
Mystinen automaattiloota
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Varmaan just sitä että on 50v ja hommaa 305hv hirsun ja ajelee kun papat/mummot mutta rinta rottingilla kahvipaikalla... "mulla on yli 300hp" kulkupeli!
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Laatikon kesto aika lyhenee todella paljon tämän lisääntyneen luiston takia.MP kirjoitti:Eli teoriassahan ne siis hajoaa kun viritetään.9000CD23T kirjoitti:2.0t:n laatikko max 270Nm.MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.3T:n laatikko max 300Nm.
Ja ottakaa huomioon että kaikki automaatti laatikot luistavat, ja niiden pitääkin luistaa, ilman tätä luistamista automaatin vaihtamiset olisivat
todella rajuja.
Eli tehtaalla laatikolle määritellään kuinka paljon se luistaa....ja tämän
mukaan niitä lamelleja sinne laitellaan ( ja huom näissäkin on eroja, siis
lamelleissa ) ja myös laatikon akseliston laakeroinnissa on eroja.
Ja nyt kun tämä tehtaan sallima vääntö ylitetään niin laatikko luistaa
enemmän( kun on läpät selällään ) huomatkaa että laatikko kyllä toimii niinkuin pitääkin mutta
kestoikä lyhenee radikaalisti liian lämpenemisen takia.
Kun viriä laitetaan pellin alle niin laatikolla ajettava matka lyhenee.
*toivottavasti selkeni kaikille mitä yritin tuoda julki*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ja käytännössä niitä hajoaa ihan virittämättäkin. Minusta parempi olis puhua lyhentyvästä kestoiästä kuin hajoamisesta. Mutta tieto lisää tuskaa.MP kirjoitti:Eli teoriassahan ne siis hajoaa kun viritetään.9000CD23T kirjoitti:2.0t:n laatikko max 270Nm.MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.
Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?
Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja?
2.3T:n laatikko max 300Nm.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Mystinen automaattiloota
Kun Saabin automattilaatikko on ZF HP18, niin se on ilmeisesti ZF tehtaan tekema, mutta jos esim. laatikko on tyyppiä GA 74302 niin onko se jonkun toisen tehtaan valmistama _
Ei, Saabin automaatit ovat tonnareissa aina ZF:n tuotoksia. Nuo numero/kirjainsarjat kertovat vain silloisen mallikoodin, joka on muuttunut vuosien saatossa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Voisko tänne ilmottautua ne kenellä toi ZF on luovuttanut virittelyn seurauksena? Mutua ja jeesustelua on taas ihan yllin kyllin.
Manuaaliaskissa kytkin luistaa heti kun virittää ja sen päivitys maksaakin saman verran kun koko tomaattiloota (ne SDCC tarjoukset esim).
(Aeron kytkä on speksattu 380Nm)
On tossa kohta 100tkm ajettu yli tehtaan tehojen ja hyvin pelaa. 300tkm lähestyy lasiin kovaa vauhtia. Jos virittää niin vaihtaa ne öljyt edes kerran vuoteen niin kyllä se tomaatti ihan mukavasti kestää T25/15T tuhnujen puhallukset.
Manuaaliaskissa kytkin luistaa heti kun virittää ja sen päivitys maksaakin saman verran kun koko tomaattiloota (ne SDCC tarjoukset esim).

(Aeron kytkä on speksattu 380Nm)
On tossa kohta 100tkm ajettu yli tehtaan tehojen ja hyvin pelaa. 300tkm lähestyy lasiin kovaa vauhtia. Jos virittää niin vaihtaa ne öljyt edes kerran vuoteen niin kyllä se tomaatti ihan mukavasti kestää T25/15T tuhnujen puhallukset.