Tonnariko lähtee pois?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mulla tekee myös jähyttimenflektin lähtiessä käyntiin tyhjäkäynnillä tai matalilla kierroksilla, että ihan kuin pätkäisisi sähköjä hetkeksi, kun meinaa auto sammua ja valotkin vilkahtaa. Missähän vika ja mitä pitäisi tehdä korjaamiseksi? Voiko vika olla flektin moottorissa tai jossain releessä? Akku on parhaat päivänsä kyllä jo nähnyt, mutta ei siinä ny noin varmaan pitäisi silti käydä.
Kompurankin käyntiinlähdön huomaa juuri ja juuri... ei kyllä mitn. häiritse.
Kompurankin käyntiinlähdön huomaa juuri ja juuri... ei kyllä mitn. häiritse.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
En usko et siinä on mitään vikakohtaa.. Mutta flekti ottaa niin ison kuorman äkkiä ettei säädin ehdi reagoida.Ahtopaine kirjoitti:Mulla tekee myös jähyttimenflektin lähtiessä käyntiin tyhjäkäynnillä tai matalilla kierroksilla, että ihan kuin pätkäisisi sähköjä hetkeksi, kun meinaa auto sammua ja valotkin vilkahtaa. Missähän vika ja mitä pitäisi tehdä korjaamiseksi? Voiko vika olla flektin moottorissa tai jossain releessä? Akku on parhaat päivänsä kyllä jo nähnyt, mutta ei siinä ny noin varmaan pitäisi silti käydä.
Kompurankin käyntiinlähdön huomaa juuri ja juuri... ei kyllä mitn. häiritse.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
kyseessähän oli sitten vm-95 turbo trionicilla.. Aika epätodennäköisiä vikoja noigeorgahti kirjoitti:voisiko olla kyseessä kuitenkin ihan niinkin yksinkertainen vika kuin "roska kaasarissa"..?
vettä tai jotain roskaa jossain polttoaineletkussa. toinen mikä tulee mieleen, niin vähän irrallaan oleva tulpan johto (itellä tekee samaa aina sillointällöin ku en ole jaksanu hakee uutta tulpan hattua, joka taas johtuu siitä, että sitte tekis mieli vaihtaa kaikki johdot ja hatut, ku sytytyksen puolelta on jo kaikki muu pistetty uusiks viallisen vian etsinnän seurauksena..)
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Sähköjen pätkäisy jähyttimen flektin käyntiinlähtiessä korjaantui täysin ja samalla myös keskuslukon pätkiminen, kun käsittelin akun navat ja johtoliittimet akkurasvalla.
Suosittelen kaikille vastaavaa toimenpidettä. Ilmeisesti hapettumista johtuen ei virta ole päässyt oikein kulkemaan. Keskuslukon boksi saa virtansa akun plus-napaan liitetystä ylimääräisestä ohuesta johdosta. Tuo liitin oli muutenkin heikossa hapessa ja johdosta melkein kaikki karvat katki, joten uusin vielä lisäksi liittimen ja lyhensin hieman johtoa. Innoissani kävin lisäksi läpi myös kaikki maadoituspisteet.
Townsend Importsin neuvojen mukaan käsittelin myös tulpan eristeen ja hatun rasvalla. Tuo kuulemma estää eristeen ylittelyönnit ja näin DI-kasetti pysyy ehjänä. Jossain neuvottiin myös käsittelemään tulpan kierteet alumiinitahnalla, tosin tuota en vielä ole ehtinyt tehdä.

Townsend Importsin neuvojen mukaan käsittelin myös tulpan eristeen ja hatun rasvalla. Tuo kuulemma estää eristeen ylittelyönnit ja näin DI-kasetti pysyy ehjänä. Jossain neuvottiin myös käsittelemään tulpan kierteet alumiinitahnalla, tosin tuota en vielä ole ehtinyt tehdä.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Touko 20, 2006 14:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kertoisitko vielä yksinkertaiselle, että mitä ainetta tuo mainitsemasi akkurasva on?Ahtopaine kirjoitti:Sähköjen pätkäisy jähyttimen flektin käyntiinlähtiessä korjaantui täysin ja samalla myös keskuslukon pätkiminen, kun käsittelin akun navat ja johtoliittimet akkurasvalla.Suosittelen kaikille vastaavaa toimenpidettä.
Tarkoitatko sitä perinteistä punaista akkunapa-spraytä vai jotain muuta rasvaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Englanniksi dielectric grease ...vissiiin jotain silikonirasvaa? Ei ollut punaista vaan tuubista sellaista vaaleaa geeliä. Tosin kai se punainenkin ajaa asiansa, jos kerran akkunaparasvana myydään...
Käsittääkseni toimintametodina näillä rasvoilla on suojata nimenomaan hapettumiselta tms noita kontaktipintoja ja taata näin paras mahdollinen metalli-metalli -kontakti, itse aine ei johda sähköä vaan on siis eriste.
Luulen, että tuo johto on tässä ollut alunperin... liekö sitten -93 ollut vähän eri skeemat.

