2,3i NYKII VM95

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kyllähän siitä apua olis jos olis suomeksi noi sivustot.
Eikö sitä siis saa irti irroittamatta imusarjan puolikasta onko kukaan tehnyt purkamatta mitää.. Nyt en tarvi huomautuksia siitä kuinka vähän aikaa siihen menisi.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11646
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ahtopaine kirjoitti:Kuuluuko muuten 2.3Turbokoneeseenkin samanlainen imuilman lämpötila-anturi
Sama lämpöanturi kelpaa iivareihin ja turboihin vuosimalliin 93 asti (LH jetronic), kunhan ei ole TCS:llä varustettu auto.
Mikäs tuo anturi tuossa ahtoputken keskellä DI-kasetin kannen vaiheilla oikein on? ...kaksi letkua siitä lähtee.
Imuilman lämpöanturi?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Millaisia oireita muilla on ollut jos esim imuilman lämpöanturi vikaantuu?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11646
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

900i kirjoitti:Eikö sitä siis saa irti irroittamatta imusarjan puolikasta onko kukaan tehnyt purkamatta mitään.
Taitaa olla sen verran hyvin paketoitu sinne imusarjan sisäkurviin, että ainakin toisesta päästä pitää sitten purkaa pois tieltä imusarjan yläpuoliskon tukirauta, jos sinne väliin haluaa päästä nostamatta imusarjaa.

Jos meinaat moottorin tukikumit vaihtaa, saattaa imusarjan raottaminen olla joka tapauksessa tarpeen, jos imusarja on samaa mallia kuin tuossa autossa, josta kuva on. Koko kuvasarja http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/CS/

Ei se imusarjan nostaminen oikeasti ole tuossa iso juttu, vaikka ehkä hurjalta vaikuttaakin. Pari pulttia auki, ja nosto. Ajasta ei tarvinne mainita mitään :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Pari pulttia päistä on kiinnitys katselin. Olisiko muita huomioon otettavia piilo paikoissa? Erikoinen toi kumi holkki jatke sarjassa?! Tuonne ei sitte mitää mömmöi tarvi pistää.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

jus kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:Kuuluuko muuten 2.3Turbokoneeseenkin samanlainen imuilman lämpötila-anturi
Sama lämpöanturi kelpaa iivareihin ja turboihin vuosimalliin 93 asti (LH jetronic), kunhan ei ole TCS:llä varustettu auto.
Mikäs tuo anturi tuossa ahtoputken keskellä DI-kasetin kannen vaiheilla oikein on? ...kaksi letkua siitä lähtee.
Imuilman lämpöanturi?
-93 Aero eli 5.2 Tnikki kyseessä ilman TCS:ää. Eli ahtoputkessa on joku anturi (mustapäinen )ja imusarjan putkien välissä lohkoon päin on sinipäinen anturi. Mikä mikin on... ja passaako motonetin osat... kai joku tietää?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11646
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ahtopaine kirjoitti:-93 Aero eli 5.2 Tnikki kyseessä ilman TCS:ää.
Mikä on auton valmistenumeron vuosimallikirjain? P=1993, R=1994.

http://www.thesaabsite.com/9000/9000fuelsystem.htm

Motonetin anturi 37-3128 ja 373584 on Saab9357021=Bosch-026
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kyllä se P eli -93 täytyy olla, kun pitkälohkokone kyseessä ja 13.4. otettu auto käyttöön. Oma veikkaukseni on että oliskohan tuo jäähdytysnesteen lämpötilaanturi tuo sinipäinen ja tosiaan ahtoputkessa sitten tuon imuilman lämpötila.

Njoo näinhän se on noiden osanumeroiden perusteellakin. Kysymys kuuluukin että saako jostain muualta kuin Saabin tiskiltä noita -93 Aeron imuilman sensoreita ja mihin hintaan?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin