Tasapainoketjun poisto (Myöhempää hakua varten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
En ole SaabAri, mutta eiköhän varmaan 50% 2,3:n omistajista ole jo tämän tehnyt
tarvikkeet:
-Loctite -tiivisteliimaa
-momenttiväännin (no ei varmaan pakollinen)
-öljypohjan o-renkaat 91 38 009 ja 92 38 017
lyhytkoneessa (94-98 ) ei EPC:n mukaan ole jälkimmäistä?
Työkalut:
-Hylsysarja 12-17mm hylsyt
-12mm 12 kulmainen lenkki, 1/4" ruuvari 12mm hylsyllä.
-lyhyt räikkä esim. Bilteman RÄIKKÄVÄÄNNIN 1/2" LYHYT. n. 10cm
-momenttiavain, (öljypohja 15Nm)
-vasara ja lyöntitaltta
-Moottorin nostoon: hallitunkki, iso lankku auton levyinen. kuormaliina tai paksu naru.
Vaiheet:
-dp-irti turbosta
-moottorin ylätuki irti (ensin taemman pultti)
-vähän pohjan suojamuoveja irti ja sisälokarin raotusta apukuskin puolelta.
-moottori irti hydraulisista kumityynyistä (yläpuolelta). 16mm hylsy ja normi räikkä etumaiseen. 16mm hylsy, lyhyt jatko ja tosi lyhyt räikkä. Muutamilla on ollut tuo taempi käsikireydellä.
-parikymmentä 12mm kannalla olevaa pulttia irti öljypohjasta. Jos tuon vetonievelen ottaisi pois niin varmaan kyllä helpottuisi. Itsellä ei kokemusta tuosta, miten työlästä mahtaa olla.
-pakoputki irti klemmarista ja konetta ylös niin paljon, että öljypohja tulee vaivatta pois, jotta mahtuu tiivestiliiman kanssa sitte takaisinkin.
-sieltähän se tasapainoketju jo möllöttääkin. Jakoketjun alapää on nätisti piilossa, joten erehtymisen vaaraa ei ole. Taltalla ja vasaralla ketjun lenkki vaan pois molemmilta puolilta ratasta ja öljypohja atomeikisi ja puhtaaksi.
- o-renkaiden vaihto
-tiivisteliimat puhtaille pinnoille ja kamat kasaan.
Vihje moottorin nostoon V.J.S.:n projektista. Köysi toiseen moottorin lenkkiin ja tunkin yli toiseen lenkkiin.
http://kotisivu.mtv3.fi/Tonnarin_bittiv ... i_yksi.jpg