-97 -96 tonnarin erot

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:
Jope kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Jatkokysykys :?: missä vuosikerrassa tuo OBD tökkeli on ekaa kertaa tossa ratinalla.
96 on ekan kerran.
Kiitti tiedosta.
Onkos tuo "tökkeli" samannäköinen kuin vaikkapa ng900:ssa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä tuo tökkeli pitäisi olla kaikissa OBD2 väläisissä autoissa samanlainen kaksirivinen ja olikose jotakuinkin 16pinninen. Protokolla on toki eri riippuen automerkistä mutta SAAB käyttää ISO protokollaa.
Jotkut muut merkit PWM:ää tai VPW:tä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eiks tuo liittimen muoto/runko nyt ole sama riippumatta automerkistä/standardista 16pin 2 rivinen ainoa että kytkentä hiukan muuttuu protokollan mukana. Ja luulisin (ei tietoa) jotta SAABI käyttäisi kaikissa malleissaan jotka ovat OBD2:sta ISO9141 standardia.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Itse itseäni jatkaen (taas) näyttää tuo VAG:n liitin hiukan pulskemmalta.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Rafu kirjoitti:TCS:ää kannattaa siis välttää.?
Sille on tullut hieman huono maine vaikean korjattavuuden ja kalliiden varaosien takia. Eikä siitä erityisemmin hyötyä tonnarissa ole.
Itselläni on vm 95 aero TCS:llä, enkä pidä sitä minään mörkönä. ( vaikka olenkin hankkinut jo varalle USA:sta kriittisimmät yksiköt ja tarvittavat manuaalit :wink: ).
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Re: -97 -96 tonnarin erot

Viesti Kirjoittaja hma »

9-5T kirjoitti:97-98 airbagin reunoissa on muoviliuskat vastaavissa paikoissa kun 9-5/9-3:ssa on rattinapit.
Tästäpä tulikin mieleeni, että onkos kukaan missäänpäin tutkinut mahdollisuutta laittaa noita ko. rattinappeja tonnarin uusimpaan rattiin? Tai vaihtoehtoisesti tunkannut 9-5:n rattia tonnariin.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Se ratin akselihan on eri 9-5:ssä, mutta sulla kai pitäis olla ne sivunappien paikat samat.. Siitä vaan sivunappeja ostamaan ja ranettamaan. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Jope kirjoitti:Se ratin akselihan on eri 9-5:ssä, mutta sulla kai pitäis olla ne sivunappien paikat samat.. Siitä vaan sivunappeja ostamaan ja ranettamaan. :-D
No true ranetus oli nimenomaan mielessä, kun tuo Alpinekin väittää, että osaa ottaan komentoja 9-3:sta ja 9-5:stä jollain välipalikalla :)

O: 9-5 nappiratti? :)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

hma kirjoitti:O: 9-5 nappiratti? :)
Etsi EPC:stä 400110904
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: -97 -96 tonnarin erot

Viesti Kirjoittaja pevi »

hma kirjoitti:
9-5T kirjoitti:97-98 airbagin reunoissa on muoviliuskat vastaavissa paikoissa kun 9-5/9-3:ssa on rattinapit.
Tästäpä tulikin mieleeni, että onkos kukaan missäänpäin tutkinut mahdollisuutta laittaa noita ko. rattinappeja tonnarin uusimpaan rattiin? Tai vaihtoehtoisesti tunkannut 9-5:n rattia tonnariin.
Tarkoititko tämän kaltaista :lol:


Kuva[/img]

Olen räjäyttänyt Blaupunktin rattiohjaimen ja asentanut sen ratin sisälle, sekä johdottanut alkuperäiset kytkimet 9-5:n kytkimiin. IR-led on asennettu ratin oikealla puolella olevaan kumitötsään. Vastaanotin näkyy ACC-flektin vieressä.

Toiminnat täsmälleen samat kuin 9-5:ssä, paitsi, että ohjain toimii vain vaaka asennossa, mutta kukapa sitä jyrkässä mutkassa radiota säätelee.

Tarkkasilmäinen huomaa myös DCC:n SCC:n tilalla :wink:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ihan näppäräthän tollaiset napit ois.
Vaan voishan ton toteuttaa ihan langallisestikin. Oishan tossa kelmu paketissa nuo töötin kalvot käyttämättä silloin kun ei tööttäillä. :?:
Kyllähän tossa kulkis vaikka mitä.
Ja toimis joka asennossa.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kyllä mietin myös tätä vaihtoehtoa. Saisihan siinä parissa johdossa kulkemaan myös sen tööttäyksenkin.
Asia on vaan niin, että vakio radioissa on harvemmin kahden karvan ohjausta. Eli pitäisi itse rakentaa jokin komparaattori hässäkkä, joka degenroisi nappien painallukset ja kaivaisi sen töötinkin ulos.

Ideahan nappien painalluksessa on, että kukin nappi muodostaa painettaessa yksilöllisen resistanssin, josta radio/tunnistin sitten päättelee mitä nappia painetaan.
Vastaa Viestiin