Jakoko pielessä?? (No ei, ja kylmänä tyhjäkäyntikin löytyi!)
Jakoko pielessä?
Katso sytkäkasetin päähän tulevan liitimen johdot, ettei joku ole karannut liittimestä!!! SÄILYTITHÄN SYTKÄKASETTIA REMONTIN AJAN PYSTYSSÄ!!!???
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noniin, siirtelin sitten jakoa (molemmille nokille) ensin hampaan myöhäisemmälle. No ei natsannut sitten millään vauhtipyörän merkkiin, vaikka kuinka veivasi hihnapyörän pultista konetta. Noh, sitten kokeiluna siirtämään jakoa hampaan verran toiseen suuntaan (alkuasentoon verrattuna), sama homma. Pakko oli uskoa, että jako oli alunperinkin kohdillaan, joten kiepautin nokat "vanhoille" paikoilleen, ketjun kiristin varmuudeksi kokonaan irti, työnsin "tallan" sisään ja kiristin paikoilleen. Nyt alkoi taas nokat natsaamaan vauhtipyörän merkkiin.
Siispä vermeet läjään ja käyntiin. Sama homma, laakista käymään, tyhjäkäynti hukassa ja sammui ilman kaasua. Nyt tosin kone kuulosti huomattavasti paremmalta! Ja edelleen, kun lämpesi, niin tyhjäkäyntikin löytyi mittarin mukaan jostain 1000rpm:n nurkilta. Mitään löysiä liitoksia/liittimiä en korjannut/löytänyt. Jotenkin tuntuisi ampuvan "hutia" tyhjäkäynnillä säännöllisesti, selvä "pössäys" kuuluu käynnin lomasta. Eli siis nyt käy jo suht. nätillä äänellä, mutta kaikki ei tunnu olevan aivan kohdallaan. Vaikea selittää.
Pitää huomenna yrittää saada kytkin ilmattua, niin pääsee ajoon kokeilemaan käytöstä. Tyhjäkäyntimoottorin letkuja puristelin viimeiseksi iltapuhteeksi, läppäkotelon "yläosaan" menevää letkua kun puristi, niin tyhjäkäynti heikkeni/melkein sammui, läppäkotelon alaosaan menevää letkua puristamalla ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Pitääpi huomenna vaihtaa uudet öljyt koneeseen, ilmata se pirun kytkin ja katsoa onko LH-jetin sielunelämä kunnossa (läpän asentoanturin perussäätö, tyhjäkäyntiomoottorin tsekkaus ja vikakoodien luku). Niin, ja kaippa se olisi takuulla toimivaa DI-kasettiakin kokeiltava jossain välissä. Että näin tänään.
Positiivisella puolella, onnistuin takomaan kiville ajetun Murrayn leikkuuterän suoraksi ja sain nostettua maksimi terän korkeutta, ettei tule uusia "pohjakosketuksia" niin herkästi. Kyllä oli kiva kurvailla ja nurtsi sai huutia
Taitais olla parempi pitäytyä noitten Briggs&Strattoneiden ruuvauksessa, kun ei toi auton rassaus oikein näytä luonnistuvan 
Siispä vermeet läjään ja käyntiin. Sama homma, laakista käymään, tyhjäkäynti hukassa ja sammui ilman kaasua. Nyt tosin kone kuulosti huomattavasti paremmalta! Ja edelleen, kun lämpesi, niin tyhjäkäyntikin löytyi mittarin mukaan jostain 1000rpm:n nurkilta. Mitään löysiä liitoksia/liittimiä en korjannut/löytänyt. Jotenkin tuntuisi ampuvan "hutia" tyhjäkäynnillä säännöllisesti, selvä "pössäys" kuuluu käynnin lomasta. Eli siis nyt käy jo suht. nätillä äänellä, mutta kaikki ei tunnu olevan aivan kohdallaan. Vaikea selittää.
Pitää huomenna yrittää saada kytkin ilmattua, niin pääsee ajoon kokeilemaan käytöstä. Tyhjäkäyntimoottorin letkuja puristelin viimeiseksi iltapuhteeksi, läppäkotelon "yläosaan" menevää letkua kun puristi, niin tyhjäkäynti heikkeni/melkein sammui, läppäkotelon alaosaan menevää letkua puristamalla ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Pitääpi huomenna vaihtaa uudet öljyt koneeseen, ilmata se pirun kytkin ja katsoa onko LH-jetin sielunelämä kunnossa (läpän asentoanturin perussäätö, tyhjäkäyntiomoottorin tsekkaus ja vikakoodien luku). Niin, ja kaippa se olisi takuulla toimivaa DI-kasettiakin kokeiltava jossain välissä. Että näin tänään.
Positiivisella puolella, onnistuin takomaan kiville ajetun Murrayn leikkuuterän suoraksi ja sain nostettua maksimi terän korkeutta, ettei tule uusia "pohjakosketuksia" niin herkästi. Kyllä oli kiva kurvailla ja nurtsi sai huutia



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: ajoitus
Ei vaan 15.iita kirjoitti:eikös se niittien määrä ollut 14 merkkien välissä,jos oikein muistan.kun sanoit olevan 15.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Sullahan on LH, joten en tiedä onko siinä mitään sopeutuvaa.V.J.S kirjoitti: Siispä vermeet läjään ja käyntiin. Sama homma, laakista käymään, tyhjäkäynti hukassa ja sammui ilman kaasua. Nyt tosin kone kuulosti huomattavasti paremmalta! Ja edelleen, kun lämpesi, niin tyhjäkäyntikin löytyi mittarin mukaan jostain 1000rpm:n nurkilta. Mitään löysiä liitoksia/liittimiä en korjannut/löytänyt. Jotenkin tuntuisi ampuvan "hutia" tyhjäkäynnillä säännöllisesti, selvä "pössäys" kuuluu käynnin lomasta. Eli siis nyt käy jo suht. nätillä äänellä, mutta kaikki ei tunnu olevan aivan kohdallaan. Vaikea selittää.
Pitää huomenna yrittää saada kytkin ilmattua, niin pääsee ajoon kokeilemaan käytöstä. Tyhjäkäyntimoottorin letkuja puristelin viimeiseksi iltapuhteeksi, läppäkotelon "yläosaan" menevää letkua kun puristi, niin tyhjäkäynti heikkeni/melkein sammui, läppäkotelon alaosaan menevää letkua puristamalla ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Pitääpi huomenna vaihtaa uudet öljyt koneeseen, ilmata se pirun kytkin ja katsoa onko LH-jetin sielunelämä kunnossa (läpän asentoanturin perussäätö, tyhjäkäyntiomoottorin tsekkaus ja vikakoodien luku). Niin, ja kaippa se olisi takuulla toimivaa DI-kasettiakin kokeiltava jossain välissä. Että näin tänään.
Mulla oli nimittäin boksi irtui muutaman päivän ja jopa muistipiirit piirilevystä irti, joten varmasti oli boksi nollautunut.

Kun laitoin boksin takas kiinni niin ei meinannut lähteä millään käyntiin. Kaasun kanssa se lopulta lähti (Mullahan on TCS eli sähkönen läppä ja ei tyhjäkäyntimoottoria). Suhautteli ja sätki, pössytteli ja meinas sammua. EIkä pysynytkään käynnissä ilman kaasua. Pikkuhiljaa pystyi kaasua päästämään ja tyjäkäynti jäi n. 500 kiekalle, mistä se pikkuhiljaa kohosi yli tonnin ja sieltä laski sitten takas 900rpm tuntumaan.
Kyllä tuossa varmaan 10 minuuttia meni ennen kuin käynti tasaantui. Pahaa teki käyttää.
Sitä ennen vaihdoin DI-kasetin, tarkastin kaikki mahdolliset ja mahdottomat liitännät ja boksin maajohdon kiinnityksen. Olin jo uutta ja käytettyä boksia tilaamassa merten takaa. Kerkesin jo mummonkin myymään.
Tämä tarina siis Trionic5.2 TCS:n kanssa...en tiedä tasaantuuko se sun kone siitä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
lainattu jus:n kirjoituksesta:
Sopeutuminen
Suoritetun toimenpiteen jälkeen pitaa järjestelmä
sopeuttaa seuraavasti:
Huomaa
Moottorin pitaa olla kunnolla lämpimäksi kaytetty.
