Ilmastointi vuotaa, vika löydetty mikä avuksi?
Hyvinhän tuo toimi viikon . Vuotaa kompressorilta lähtevän letkun liittimestä (se pienempi letku). Onko yrityksiä, jotka tekevät uuden liittimen vanhan tilalle?
Hiflexillä Joensuussa on laitettu tuo liitin joka nyt vuotaa, eli eivät saaneet toimivaa, eivät kylläkään luvanneet mitään kun tuon liittimen mikä nyt vuotaa tekivät.
Hiflexillä Joensuussa on laitettu tuo liitin joka nyt vuotaa, eli eivät saaneet toimivaa, eivät kylläkään luvanneet mitään kun tuon liittimen mikä nyt vuotaa tekivät.
Kyllä varmaan Joensuun Hiflexissä saattaisivat onnistua tekemään tiiviinkin liitoksen. Omassa autossani on ilmastointiputkistossa kaksi Helsingin Hiflexin tekemää liitosta ja kaksi ilmastointikorjaamon (Uudenmaan autovarustelu) itse puristamaa liitosta.
Tarkoituksena oli vaihtaa vanhoihin päihin uudet letkut, mutta kompressorilta lauhduttimelle menevän letkun liitos ei Hiflexin tekemänä meinannut onnistua. Ensimmäinen yritys oli liian tiukka, letkusta kudos poikki ja poksahti liitoksen juuresta, toisella kerralla olivat liian varovaisia ja liitos vuoti heti alkajaisiksi. Kolmatta yritystä ei sitten annettukaan.
Tarkoituksena oli vaihtaa vanhoihin päihin uudet letkut, mutta kompressorilta lauhduttimelle menevän letkun liitos ei Hiflexin tekemänä meinannut onnistua. Ensimmäinen yritys oli liian tiukka, letkusta kudos poikki ja poksahti liitoksen juuresta, toisella kerralla olivat liian varovaisia ja liitos vuoti heti alkajaisiksi. Kolmatta yritystä ei sitten annettukaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Todennäköisin syy siihen että kompressorin magneettikytkimelle ei tule jännitettä ei liene ACC:n ohjauspanelin vika vaan vuoto järjestelmässä. Jos painetta ei ole tarpeeksi, painekatkaisin katkaisee virran ennenkuin se ehtii magneettikytkimelle. Painekatkaisimessa on yli- ja alipainekatkaisu ja taisi olla vielä yksi sulkeutuva kontakti siellä keskivaiheilla. Ja onhan siellä vielä pakkaskytkinkin, joka stoppaa kylmennyksen jos höyrystinkenno jäätyy.
Vai tarkoititko Tonppa todellakin, että olet mitannut ohjauspanelin liittimestä paine- ja pakkaskytkimen läpi kompressorille lähtevän jännitteen, eikä jännitettä löytynyt vaikka ACC oli AUTO-asennossa?
Vai tarkoititko Tonppa todellakin, että olet mitannut ohjauspanelin liittimestä paine- ja pakkaskytkimen läpi kompressorille lähtevän jännitteen, eikä jännitettä löytynyt vaikka ACC oli AUTO-asennossa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ööps, jäin kiinni: enhän itse ole mitannu ko. vimpainta, vaan myynnissä olevassa autossa tämänkaltaista vikaa kuulemma ilmastoinnissa on..
En ollenkaan sen tarkemmin tiedä, että mitä ne kaverit ilmastointihuollossa ovat tuumanneet...vai tuumasivatko mitään.
Eli että siis vika joko paneelissa, tai sitten vain yksinkertaisesti, ettei ole tarpeeksi ainetta..?
En ollenkaan sen tarkemmin tiedä, että mitä ne kaverit ilmastointihuollossa ovat tuumanneet...vai tuumasivatko mitään.
Eli että siis vika joko paneelissa, tai sitten vain yksinkertaisesti, ettei ole tarpeeksi ainetta..?
Vaihdoin kompuralta lähtevän letkun viikonloppuna. Tänään kävin täytättämässä järjestelmän. 1,1 kiloo laitettiin kylmäainetta, mutta kompura ei lähde käyntiin, missä vika saattaisi olla ja paljon sitä pitää järjestelmässä olla
Ennen letkun vaihtoa ilmastointi toimi täysin normaalisti. Auto edelleen 9000cs -92.
Ennen letkun vaihtoa ilmastointi toimi täysin normaalisti. Auto edelleen 9000cs -92.
r12 juu, mp52 käytettiin. Aikaisemmin kesällä täytettiin myös tuo 1,1kiloa ja silloin toimi kompura hyvin. Voiko se painekytkin hajota ihan noin vain?. Ja onko se painekytkin samassa "mötikässä" kiinni kuin missä se kuuluisa silmä sijaitsee? Silmästä ikinä nähnyt nesteen pintaa.
Tarraa joka kertoisi aineen ja sen täyttömäärän en ole vielä onnistunut löytämään.
Ja jos vika on tuossa painekytkimessä, eikös ne mehut tuu ulos kun sen vaihtaa?, ja silloin taas täytettävä uudestaa (76,20€)
Tarraa joka kertoisi aineen ja sen täyttömäärän en ole vielä onnistunut löytämään.
Ja jos vika on tuossa painekytkimessä, eikös ne mehut tuu ulos kun sen vaihtaa?, ja silloin taas täytettävä uudestaa (76,20€)