Tulpat on paikoillaan, mutta tuo käy about kolmella, nyt loppui keinot ja mielenkiinto..sotkee aina sen kakkosen tulpan ja männän päällä näkyy palamatonta bensaa/öljyä (siis tosi ohut kerros mutta kumminkin.
Olen koettanut kuivata sylinteriä monta kertaa, olen kokeillut vaihtaa kakkosen tulpan 3 kertaa, ja kaikissa tulpissa tanssii hyvä kipinä (di-kasetissa tulpat kiinni ja tulpat oli maadoitettu).
Aluksi (5min) tuo kävi kahdella, kolmas tuli mukaan vasta kun putsasin sen sylinterin ja tulpan, olin suihkuttanut noihin kahteen sylinteriin puhdistusöljyä (vai oliko ruosteenirrotusöljyä), koska myös tuohon toiseenkin sylinteriin oli päässyt vähän likaa (vain vähän) kun tulppa unohtui irti. Kakkosen sylinteriin tyhjensin yhteensä lähes pullollisen sillä niin sain metallipurut pois, imuriin tuli paljon öljyn ja metallipurun sekoitusta, ja pari isompaa könttiä.
Voisiko tuota puhdistusöljyä olla vieläkin niin paljon sylinterissä että se sotkee tulpan heti käynnistyessään eikä lähde sillä käymään, ajoin nimittäin 5km:n lenkin eikä kakkossylinteri herännyt henkiin, ja kun palasin taas varikolle niin tulppa oli märkä.
Tuli mieleen skenaario siitä että olisiko venttiili mennyt, jos sieltä olisi jokin metallipalanen jäänyt väliin, mutta mitään sivuääniä ei kuulunut ja noissahan on aika vanhvat venttiilit, tuskin ihan pienestä säikähtävät.
Harmi kun ei ole puristuspainemittaria.. kuinka auki jäävä venttiili oireilee, pimentämälläkö koko sylinterin??
En ymmärrä