Luulen, että tuo johto on tässä ollut alunperin... liekö sitten -93 ollut vähän eri skeemat.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Selvä... tuo ohut punainen johto menee heti siitä akun etupuolelta lokasuojan sisään kumitutin lävitte. Minne lie siellä sitten kiemurtelee. Ranetus kyllä selittäisi sen, että kun kuskin ovesta painaa tuota takakontin aukaisijaa, niin takalukon servosta kuuluu kyllä jotain vieterin viritysääntä mutta ei lukko aukea ja polttaa sitten samalla ACC sulakkeen. Tai sitten johdot jotenkin läpiviennissä oikosessa... mutta kun se ääni kuitenkin kuuluu sieltä lukosta 
Ei kai takalukon aukaisijassa ole kuin se aukaisijamoottori joka saa signaalin boxilta, että lukko auki tai kiinni? Tarkoitan, että ei kai siellä ole jotain kahta erillistä laitetta, joiden pitäisi sitten yhtäaikaa osata aueta?

Ei kai takalukon aukaisijassa ole kuin se aukaisijamoottori joka saa signaalin boxilta, että lukko auki tai kiinni? Tarkoitan, että ei kai siellä ole jotain kahta erillistä laitetta, joiden pitäisi sitten yhtäaikaa osata aueta?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Tuota... mites tuo kaukosäädin sitten saa takaluukun auki menestyksellisesti? Piuhat vissiin kytketty vähän paremmin...
...taittu naittaa väärään sulakkeeseen jossain välissä tuo ovessa oleva takaluukun aukaisupainike. Oisko jollain faktaa minkä sulakkeen kautta tuon pitäisi mennä?

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ehes... ny toimii.
...10A:n sulakkeella tosiaan lukon moottori kääntyi äänestä päätellen osan matkaa ja sitten paloi sulake. 15A:n sulakkeella toimi pari kertaa ja sitten paloi taasen. Laitoinpa sitten 20A:n kehiin ja no problemo. Kuitenkin kun lukko toimiii normaalisti kaukosäätimellä releen kautta, niin ei siellä päässä todnäk mitn. vialla.
Liekö tuon virran tulisi kulkea edes tuon sulake nro 17:sta kautta. Siinä lukee, että ACC ja EDU. Nro 16:sta kohdalla lukisi taasen Cenral locking. Keskuslukitustsydeemi toimii itsessään täysin oikein niin ovista, keskikonsolin paneelista, kuin kaukosäätimestäkin. Ässä=rautanaula vielä hihassa...

Liekö tuon virran tulisi kulkea edes tuon sulake nro 17:sta kautta. Siinä lukee, että ACC ja EDU. Nro 16:sta kohdalla lukisi taasen Cenral locking. Keskuslukitustsydeemi toimii itsessään täysin oikein niin ovista, keskikonsolin paneelista, kuin kaukosäätimestäkin. Ässä=rautanaula vielä hihassa...

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jos en ihan väärin muista niin se oven nappi/kytkin vielä oikosulkee sen moottorin piuhat kun nappi on ylhäällä, ideana että avauksen jälkeen lukon palautusjousen toimintaa hidastetaan moottorijarrutuksella.Mimmi kirjoitti:HUOM! Tämä koskee VAIN malleja, joissa on kuskin ovessa nappi.
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...joo tuo käy järkeen, kun juuri sellaine vieterin viritys sieltä kuuluu heti aukaisun jälkeen. Ja tosiaan tuolla oli kolme nastaa kytkimen sisällä... eli sulkeutuu takasin kun jousi nostaa napin kytkimestä. Tuon tietty ensimmäiseksi aukaisin ja puhistelin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77