasti paremmin ja tyhjäkäynti ei roiku enää alle 700rpm.Premium Override kirjoitti:Juu, kaikki vikakoodit nyt pois ja auto käy vain hiukan paremmin, kuin ennen TCS poistoa. Rikkaalle vetää ja prötää edelleen.
Auto tärisee kovin tyhjäkäynnillä ja vedossa.
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Jos kone muuten käy tasaiseen, toimii ja vetää muuten hyvin on niin mites ilmaputsarin kunto ja sopeutusvedot tehty? Lambda ja ruiskulämpö-anturit orkkis vai vaihdettu jo jossain välissä?
Mulla oli maptunin softa tässä ostaessa alunperin ja se oli laihalla seoksella alussa ja hyvin rikkaalla lopulla. Vesan softalla muuttui täysin seokset etenkin yläpään alueella kun eii huku soppaan. Siitä orkkis softan seoksista en tiedä, aeron orkkisecu oli välillä kiinni ja käyttäytyminen samankaltaista ylhäällä kuin maptunin,, alhaalla toimi kyllä paremmin.
Mul tuo piitkälohko jostain syystä käyny aina vähän epätasasemmin kuin muut mulla olleet lyhytlohkoset, tp- ketjunpoisto ei muuttanu kylläkään sitä yhtään huonommaksi.
Eniten vatkausta ja tärinää muuten aiheutti se kun moottorin hydraulinen etutuki ja momenttituenpuslat oli hajalla, oli melkoista resonointia niin että irtonaiset rojut rämisi sisällä ja tausta- sekä sivupeilitkin väpäji.
Laatikonkumin vaihto paransi taas vaihteiden nätisti päälle saamista.
Mulla oli maptunin softa tässä ostaessa alunperin ja se oli laihalla seoksella alussa ja hyvin rikkaalla lopulla. Vesan softalla muuttui täysin seokset etenkin yläpään alueella kun eii huku soppaan. Siitä orkkis softan seoksista en tiedä, aeron orkkisecu oli välillä kiinni ja käyttäytyminen samankaltaista ylhäällä kuin maptunin,, alhaalla toimi kyllä paremmin.
Mul tuo piitkälohko jostain syystä käyny aina vähän epätasasemmin kuin muut mulla olleet lyhytlohkoset, tp- ketjunpoisto ei muuttanu kylläkään sitä yhtään huonommaksi.
Eniten vatkausta ja tärinää muuten aiheutti se kun moottorin hydraulinen etutuki ja momenttituenpuslat oli hajalla, oli melkoista resonointia niin että irtonaiset rojut rämisi sisällä ja tausta- sekä sivupeilitkin väpäji.
Laatikonkumin vaihto paransi taas vaihteiden nätisti päälle saamista.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Ilmanputsarin vaihdosta kaksi kuukautta aikaa.Kupari kirjoitti:Jos kone muuten käy tasaiseen, toimii ja vetää muuten hyvin on niin mites ilmaputsarin kunto ja sopeutusvedot tehty? Lambda ja ruiskulämpö-anturit orkkis vai vaihdettu jo jossain välissä?
Mulla oli maptunin softa tässä ostaessa alunperin ja se oli laihalla seoksella alussa ja hyvin rikkaalla lopulla. Vesan softalla muuttui täysin seokset etenkin yläpään alueella kun eii huku soppaan. Siitä orkkis softan seoksista en tiedä, aeron orkkisecu oli välillä kiinni ja käyttäytyminen samankaltaista ylhäällä kuin maptunin,, alhaalla toimi kyllä paremmin.
Mul tuo piitkälohko jostain syystä käyny aina vähän epätasasemmin kuin muut mulla olleet lyhytlohkoset, tp- ketjunpoisto ei muuttanu kylläkään sitä yhtään huonommaksi.
Eniten vatkausta ja tärinää muuten aiheutti se kun moottorin hydraulinen etutuki ja momenttituenpuslat oli hajalla, oli melkoista resonointia niin että irtonaiset rojut rämisi sisällä ja tausta- sekä sivupeilitkin väpäji.
Laatikonkumin vaihto paransi taas vaihteiden nätisti päälle saamista.
Kaikki alkaa olee muuten aikalailla kunnossa, mut tyhjäkäynti humppaa 1500-2000 välillä. Autoa ajettaessa kierrokset pysyvät moottorijarrutuksellakin 1500 rpm, ei tarvii paljon kaasua painaa 70 kmh nopeusrajoitus-alueilla.
Äsken vietettiin pari tuntia konepellin alla, vaihdettiin boschin sininen lämpöanturi vaaleaan; Ei vaikutusta mihinkään.
Kokeiltiin toista tyhjäkäyntiventtiiliä; ei vaikutusta.
Alipaineletkut ehjiä.
Kokeiltiin toista Map-anturia, ei vaikutusta.
Edit. Tyhjäkäynti rauhoittuu tonnin kiepukoille, kun koputtaa tyhjäkäyntiventtiiliä tai litistää alempaa venttiilin putkea.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
jannevillepetteri kirjoitti:Tyhjäkäynnin humppaaminen viittais vähän likaiseen tyhjäkäyntimoottoriin. Sen putsaus ja voitelu yleensä auttaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Saab 9000 2.3 T Throttle position sensor - ongelma
Varmaan on jo mitattu, että johtosarjamodaukset meni OK,
- tyhjäkäyntimoottorille tulee ykköseen ecun 49 ja kakkoseen sama kuin suuttimien ykkösessä (releiden vetäessä akkujännite)
- kaasuläpältä menee ykkösestä ECUn 42, kolmosesta ECUn 45 ja kakkosesta ECUn 67
- ECUn liitin irrotettuna napojen 42 ja 45 välillä kaasu ylhäällä 2,5 kOhm, kaasua lisäämällä jatkuvasti pienenevä arvo, kaasu pohjassa n. 1 kOhm
Eli onko eculla mahdollisuuksia saada käskyä perille tyhjäkäyntimoottorille ja toisaalta tietääkö ECU, että kaasua ei paineta, jolloin tyhjäkäynninsäätö kuuluisi aktivoida.
Modaamattomallakin johtosarjalla saa aikaan ihmeellisyyksiä, jos tyhjäkäyntimoottorin ja lämpöanturin johdot kytkee ristiin tai muuta vastaavaa.
- tyhjäkäyntimoottorille tulee ykköseen ecun 49 ja kakkoseen sama kuin suuttimien ykkösessä (releiden vetäessä akkujännite)
- kaasuläpältä menee ykkösestä ECUn 42, kolmosesta ECUn 45 ja kakkosesta ECUn 67
- ECUn liitin irrotettuna napojen 42 ja 45 välillä kaasu ylhäällä 2,5 kOhm, kaasua lisäämällä jatkuvasti pienenevä arvo, kaasu pohjassa n. 1 kOhm
Eli onko eculla mahdollisuuksia saada käskyä perille tyhjäkäyntimoottorille ja toisaalta tietääkö ECU, että kaasua ei paineta, jolloin tyhjäkäynninsäätö kuuluisi aktivoida.
Modaamattomallakin johtosarjalla saa aikaan ihmeellisyyksiä, jos tyhjäkäyntimoottorin ja lämpöanturin johdot kytkee ristiin tai muuta vastaavaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00