Perusahtopaineen pitaa olla säädetty oikeaan
arvoon. Käytä korkeaoktaanista ja korkealaatuista polttoainetta.
Käsivalintaisella vaihteistolla varustetut autot
1 Veda läppäkytkimen liitinkappaleen kumisuojus
pois ja suorita napojen 1 ja 2 yhdyskytkentä
rautalangalla Iiitinkappaleen takapuolelta
(simuloi kiinni olevaa läppakytkintä).
2 Tee tayskaasukiihdytys mahdollisimman suurella
vaihteella kierrosluvulta n 2000 r/min
min kierrosluvulle 3500 r/min.
Koska sopeuttamisalueen (2750 - 3250 r/min)
lyhimman lapikayntiajan tulee olla pitempi
kuin 3 sekuntia, on sopeutus hyvä suorittaa vastamaessa.
Menettely toistetaan, kunnes suurin nimellisahtopaine
polttoainelaatu yms. huomioon ottaen saavutetaan.
3 Poista ohituskytkenta ja aseta kumisuojus paikalleen.
Automaattivaihteistolla varustetu autot
1 Veda Iappakytkimen liitinkappaleen kumisuojus
pois ja suorita napojen 1 ja 2 yhdyskytkenta rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta (simuloi kiinni olevaa Läppäkytkintä).
2 Suorita kiihdytys mahdollisimman suurella
kaasunpainalluksella vaikuttamatta kuitenkaan
Kick-down-toimintoon kierrosluvulta n.
2000 r/min kierrosluvulle 3500 r/min.
Koska sopeuttamisalueen (2750 - 3250 r/min)
lyhimman lapikayntiajan tulee olla pitempi
kuin 3 sekuntia, on sopeutus hyvä suorittaa vastamaessa.
Menettely toistetaan, kunnes suurin nimellisahtopaine
polttoainelaatu yms. huomioon ottaen saavutetaan.
3 Poista ohituskytkenta ja aseta kumisuojus paikalleen.
Sopeutuminen
Suoritetun toimenpiteen jälkeen pitaa järjestelmä
sopeuttaa seuraavasti:
Huomaa
Moottorin pitaa olla kunnolla lämpimäksi kaytetty.
Perusahtopaineen pitaa olla säädetty oikeaan
arvoon. Käytä korkeaoktaanista ja korkealaatuista polttoainetta.
Käsivalintaisella vaihteistolla varustetut autot
1 Veda läppäkytkimen liitinkappaleen kumisuojus
pois ja suorita napojen 1 ja 2 yhdyskytkentä
rautalangalla Iiitinkappaleen takapuolelta
(simuloi kiinni olevaa läppakytkintä).
2 Tee tayskaasukiihdytys mahdollisimman suurella
vaihteella kierrosluvulta n 2000 r/min
min kierrosluvulle 3500 r/min.
Koska sopeuttamisalueen (2750 - 3250 r/min)
lyhimman lapikayntiajan tulee olla pitempi
kuin 3 sekuntia, on sopeutus hyvä suorittaa vastamaessa.
Menettely toistetaan, kunnes suurin nimellisahtopaine
polttoainelaatu yms. huomioon ottaen saavutetaan.
3 Poista ohituskytkenta ja aseta kumisuojus paikalleen.
Automaattivaihteistolla varustetu autot
1 Veda Iappakytkimen liitinkappaleen kumisuojus
pois ja suorita napojen 1 ja 2 yhdyskytkenta rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta (simuloi kiinni olevaa Läppäkytkintä).
2 Suorita kiihdytys mahdollisimman suurella
kaasunpainalluksella vaikuttamatta kuitenkaan
Kick-down-toimintoon kierrosluvulta n.
2000 r/min kierrosluvulle 3500 r/min.
Koska sopeuttamisalueen (2750 - 3250 r/min)
lyhimman lapikayntiajan tulee olla pitempi
kuin 3 sekuntia, on sopeutus hyvä suorittaa vastamaessa.
