Automaattivaihteisto rikki!?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No niin keskipako säätäjä on purettu, takimmainen O-rengas oli poikki
kolmesta kohtaa ja lisäksi aivan kivikova.
Laitoin tilalle tavalliset O-renkaat 46,2 x 3,0 ( oikea koko on 56x2,4 )
NBR 2kpl.
Laakkosella olisi maksanut 1,- euron kappale.
Nyt ne tuli maksamaan 0,03 euroa kappale ( löytyi hyllystä suoraan )
Nyt auto toimii kuin unelma...ei nyöki eitkä rytki.
kolmesta kohtaa ja lisäksi aivan kivikova.
Laitoin tilalle tavalliset O-renkaat 46,2 x 3,0 ( oikea koko on 56x2,4 )
NBR 2kpl.
Laakkosella olisi maksanut 1,- euron kappale.
Nyt ne tuli maksamaan 0,03 euroa kappale ( löytyi hyllystä suoraan )
Nyt auto toimii kuin unelma...ei nyöki eitkä rytki.
Viimeksi muokannut 9000CD23T, La Touko 31, 2008 14:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Joo... nuo "oikeat" keskipakosäätimen tiivisteet maksoi 19 euroa kappaleelta Siihen vielä se ns männänrengas 30 euroa (PCS suositteli vaihtamaan) Vaihdelaatikon sivukopan paperitiiviste järkyttävät 18 euroa Ja vielä jos sen ison hammaspyörän pultin olis uusinut, niin siitä olis pitäny köyhtyä vielä noin 60 euroa lisää
Saihan noihin osiin vielä klubialennuksen ku PCS:ltä tilasin, mutta ei se älyttömiä hintaan vaikuttanu. Pultin jätin hankkimatta ja pitää toivoa, että vanha pultti kestää siellä - aika tiukkaanhan tuo piti kiristää...
Ihanan kalliita oli osat, mutta kait se automaatin rempassa on vielä pientä ku reilulla satasella selvis Pitäis kait sanoa, että hyvä ku selvis näinkin halvalla
Saihan noihin osiin vielä klubialennuksen ku PCS:ltä tilasin, mutta ei se älyttömiä hintaan vaikuttanu. Pultin jätin hankkimatta ja pitää toivoa, että vanha pultti kestää siellä - aika tiukkaanhan tuo piti kiristää...
Ihanan kalliita oli osat, mutta kait se automaatin rempassa on vielä pientä ku reilulla satasella selvis Pitäis kait sanoa, että hyvä ku selvis näinkin halvalla
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
kyllä se pultti kestää, ei syytä huoleen!toni1976 kirjoitti:Joo... nuo "oikeat" keskipakosäätimen tiivisteet maksoi 19 euroa kappaleelta Siihen vielä se ns männänrengas 30 euroa (PCS suositteli vaihtamaan) Vaihdelaatikon sivukopan paperitiiviste järkyttävät 18 euroa Ja vielä jos sen ison hammaspyörän pultin olis uusinut, niin siitä olis pitäny köyhtyä vielä noin 60 euroa lisää
Saihan noihin osiin vielä klubialennuksen ku PCS:ltä tilasin, mutta ei se älyttömiä hintaan vaikuttanu. Pultin jätin hankkimatta ja pitää toivoa, että vanha pultti kestää siellä - aika tiukkaanhan tuo piti kiristää...
Ihanan kalliita oli osat, mutta kait se automaatin rempassa on vielä pientä ku reilulla satasella selvis Pitäis kait sanoa, että hyvä ku selvis näinkin halvalla
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vielä kaipaisin selvennystä tohon 4-3 vaihtoon ,kun omassa laatikossa vielä tuntuu pieni nykäys alaspäin vaihdossa(matolaatikon jousien vaihdon jälkeen ,toinen oli poikki)niin oliskos seuraavaksi keskipakosäätäjän o-renkaat vuorossa että sais siististi vaihtavan laatikon?rivien välistä näin ymmärsin.
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Minun tonnarissa ainakin tuo rikkinäinen/kovettunut O-rengas vaikutti
paljon näihin vaihtamisiin ( varsinkin 4-3 ) ja tuo 4 vaihde kytkeytyi
liian aikaisin päälle ( ilmeni jyrinänä )
Ja kun laatikko oli lämmennyt niin vaihtamiset muuttuivat teräviksi
melkein joka vaihteella.
Lisäksi kick-down asennossa oli pieni viive, joka nyt on poistunut.
paljon näihin vaihtamisiin ( varsinkin 4-3 ) ja tuo 4 vaihde kytkeytyi
liian aikaisin päälle ( ilmeni jyrinänä )
Ja kun laatikko oli lämmennyt niin vaihtamiset muuttuivat teräviksi
melkein joka vaihteella.
Lisäksi kick-down asennossa oli pieni viive, joka nyt on poistunut.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Pilkunviilausta, mitä tarkalleen tarkoitat, 4-3 vaihtamisessa nelonen kytkeytyy pois päältä ja kolmonen kytkeytyy. Tarkoitiko 3-4 vaihtamista?9000CD23T kirjoitti:O-rengas vaikutti paljon näihin vaihtamisiin ( varsinkin 4-3 ) ja tuo 4 vaihde kytkeytyi liian aikaisin päälle ( ilmeni jyrinänä )
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tarkoitin vaihtamisilla 4 - 3 ( eli kun vaihtaa 4:lta alaspäin )
nyökkäsi aika ilkeästi.
Ja kun vaihtoi 3 - 4 ( eli kun vaihtoi 3:lta ylöspäin ) niin rykäisi aika ilkeästi.
Toivottavasti tämä selvensi..
nyökkäsi aika ilkeästi.
