Ritinä, joka kuuluu kojelaudan alta (oli: Relekkö?)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

Bamse kirjoitti:
Mulla kuuluu tonnarista sellainen "pärrrrr" ääni aina, kun sulkee apukuskin oven. Sama ääni kuuluu myös silloin tällöin ajossa, esim. tietynlaisissa töyssyissä. Mutta en vain ole onnistunut äänen lähdettä vielä paikallistamaan. Eniten epäilen kattoluukun mekanismia tjmsp. Mutta joo, nyt meni tosiaan jo ulos aiheesta..

Kaikissa CS:issä taitaa olla jo tuo poikkivaijeri kojelaudan alla. Tarkistkaapa, ettei se pääse hakkaamaan suoraan kojelaudan kanteen!
Itsellä sama 'ominaisuus' ja pari tuntia syyllistä etsitty. Äänen kuulumisella ja läpötilalla on jotain yhteyttä eli kun auto ajettiin lämpimään talliin pakkasesta ja purettiin kojelauta ääni tietenkin hävisi. Koottuamme auton ja ajettua pakkaseen alkoi sama pärinä taas kuulumaan. Ääni kuuluu ainoastaan apurin oven sulkemalla ja sulkunopeudella ei merkitystä.
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
kankuu
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 23:35
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja kankuu »

mulla ainakin pärisee vilkun rele aina välillä ja se pitää sellaista jatkuvaa surinaa siellä sulakkeiden luona.
Sen saa ainakin loppumaan kun pistää hätävilkut päälle ja pois :o ...ja nyt oon laittanu ruuvin painamaan hätävilkkujen nappia pohjaan ni ei enää pahemmin ala pärräilee 8)
...pitää vaan vissiin vaihtaa vilkku viiksimötikkä :roll:

mut kokeile noita hätävilkkuja kun pärisee...siit sen tietää onko sama juttu ku mulla
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Minun 9000 cs

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

pärinä lakkasi, kun poistin jälkiasennetun Bosh Tronic hälyttimen sisävalojen ohjauksen, joka toimi rinnatusten Saabin oman sisävaloviivereleen kanssa. Pärinälähteen etsimiseen ei mennyt kuin pari vuotta :wink:
Vastaa Viestiin