Pientä nykimistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
station1
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja station1 »

joo mulla on just samanlaiset ogelmat kun ajaa pintakaasulla ja kuin päästää kaasua niin nykii...olen nyt vaihtanut:
-tulpat
-kokeillut uudella sytytskasettilla
-vaihtanut alipaineletkuja
-putsanut tyhjäkäyntimoottorin
-laittanut bensiinin lisäainetta(jos olisi jostain syystä ollut vettä tankissa :) ) seka "injector cleaneria"
-tarkistanut magneettiventtiilin että toimii
-kokeillut vikakoodi testerillä mutta nollaa näytti

mutta vieläkin nykii...nyt pitäisi viikonloppuna vaihtaa bensa ja ilmasuodatin, vaikka ilmasuodatin näyttää ihan uudelta mutta vaihdetaan kuitenkin varmuuden vuoksi!
station1
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja station1 »

joo mulla on just samanlaiset ongelmat kun ajaa pintakaasulla ja kuin päästää kaasua niin nykii...olen nyt vaihtanut:
-tulpat
-kokeillut uudella sytytskasettilla
-vaihtanut alipaineletkuja
-putsanut tyhjäkäyntimoottorin
-laittanut bensiinin lisäainetta(jos olisi jostain syystä ollut vettä tankissa :) ) seka "injector cleaneria"
-tarkistanut magneettiventtiilin että toimii
-kokeillut vikakoodi testerillä mutta nollaa näytti

mutta vieläkin nykii...nyt pitäisi viikonloppuna vaihtaa bensa ja ilmasuodatin, vaikka ilmasuodatin näyttää ihan uudelta mutta vaihdetaan kuitenkin varmuuden vuoksi!
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulla toi nykiminen ei ole ollut kauheen häiritsevää. Olen ajatellut, että on "ominaisuus". En ole nääs vielä muilla tonnareilla päässyt ajamaan kuin omallani. :(
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
veini siekkinen
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

SAABIN NYKIMINEN.kannattaa aloitta aina pensansuodattimesta,koska merkkikorjaamossa vaihdot tahtoo unohtua.200tkm ajettu niin viimestään kannattaa vaihtaa bo off ventiili.lamda on arka siitä jos vuoto putken alkupäässä ja myös liitos oik.rintapellin luota kannattaa tark.helpoin tapa muiden vikojen löytämiseen esim.halpa kokeilee toisesta sammanlaisesta di-kaseti,ilmamäärämittarin ne ainakin käy nopeasti.palon ajetuista vika löytyy yleenssä kannesta pieneen nykimiseen.esim.jos kylmänä naputtaa nostimet niin varmana myös vähän nykii eikä ahdot nouse tasaisesti.yhteen yksilöön olen vaihtanut pensalastun koska mittarilla mitattuna kävi laihalla se asettu sillä.palaan vielä pensapuolelle elikkäs käy järkeen jos kannessa ei vent./kupit kunnossa ei kannata vaihtaa turhaa osia niin kuin monesti ole huomannut.
Vastaa Viestiin