Minkä verran ajettuja turbotonnareita

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kohta 280t tossa vm97:n mittarissa, joista vajaan vuoden aikana minulla ollessa tullut noin 30t.
Vikalista on tosi lyhyt ainakin koneen osalta :)
Normaalit huollot mukaanlukien korjattu vain öljyvuoto (siitä virranjakajan paikalta (vuosi tosi vähän vaan suoraan katin päälle ja haisi)).
Paisuntasäiliön korkki vaihdettu jonka jälkeen kiristelty letkuliitoksia vaan tuo lämpömittari on edelleen korjaamatta.
No nyt näyttää kämmenkone asteen tarkkuudella joten tarviiko tota edes korjata.
Onhan tuossa matkanvarrella esiintynyt toki vikojakin. Isoimpina ilmastoinin huolto 200e joka ei edes kuulu huolto-ohjelmaan. :evil:
Keskuslukko ja etuikkunahissit on korjattu ,virtalukonpohja on paskana lampunpesurit ei toimi (kohta toimii taas) Vaan lamppujen lasit pitäis vaihtaa yms.(tuulilasin just vaihdatin oli jotain 2-300e).
Kaikkeehan pitäis tehdä kun alkaa tuo 300t lähestyyn esim laturi kunnostaa ehkä vesipumppakin (rullat just oli vaihdettu) ohj.tehostin näyttäis pikkasen tihkuvan yms. puslan vaihtoo ja pientä näpertelyä talvi-illoiksi ja kai tolle koneelle / turbolle vois jotain tehdä kun tuli ahdotkin nostettua tonne toiselle kilolle.
Vaan tyytyväinen olen hinta/laatu suhteeseen.
Turha tuota on kai edes sanoa, eikös tonnareiden kanssa ole aina näin :) :)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kurko kirjoitti:Vaan tyytyväinen olen hinta/laatu suhteeseen.
Turha tuota on kai edes sanoa, eikös tonnareiden kanssa ole aina näin :) :)
Heh, saarnaat kyllä kuorolle tuossa.. :-)

Mun päähän ei meinannut millään mahtua, kuinka hyvä auto tuo CCkin on. Pikkuviat kun saan kuntoon, niin hymy senkuin levenee.

206tkm ajettu (tarkistin katsastuksesta + kojelaudan kansi on tiiviisti paikallaan) ja 1100e.. Pistää miettimään, että kuinka paljon olisin voinut CC:tä laittaa samalla rahalla, mitä tuosta CSE:stä viime vuonna maksoin.

No, uudemman auton luotettavuus + vähäruosteisuus ovat kuitenkin asioita, joiden vuoksi sitä ihan mielellään pistää vähän rahaa likoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin se ruoste mutkin pani vaihtamaan CC:n CSE:hen.
Ja fyrkkaa meni noin 7t ja nuorentu noin 10V.
Joten eihän tuo arvonaleneminekaan ole kovin isoa. :)
Ja onhan nyt sinkattu kori. :)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

~370 tkm. Ja -86 cc

Ja se täytynee sanoa että hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan. Ainakin omasta mielestä :roll:

Edit:
onneksi joku oli osaavissa käsissä näyttänyt hitsikonetta ja peltiä ennen minua...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
pasilli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 14:33
Paikkakunta: Oulu

9000

Viesti Kirjoittaja pasilli »

Ajettu 442000 eikä mitään ihmeempiä.Kone pelittää :D
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

409 tkm, 330tkm asti ollut Espoossa yritysautona, huollettu siihen asti aina Saabilla
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tuli tässä päivänä muutamana vastaan matalapaineinen -95CDE jolla oli ajettu 700tkm. historiasta tiedän sen verran et runkolaakerit kampiakselille vaihdettu kerran kun oli automaatista perääntynyt ´ruuvi ja jumittanut laatikon ja tarkistettu samalla mahdolliset akseli vauriot. tasapaino hilut on sisässä alkuperäiset öljyt vauhdettu koneeseen 10tkm välein ja kaikki huollot tehty ajallaan liikkeessä.. eikä syö öljyä vielä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
hunt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 12:47

Viesti Kirjoittaja hunt »

Olisi vähän tuoreempaan vaihto edessä mullakin. Ajattelin ensin jotain alle 250000km ajettua ahdettua ng900, mutta jotenkin rupes tuo tonnari kiinnostamaan, kun näyttävät pyörivän samoissa hinnoissa, tai jopa halvempiakin. Olen selaillu kaikenlaisia tyyppivikalistoja hakukoneita käyttäen. On vielä jääny epäselväksi noista moottoreista muutama asia: Miten tuo 2.3t kestää kilometrejä ja minkä vuosimallin myllyissä on tämä "tasapainoketju show" ja mitä se tarkalleen ottaen oikein tarkottaa? Onko 2.0t:ssa samoja, tai vastaavia ongelmia? Yleisesti nuo ahdetutkin koneet kai kestää 300000-400000km? Jos siististi pidetään tietty?

Peruskyssärinä siis: Onko tuo 2.3l pannu yhtä varma kuin tuo ikirautainen 2.0l?
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

9000 CD vm 1990 2,0i

Mittarissa 268tkm

- Takajarrut uusittu (levyt/palat)
- Vasen vetonivel
- Venttiilikopan tiiviste
- Vasen etulaakeri
- Kytkimen työsylinteri
- Moottorin tukikumit
- Jäähdyttäjän flekti 2 kertaa uusittu
- Eteen tukivarren puslat
- Kallistuksen vakaajan puslat eteen ja taakse
- McPherson yläpää laakerit eteen
- Ylävesiletku :)

Siinäpä noita isompia kulutusosia

Hiukan kuluttaa öljyä, olisiko nuo venttiilivarren kumit tiensä päässä.
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CD 2.3TA -91, 439tkm. Merkkiliikkeen huoltama, avaamaton kone alkuperäisellä ahtimella. Ei ääntele eikä vie öljyä. Autolaatikko uusittu 360tkm:ssa.(entiseen ja nykyiseen vaihdettu öljyt+suodatin 40tkm välein)
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuossa omassa pommissa on mittarissa n. 192 tkm.

Ja mieleen tulee "remonteista",pakkivalon kytkimen vaihto, pakoputkiston uusiminen, saabin oman sporttialustan asennus, muutamia uretaanipuslia, veden lämpöanturin vaihto, termarin vaihto, bensapumpun vaihto, DI-kasetin vaihto, tasapainoakselin ketjun poisto, moottorin ylempien kumipuslien vaihto, muovisten hihnapyörien vaihto alumiinisiksi, öljypumpun tiivisteiden vaihto, ACC:n askelmoottoreiden vaihto, magneettiventtiilin vaihto x3, kytkinletkun vaihto...

Hajonneet kursivoituja, muut ennaltaehkäisevää huoltoa...
ysitonttu
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
Paikkakunta: Nastola/finland
Viesti:

minkä verran ajettuja turbotonnareita?

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

418800km
vaihtolistan voi tarkastaa rekisteristä.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

637 tkm! kansi pahvi vaihdettu kaksi kertaa muuten ei moottoriin ole koskettu! ei syö öljyä!

535tkm asti 10 tkm välein leima uudenkaupungin saab huollosta...
sen jälkeen huollettu itse. potkua on vieläkin riittämiin ja kilometrejä tulee tasaisesti n. 1000km /viikko :D
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

288 näyttää olevan, ja nyt alkaa tulla niitä maileja sitten nopeammin..

viimeinen 15 000 ainakin ilman mitään murheita..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Mittarissa tällä hetkellä 374300 km.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin