Piktogrammi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:Mittauksista: Irrota alkuperäiseen lamppuun tuleva + johto ja laita mittari irrotettujen päiden väliin (napaisuudella ei väliä, jos käytät digit. mittaria, muuten huomioi napaisuus), laita mittari virta-alueelle (DC A) ja kytke ajovalot päälle.
HUOM! Mittarissa pitää olla vähintään 20A alue.
Kiitos ohjeesta. On digitaalinen, mutta vain 10A :( Ilmeisesti sytytyksestä tulee hetkellinen piikki kun tarttee kerran olla 20A. En sitten saakkaan mitattua ilman uutta mittaria... täytyy jotain kehittää.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:1: Xenonvalot ovat laittomat tontussa, koska umpiot eivät ole hyväksytty xenoneille.
2: Ajovalojen AUTOMAATTINEN korkeudensäätö tuli pakolliseksi xenonien kanssa vasta 1.1-98 jälkeen ensirekisteröityihin ajoneuvoihin (lähde: AKE).
3: Sumareiden käyttö muuten kuin kovassa sateessa, lumipyryssä tai sumussa on kielletty.
4: Väärinsuunnattu ajovalo häikäisee, oli valonlähde mikä tahansa.
1. Olet siis omasi repinyt pois :) Muistan kun kovasti niitä kerran esittelit. Ja kuinka olit nähnyt vaivaa ruuvata ballastit umpioiden alle. Lisäksi taisit mainita että olit asentanut vielä oikeen erikseen sen korkeussäätöboxin -> taas hintaa ja vaivaa. Kaikki siis turhan takia?
2. Xenonvalot.comin edustaja mainitsi nimenoman että tuolla autom. korkeussäädöllä ja pesureilla valoista tulee lailliset.
3. Niin on virtsaaminenkin julkisella paikalla :lol:
4. Ei pidä suunnata väärin. Kyllä noissa esitteissä netissä vaan kovasti puhuttiin tuosta kuinka xenon valo ei häikäise ja sokaise samalla tavalla.


Loppupeleissä ihan sama, valot on kiinni ja pysyy, kunnes kytät huomauttaa. Ja ei vaivaudu pysäyttämään jo edellisessä viestissäni mainitsemistani syistä.
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

saapasi kirjoitti: On digitaalinen, mutta vain 10A :( Ilmeisesti sytytyksestä tulee hetkellinen piikki kun tarttee kerran olla 20A. En sitten saakkaan mitattua ilman uutta mittaria... täytyy jotain kehittää.

Riippuu tietysti mittarin hinnasta kannattaako riskeerata mutta jos oletetaan ettei siellä jatkuvaa virtaa ainakaan yli 10A mene niin kyllä se mittari pitäisi pienet piikit kestää (en ota vastuuta jos hajoaa :twisted: ), monissa mittareissahan sillä suurimmalla virralla mittausaika on muutenkin rajattu, esim halvassa Mastechissa on 10A-mittausalue jossa lukee pienellä "20A 15sec MAX".
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Eli ei ole siis vaaraa että valot tai mikään auton muu sähkölaite hajoaisi tai akku räjähtäisi :)
Mittaria (FINEST 201 Multimeter) käytän aniharvoin ja jos tarvitsen muutenkin uuden ton takia/vastaisuudessa, niin ei kauheesti haittaa jos hajoo. On aika isokokoinenkin, pienempi ois kätevämpi autossa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kiitos noi oli tosi hyvä tietää.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Noniin 2.nenkin sitten ratkesi. Mimmin hienolla pihtimittarilla todettiin että ballasteilla oli 100-200mA ero. Otin yhteyttä myyjään ja uusi ballasti lähtee maanantaina minulle ja takuuseen menee.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

:evil: ja mun tuuri tuli taas peliin.. :evil: Nimittäin nyt uudella ballastilla piktogrammi syttyy heti eikä odota lämpenemistä. Valot toimii taas normaalisti. Voinko vain ottaa sieltä ne etuvalojen vikaa näyttävät pikkulamput pois :?: Siinäkin on ihan himmee homma kahen polttimon takia.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

laitan nyt tähän, kun en haullakaan löytänyt muutakaan osuvampaa..

mulla on ihan tavan H4 polttimot tuossa -91 CD:ssä, ja piktogrammi on alkanu v....lemaan. puolivaloilla syttyy ne vikalamput etuvaloille, ja joskus sammuu itsestään, kun valot vaan saa olla päällä. pitkillä sammuu, ja taas kun vaihtaa lyhyet niin syttyy..

lamput on ehjät, mutta vaihdan nekin nyt vielä ennenkuin enempää alan tutkimaan.. jos kuitenkin vika pysyy, niin apua kaivataan.. missäs se "mötikkä" on joka tuon piktogrammin valoja sytyttelee??
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Oiskohan parkit, jos ne sammuu kun pitkät tulee kehiin? Mutta vaihda ihmeessä kaikki vaan, koska mulla ratkes lopullisesti toi takapään ongelma. Ei mitään tulitikkupatentteja, vaan uudet polttimot Motonetistä ja vikavalo sammuu siihen. Niin ja maksoikin vaan 5€ koko takapään polttimot!

Oli muuten aika hauska hommeli kun lähtiessäni Motonettiin tarkastelin vielä pihalla polttimoita ja tiputin vahingossa yhden tuplapolttimon maahan ja sirpaleiksi. Noh, ajattelin et kyllähän yhdellä jarrupolttimolla motaria parikilsaa pääsee, mutta niinkin uskomattoman vaikutuksen kun sai aikaan että tehoja lähti ainakin 100 hummaa pois pelistä! Siis yhdestä pienestä valopolttimosta :lol: En voinut uskoa todeksi, kunnes tajusin että sehän on fixu järjestelmä kun ei annakaan tehoja kun liikenneturvallisuus ei ole enää max. Taas pisteet Saabin järjestelmille!
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

^onko toi ees mahollista? :D
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

j0ne kirjoitti:^onko toi ees mahollista? :D
Kyllä. Tehot palasivat välittömästi uudet polttimot Motonetin pihassa vaihdettuani :D

Tuo muuten salettiin vaikuttanut mun muihinkin ahto-ongelmiin. Koska takavalojen piktogrammihan palo vaan sillon tällön ja samaan malliin pelas myös huippuahdot. Uusi mankkuvenahan korjasi suurimman osan ongelmasta, mut kyllä mä sanon että tolla on ihan salettiin ollu jotain pientä peliä tossa.

EDIT: ei ole varmaan tullut kellekään vielä vastaan, koska harvalla on KOKO tuplapolttimo rikki.
EDIT 2: mutta minähän kyllä onnistun siinäkin :lol: :lol:
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hmm testaan kyllä huomenna tota...
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mulla ainakin kitisee nakki ihan samaan tapaan, oli sitten painettu jarrubedaalia lähtiessä tai ei. :)

Mut softana ei olekkaan mikään MT. :D
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kurko kirjoitti:Mulla ainakin kitisee nakki ihan samaan tapaan, oli sitten painettu jarrubedaalia lähtiessä tai ei. :)

Mut softana ei olekkaan mikään MT. :D
Jos mun softaan vertasit, niin ainakin sun softassa on vikaa, kun ei selvästi toimi kuten orkkis :wink:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:Jarruvalotestin pitää mennä "läpi", jotta Trionic antaa tehoa.
Jarrua painettaessahan tehot pudotetaan pois (kuka sitä tehoa kaipaa jarruttaessa). :wink:
Hei voiko toi sitten aiheuttaa sen että jos vaikka motarilla on 3:lla ensin kiihdyttänyt ja jos sitten joutuu hetkeksi keskeyttämään vedon kun edessä toinen auto ja vasen kaista täynnä ja sitten sekunnin päästä vasemman vapauduttua uudelleen kiihdyttäessä ei tulekaan samoja voimia?

tulikohan tarpeeksi epäselvästi :D
Vastaa Viestiin