Onkos tuo "tökkeli" samannäköinen kuin vaikkapa ng900:ssa?Kurko kirjoitti:Kiitti tiedosta.Jope kirjoitti:96 on ekan kerran.Kurko kirjoitti:Jatkokysykysmissä vuosikerrassa tuo OBD tökkeli on ekaa kertaa tossa ratinalla.
-97 -96 tonnarin erot
Sille on tullut hieman huono maine vaikean korjattavuuden ja kalliiden varaosien takia. Eikä siitä erityisemmin hyötyä tonnarissa ole.Rafu kirjoitti:TCS:ää kannattaa siis välttää.?
Itselläni on vm 95 aero TCS:llä, enkä pidä sitä minään mörkönä. ( vaikka olenkin hankkinut jo varalle USA:sta kriittisimmät yksiköt ja tarvittavat manuaalit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: -97 -96 tonnarin erot
Tästäpä tulikin mieleeni, että onkos kukaan missäänpäin tutkinut mahdollisuutta laittaa noita ko. rattinappeja tonnarin uusimpaan rattiin? Tai vaihtoehtoisesti tunkannut 9-5:n rattia tonnariin.9-5T kirjoitti:97-98 airbagin reunoissa on muoviliuskat vastaavissa paikoissa kun 9-5/9-3:ssa on rattinapit.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
No true ranetus oli nimenomaan mielessä, kun tuo Alpinekin väittää, että osaa ottaan komentoja 9-3:sta ja 9-5:stä jollain välipalikallaJope kirjoitti:Se ratin akselihan on eri 9-5:ssä, mutta sulla kai pitäis olla ne sivunappien paikat samat.. Siitä vaan sivunappeja ostamaan ja ranettamaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
O: 9-5 nappiratti?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: -97 -96 tonnarin erot
Tarkoititko tämän kaltaistahma kirjoitti:Tästäpä tulikin mieleeni, että onkos kukaan missäänpäin tutkinut mahdollisuutta laittaa noita ko. rattinappeja tonnarin uusimpaan rattiin? Tai vaihtoehtoisesti tunkannut 9-5:n rattia tonnariin.9-5T kirjoitti:97-98 airbagin reunoissa on muoviliuskat vastaavissa paikoissa kun 9-5/9-3:ssa on rattinapit.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Kuva](http://img36.imageshack.us/img36/7388/ratti2sr.jpg)
Olen räjäyttänyt Blaupunktin rattiohjaimen ja asentanut sen ratin sisälle, sekä johdottanut alkuperäiset kytkimet 9-5:n kytkimiin. IR-led on asennettu ratin oikealla puolella olevaan kumitötsään. Vastaanotin näkyy ACC-flektin vieressä.
Toiminnat täsmälleen samat kuin 9-5:ssä, paitsi, että ohjain toimii vain vaaka asennossa, mutta kukapa sitä jyrkässä mutkassa radiota säätelee.
Tarkkasilmäinen huomaa myös DCC:n SCC:n tilalla
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllä mietin myös tätä vaihtoehtoa. Saisihan siinä parissa johdossa kulkemaan myös sen tööttäyksenkin.
Asia on vaan niin, että vakio radioissa on harvemmin kahden karvan ohjausta. Eli pitäisi itse rakentaa jokin komparaattori hässäkkä, joka degenroisi nappien painallukset ja kaivaisi sen töötinkin ulos.
Ideahan nappien painalluksessa on, että kukin nappi muodostaa painettaessa yksilöllisen resistanssin, josta radio/tunnistin sitten päättelee mitä nappia painetaan.
Asia on vaan niin, että vakio radioissa on harvemmin kahden karvan ohjausta. Eli pitäisi itse rakentaa jokin komparaattori hässäkkä, joka degenroisi nappien painallukset ja kaivaisi sen töötinkin ulos.
Ideahan nappien painalluksessa on, että kukin nappi muodostaa painettaessa yksilöllisen resistanssin, josta radio/tunnistin sitten päättelee mitä nappia painetaan.