Menettely toistetaan, kunnes suurin nimellisahtopaine
polttoainelaatu yms. huomioon ottaen saavutetaan.
3 Poista ohituskytkenta ja aseta kumisuojus paikalleen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Tarkennukseksi, Nuo oli kirjasta Saab 9000 DI/APC-järjestelmä M1989-.9000CD23T kirjoitti:lainattu jus:n kirjoituksesta
Voi olla että toimivat 92:eenkin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8443#48443
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, tuohan on DI/APC:n ahtopaineen / sytkän sopeutusajo, tuossa 2.4.2 versiossa (vm-92) ei ole läpälle asentokytkintä, vaan asentoanturi, jota ei tarvitse hyppylangoilla ohitella (kunhan vaan perussätö on kohdillaan).
LH-jetille (2.4.2) on lisäksi oma "nopeutettu" oppimisprosessi, jossa kone käytetään lämpimäksi tyhjäkäynnillä, sammutetaan, uudestaan käyntiin, tyhjäkäyntiä n. 2min, ajoon, vauhtia n. 70km/h, virrat pois ja heti uudestaan käyntiin (tai jotain tohon suuntaan). Periaatteessa n. 10min normaali ajo lämpimällä koneella pitäisi riittä LH-jetin oppimiseen. Pitää ootella, että saa ton kytkimen ilmattua ajokuntoon, että pääsee kokeilemaan. Perhana kun haittaa tämä byroolla luuhaaminen (jotkut tuntuvat kutsuvan tätä työn teoksi...) pahasti näitä "harrastuksia"
LH-jetille (2.4.2) on lisäksi oma "nopeutettu" oppimisprosessi, jossa kone käytetään lämpimäksi tyhjäkäynnillä, sammutetaan, uudestaan käyntiin, tyhjäkäyntiä n. 2min, ajoon, vauhtia n. 70km/h, virrat pois ja heti uudestaan käyntiin (tai jotain tohon suuntaan). Periaatteessa n. 10min normaali ajo lämpimällä koneella pitäisi riittä LH-jetin oppimiseen. Pitää ootella, että saa ton kytkimen ilmattua ajokuntoon, että pääsee kokeilemaan. Perhana kun haittaa tämä byroolla luuhaaminen (jotkut tuntuvat kutsuvan tätä työn teoksi...) pahasti näitä "harrastuksia"

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jep, mulla oli lisäpointtina, että myös tuo tyhjäkäynti sopeutuu. Aluksi saattaa tuntua siltä, että kaikki mahdollinen on väärinpäin, kun suhisee, sytkyy ja paukkuu, mutta kaikki saattaa siltikin olla oikein. Tarvii vaan vähän aikaa venytellä ja totutella.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oolsprait, kytkin ilmattu ja nyt pauttiarallaa 10km ajelua takana. Havaintoja: siis aivan uskomattoman nätti käynti lämpimänä
En voi kun suositella tasapainoakselin ketjun poistoa kaikille. Toi tonnari eteni nyt melkein tyhjäkäynnilläkin ihan ohjuksena, peruspaineiden tietämillä ja maltillisella kaasunkäytöllä ihan käsittämätön veto, hyvä ettei lähteny lapasesta tuolla märällä, kun takana oli vielä Hakkapeliitat
Mutta sitten se mutta, mitä kaikki odotatte: Heti kun tarjoaa tosissaan tohvelia, tulee sarja todella teräviä nykäisyjä, ja jos noista ei ota opikseen ja pitää nilkan suorana, niin terävä nykiminen vaihtuu tasaisen nypyttävään, ehkä hieman puuromaiseen kiihtyvyyteen, mutta ei siis todellakaan kulje niinkuin pitäis, vaikka ahtomittari on kiltisti punaisen rajalla. Eli siis toi ei kestä yhtään kunnon ahtoja/runsasta kaasua. Check Engine ei pala ja tyhjäkäynti edelleen hukassa kun tuota illalla öljynvaihdon ja uusien syylärinesteiden laiton jälkeen kylmänä käynnistelin.
Voisko sittenkin olla DI-kasetti olla ottanut itseensä lojuttuaan auton sisällä ties missä asennoissa melkein pari kuukautta? Toki se oli pystyasennossa hyvän aikaa ennen ensikäynnistysyritystä pari viikkoa sitten. Ei haise yhtään palaneelle ja öljytkin pysyneet kasetin sisällä (ei ainakaan näy valumia missään).



Voisko sittenkin olla DI-kasetti olla ottanut itseensä lojuttuaan auton sisällä ties missä asennoissa melkein pari kuukautta? Toki se oli pystyasennossa hyvän aikaa ennen ensikäynnistysyritystä pari viikkoa sitten. Ei haise yhtään palaneelle ja öljytkin pysyneet kasetin sisällä (ei ainakaan näy valumia missään).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tollanen oli mun edellinen tonnari kun se di-kesetti oli sökö, meni nätisti ja kulki normaalisti kun ajeli rauhakseen, sitten kun löi lämää niin kolisi ja tärisi niin helkutisti, luulin jo automaattilaatikkoviaksiV.J.S kirjoitti:Oolsprait, kytkin ilmattu ja nyt pauttiarallaa 10km ajelua takana. Havaintoja: siis aivan uskomattoman nätti käynti lämpimänäEn voi kun suositella tasapainoakselin ketjun poistoa kaikille. Toi tonnari eteni nyt melkein tyhjäkäynnilläkin ihan ohjuksena, peruspaineiden tietämillä ja maltillisella kaasunkäytöllä ihan käsittämätön veto, hyvä ettei lähteny lapasesta tuolla märällä, kun takana oli vielä Hakkapeliitat
![]()
Mutta sitten se mutta, mitä kaikki odotatte: Heti kun tarjoaa tosissaan tohvelia, tulee sarja todella teräviä nykäisyjä, ja jos noista ei ota opikseen ja pitää nilkan suorana, niin terävä nykiminen vaihtuu tasaisen nypyttävään, ehkä hieman puuromaiseen kiihtyvyyteen, mutta ei siis todellakaan kulje niinkuin pitäis, vaikka ahtomittari on kiltisti punaisen rajalla. Eli siis toi ei kestä yhtään kunnon ahtoja/runsasta kaasua. Check Engine ei pala ja tyhjäkäynti edelleen hukassa kun tuota illalla öljynvaihdon ja uusien syylärinesteiden laiton jälkeen kylmänä käynnistelin.
Voisko sittenkin olla DI-kasetti olla ottanut itseensä lojuttuaan auton sisällä ties missä asennoissa melkein pari kuukautta? Toki se oli pystyasennossa hyvän aikaa ennen ensikäynnistysyritystä pari viikkoa sitten. Ei haise yhtään palaneelle ja öljytkin pysyneet kasetin sisällä (ei ainakaan näy valumia missään).

Mulla olisi lainata ehjä di-kasetti josset saa lähempää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sytkäkasetti vaihtoon
Mulla oli samat oireet. Sytkäkasetin vaihto auttoi.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen



Eipä ollut DI-kasetti nykimisten aiheuttaja, kahta eri kasettia omani lisäksi kokeilin, sama homma, ahdoilla alkoi rykiminen. Kokeilin mankkuvena irti peruspaineilla, kulki toudella tasasesti ja ilman nytkytystä vaikka talla pohjassa. Siispä ryhdyin pohdiskelemaan (valitettavasti ilman neuvoa-antavaa, niin ei tullut mitään kuningasideoita


Mutta edelleen, tuo ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä pätkääkään, kaasulla tarttee pitää käynnissä


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Siinä läppä kotelossa on top ruuvi josta voi hiukan säätää tyhjäkäyntiä,
mutta jos se kerta lämpöisenä käy niin ei tuota ruuvia kannata väännellä.
Olisko ns..ryyppy puolella jotain häikkää..? (tyhjäkäynti moottori/venttiili)
Mites tonnarissa tämä "ryyppy" on toteutettu..?
mutta jos se kerta lämpöisenä käy niin ei tuota ruuvia kannata väännellä.
Olisko ns..ryyppy puolella jotain häikkää..? (tyhjäkäynti moottori/venttiili)
Mites tonnarissa tämä "ryyppy" on toteutettu..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#