Mystinen automaattiloota

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ja mitä iloa niistä virityksistä sit on, jos ei voi nauttia siitä voiman tunteesta? ;)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Varmaan just sitä että on 50v ja hommaa 305hv hirsun ja ajelee kun papat/mummot mutta rinta rottingilla kahvipaikalla... "mulla on yli 300hp" kulkupeli! :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Onhan se mukavaa olla tietoinen käytettävissä olevista tehoista. JOS sattuisi joskus tarvitsemaan... 8)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

MP kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:
MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.

Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?

Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja? :?
2.0t:n laatikko max 270Nm.
2.3T:n laatikko max 300Nm.
Eli teoriassahan ne siis hajoaa kun viritetään.
Laatikon kesto aika lyhenee todella paljon tämän lisääntyneen luiston takia.
Ja ottakaa huomioon että kaikki automaatti laatikot luistavat, ja niiden pitääkin luistaa, ilman tätä luistamista automaatin vaihtamiset olisivat
todella rajuja.
Eli tehtaalla laatikolle määritellään kuinka paljon se luistaa....ja tämän
mukaan niitä lamelleja sinne laitellaan ( ja huom näissäkin on eroja, siis
lamelleissa ) ja myös laatikon akseliston laakeroinnissa on eroja.
Ja nyt kun tämä tehtaan sallima vääntö ylitetään niin laatikko luistaa
enemmän( kun on läpät selällään ) huomatkaa että laatikko kyllä toimii niinkuin pitääkin mutta
kestoikä lyhenee radikaalisti liian lämpenemisen takia.
Kun viriä laitetaan pellin alle niin laatikolla ajettava matka lyhenee.
*toivottavasti selkeni kaikille mitä yritin tuoda julki*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

MP kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:
MP kirjoitti:No siellähän se sitten olikin.

Näköjään tuossa puhuttiin että 2.0 turbon laatikkoa ei voi laittaa 2.3 turboon, koska se luistaa liikaa. Johtuuko se kenties 2.3 koneen suuremmasta tehosta vai onko siihen joku muu syy?

Mites sitten on kun 2.0 kone esim. lastulla viritetään vastaamaan 2.3 tehoja? :?
2.0t:n laatikko max 270Nm.
2.3T:n laatikko max 300Nm.
Eli teoriassahan ne siis hajoaa kun viritetään.
Ja käytännössä niitä hajoaa ihan virittämättäkin. Minusta parempi olis puhua lyhentyvästä kestoiästä kuin hajoamisesta. Mutta tieto lisää tuskaa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
steffe70
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 17:36

Re: Mystinen automaattiloota

Viesti Kirjoittaja steffe70 »

Kun Saabin automattilaatikko on ZF HP18, niin se on ilmeisesti ZF tehtaan tekema, mutta jos esim. laatikko on tyyppiä GA 74302 niin onko se jonkun toisen tehtaan valmistama _
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei, Saabin automaatit ovat tonnareissa aina ZF:n tuotoksia. Nuo numero/kirjainsarjat kertovat vain silloisen mallikoodin, joka on muuttunut vuosien saatossa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Voisko tänne ilmottautua ne kenellä toi ZF on luovuttanut virittelyn seurauksena? Mutua ja jeesustelua on taas ihan yllin kyllin.
Manuaaliaskissa kytkin luistaa heti kun virittää ja sen päivitys maksaakin saman verran kun koko tomaattiloota (ne SDCC tarjoukset esim). :)
(Aeron kytkä on speksattu 380Nm)

On tossa kohta 100tkm ajettu yli tehtaan tehojen ja hyvin pelaa. 300tkm lähestyy lasiin kovaa vauhtia. Jos virittää niin vaihtaa ne öljyt edes kerran vuoteen niin kyllä se tomaatti ihan mukavasti kestää T25/15T tuhnujen puhallukset.
Vastaa Viestiin