Ja kun vaihtoi 3 - 4 ( eli kun vaihtoi 3:lta ylöspäin ) niin rykäisi aika ilkeästi.
Toivottavasti tämä selvensi..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
9000 automaattiloota
Kipe_9000 kirjoitti:Pamahti tuosta paineiden vaihtelusta mieleen
Faijan auto sammuili d-päällä paikallaan ja vaihteet vaihtu liian aikasin päälle. No matolaatikkohan ekana oli pöydällä ja kaikki paikat puhdistettin, öljyt vaihdettiin jne. ohjauspaineet siis oli liian matalalla......
Seuraava vois käydä teillekin:
Se laippa irti joka on kuski pyöräkotelossa, sisälokari pois ja kansi auki (ps. osa pulteista jouduttiin ottaan pois vippas konsteilla kun oli aika lujaa kiinni ja tuntu olevan aika pehmeet kannat niissä.)
No kansi auki ja eteen tulee pari isoo ratasta, kuskin puoleinen pois akseleineen. En nyt ihan tarkkaan muista miten lähti... ilmeisesti mutteri auki ja hammaspyörä pois ja sit akseli jotenkin. Selvii kyllä purkaessa.
No tällä akselilla on kaks o-rengasta, jotka todellisuudessa "neliskattisen" muotoisia. Isän tomaatista oli toinen renkaista palasina. Siihen hätään heitettiin sopiva o-rengas paikalle, joka on muuten tänäpäivänäkin siellä
ja takana reilu 25 tkm.
Sekavat ohjeet varmaankin, mutta tässä vois olla yks vaihtoehto....
Oisko jollain vinkkiä millä akseli lähtee? Remontti tyssäs älyn puutteeseen..
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9000 automaattiloota
Mmm, ei sen koko akselin sieltä pidä tullakaan. Ootko nyt missä vaiheessa? Avannut jo oikeanpuoleisen isoista hammaspyöristä?kepakok kirjoitti:Kipe_9000 kirjoitti:Pamahti tuosta paineiden vaihtelusta mieleen
Faijan auto sammuili d-päällä paikallaan ja vaihteet vaihtu liian aikasin päälle. No matolaatikkohan ekana oli pöydällä ja kaikki paikat puhdistettin, öljyt vaihdettiin jne. ohjauspaineet siis oli liian matalalla......
Seuraava vois käydä teillekin:
Se laippa irti joka on kuski pyöräkotelossa, sisälokari pois ja kansi auki (ps. osa pulteista jouduttiin ottaan pois vippas konsteilla kun oli aika lujaa kiinni ja tuntu olevan aika pehmeet kannat niissä.)
No kansi auki ja eteen tulee pari isoo ratasta, kuskin puoleinen pois akseleineen. En nyt ihan tarkkaan muista miten lähti... ilmeisesti mutteri auki ja hammaspyörä pois ja sit akseli jotenkin. Selvii kyllä purkaessa.
No tällä akselilla on kaks o-rengasta, jotka todellisuudessa "neliskattisen" muotoisia. Isän tomaatista oli toinen renkaista palasina. Siihen hätään heitettiin sopiva o-rengas paikalle, joka on muuten tänäpäivänäkin siellä
ja takana reilu 25 tkm.
Sekavat ohjeet varmaankin, mutta tässä vois olla yks vaihtoehto....
Oisko jollain vinkkiä millä akseli lähtee? Remontti tyssäs älyn puutteeseen..
Sen kun on avannut parkkilukon avustuksella, niin pultti ulos, laakerikehä lämmittämällä tai kevyesti koukkimalla ulos. Nyt keskipakosäätimen pitäisi tulla ihan vetämällä...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
automaattiloota
Yes homma hoidettu Kiitokset Toinen eli keskimmäinen 0-rengas ihan murusina! Kannattaisikohan vaihtaa se metallirengaskin samalla..vaihdan tietty molemmat o-renkaat..Toivottavasti auttaa auton vikaan kun 3 ja 4 menee liian aikaisin päälle...eli 3:nen 40km ja nelonen 60km vauhdissa
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Lisää vettä myllyyn: Automaattivaihteiston vaihtaminen - onko ehdottomasti ammattimiestä vaativa homma, ja jos, niin kustannusarvioita? Vai onnistuuko ankaran ähellyksen, kiroamisen ja kaljoittleun avulla myös kotikonstein "varikolla"?
Muoks: Mistähän mahtaa olla tomaatissa oire, jos lämpimänä alkaa ykkönen luistamaan mutta kylmänä toimii ihan hyvin..?
Edit no2. Niin ja siis muut vaihteet (lukuun ottamatta ykköstä lämpimänä) toimivat moitteetta, eikä vaihteistosta kuulu ylimääräisiä kolinoita tms. . .Voisko vikaa ensin etsiä öljyistä ja suodattimista, vaiko mahdollisesti jostain muualta (mistä?)..?
Muoks: Mistähän mahtaa olla tomaatissa oire, jos lämpimänä alkaa ykkönen luistamaan mutta kylmänä toimii ihan hyvin..?
Edit no2. Niin ja siis muut vaihteet (lukuun ottamatta ykköstä lämpimänä) toimivat moitteetta, eikä vaihteistosta kuulu ylimääräisiä kolinoita tms. . .Voisko vikaa ensin etsiä öljyistä ja suodattimista, vaiko mahdollisesti jostain muualta (mistä?)..?
Viimeksi muokannut Tonppa, Pe Kesä 03, 2005 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
automaattiloota
O-Rengas vaihdettu..ja vaihteisto toimii viimeisen päälle!! Ei jyrise ei vaihda vaihteita liian aikaisin ..kyllä on huuva et on foorumi mistä saa huippuvinkkejä!!
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa