Madallusjouset ja renkaat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

harzam kirjoitti:Jos niillä kaartovakaimilla aletaan kikkailemaan, niin pitää sitten muistaa, että pito heikkenee sillä akselilla jolle lisätään kallistusvastusta (=paksumpi vakaaja). Ts. jos tonnariin laittaa paksun vakaajan eteen, voi ajo-ominaisuudet muuttua todella mielenkiintoisiksi (esim. liukkaassa liikenneympyrässä 8O )
"Quoted for truth". :idea:

Tätäkin asiaa on tällä foorumilla saanut jankata moneen kertaan kun ei tunnu välillä menevän perille se, että pelkän etuvakaajan asentaminen tai jäykistäminen lisää satkun (tai ylipäänsä Saabin) jo luonnostaan vahvaa puskemistaipumusta. Pelkästä takavakaajasta 5d OG900:ssa pelkästään hyvää sanottavaan ohjattavuuden kannalta, kääntyy ihan erimalliin puskemisen sijasta, tietysti pitää varautua siihen että yliohjaavuus lisääntyy ja perän todellakin saa irti (makuasia sitten tykkääkö siitä). Tietysti molempien vakaajien asentaminen tekee neutraalin käytöksen niinkuin originaalissa, missään nimessä en ainakaan takavakaajaa kuitenkaan jättäisi pois.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mitenhän muuten jos 9000cs -98:siin laittais H&R:n -40mm jouset eteen ja jättäis vakiot ainaki toistaseksi taakse, kun tuo perä on muutenkin matalemmalla, vanteiksi ja renkaiksi jo alla olevat 7" X 17" ET25 ja 215/45. Pelottaa vaan tuo vanne/rengas koko ku näyttäs olevan aikalailla kaaren tasalla, ilmeisesti ainaki nuo kaaren reunalistan pultit pitää katkaista? Vakio alustalla pyörii raapimatta. :?
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

itellä on -40mm lesjöt, ja 215/45-17 renkaat eikä mitään ongelmaa vaikka on lasti päällä ja mutkat ottaa lujaa.. onhan siellä kayaban kaasuiskarit ja kaikki puslat/helat vaihdettu alustaan, mutta niillä ei ole merkitystä asiaan? autohan oli cse 9000
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

itellä on -40mm lesjöt, ja 215/45-17 renkaat eikä mitään ongelmaa vaikka on lasti päällä ja mutkat ottaa lujaa.. onhan siellä kayaban kaasuiskarit ja kaikki puslat/helat vaihdettu alustaan, mutta niillä ei ole merkitystä asiaan? autohan oli cse 9000 et 25
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

scorpio_88 kirjoitti:itellä on -40mm lesjöt, ja 215/45-17 renkaat eikä mitään ongelmaa vaikka on lasti päällä ja mutkat ottaa lujaa.. onhan siellä kayaban kaasuiskarit ja kaikki puslat/helat vaihdettu alustaan, mutta niillä ei ole merkitystä asiaan? autohan oli cse 9000 et 25
Mikäs on vanteissa ET? :?
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

et on 25
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

kuinka leveitä vanteet cd tonnariin kannattaa ostaa ettei ottas mihinkään kiinni, kyse siis 18" vanteista.. kaaria tosin tullaan vähän levittämään.
Vastaa Viestiin