Kepin liikkeeseen tulee välystä.Ahtopaine kirjoitti:Millä tavalla oireilee, jos kyseiset holokit on menny losoiksi?vtp9k kirjoitti:Arvaus: taitaa olla vaihdekepin alapään holkit.Tasapaino akseli kirjoitti:Tarvikeosista.. Tuollainen tarttu motonetin hinnastoa selatessa silmään jota en ole ennen nähnyt.9000 Vaihteesiirtäjän helasarja (manuaalit). . . . . . . . . . . 18-2577 4.90 ??? mitähän pitänee sisällään kyseinen satsi?
Moottorin tukikumista ja tarvikeosista yleensäkin...
Foxbody turbo
Lisää tarviketietoutta:
Vanhempia hydraulisia tyynyjä näyttäisi valmistavan myös Meyle (tai sitten paketoi vaan):
http://www.meyle.com/pdf/6167.pdf
Sivulla 33 on myös "Heavy Duty" -versio alatukivarren taaemmasta puslasta. Tuossa sitä puslan kumin raon syvyyttä on pienennetty reilusti. Saatavilla mm. partsforsaabs:lta.
Tuli myös hankittua Scantechin vaihteensiirtäjän kumi. Sitä alkuperäiseen öljyn turvottamaan osaan verratessa huomasin että mokoma on väärin kasattu. Toisekseen se kumi haisee aivan kuin kiinalaisen sähkötyökalun sähköjohto joten mitenkähän mahtaa olla kumin eliniän kanssa. Lisäksi kumi on yllättäen löysempää orkkikseen verrattuna. Pisteenä iin päälle holkissa oli työstöjämät jotka estivät mokoman paikalleen menemisen vaihteensiirtimen tankoon. Taattua Scantech laatua siis.
Huomasin samalla että tuon vaihteensiirtimen oikeastaan voi korjata jos sattuu olemaan toinen samanlainen tallessa. Noissa se alempi kumi turpoaa muodottomaksi öljystä jota valuu laatikon vaihteensiirtimen stefasta. Ylempi on yleensä ok. Tuon voi purkaa taivuttamalla kabiiniin päin osoittavan puoliskon auki ja siten vaihtamalla kumit ehjiin.
Vanhempia hydraulisia tyynyjä näyttäisi valmistavan myös Meyle (tai sitten paketoi vaan):
http://www.meyle.com/pdf/6167.pdf
Sivulla 33 on myös "Heavy Duty" -versio alatukivarren taaemmasta puslasta. Tuossa sitä puslan kumin raon syvyyttä on pienennetty reilusti. Saatavilla mm. partsforsaabs:lta.
Tuli myös hankittua Scantechin vaihteensiirtäjän kumi. Sitä alkuperäiseen öljyn turvottamaan osaan verratessa huomasin että mokoma on väärin kasattu. Toisekseen se kumi haisee aivan kuin kiinalaisen sähkötyökalun sähköjohto joten mitenkähän mahtaa olla kumin eliniän kanssa. Lisäksi kumi on yllättäen löysempää orkkikseen verrattuna. Pisteenä iin päälle holkissa oli työstöjämät jotka estivät mokoman paikalleen menemisen vaihteensiirtimen tankoon. Taattua Scantech laatua siis.
Huomasin samalla että tuon vaihteensiirtimen oikeastaan voi korjata jos sattuu olemaan toinen samanlainen tallessa. Noissa se alempi kumi turpoaa muodottomaksi öljystä jota valuu laatikon vaihteensiirtimen stefasta. Ylempi on yleensä ok. Tuon voi purkaa taivuttamalla kabiiniin päin osoittavan puoliskon auki ja siten vaihtamalla kumit ehjiin.
Noiden holkkien väljyyttä voi arvella ottamalla vaihdekepistä kiinni ja pyörittämällä sitä. Mitä enemmän se liikkuu myötä/vastapäivään niin sitä väljemmät holkit.Millä tavalla oireilee, jos kyseiset holokit on menny losoiksi?
Kepin liikkeeseen tulee välystä.
Holkkien vaihtaminen edellyttää vaihdekepin irroittamista. Tapahtuu irroittamalla keskikonsoli penkkien välistä ja keskimmäinen ilmakanava jonka jälkeen pääsee kiinni vaihdekepin pitimeen. Pidin irti ja kepin alapäästä ruuvi irti jonka jälkeen keppi on kourassa. Penkkejä ei tarvitse irroittaa.
Oman CS:n osalta (11 v, 176 tkm) kurkistin tuonne kepin alapäähän ja holkeissa ei näyttänyt olevan pahemmin väljää joten saivat jäädä paikalleen. Jonkin verran kuitenkin tuota holkkien nailonia oli jauheena kepin alla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mulla tuntuisi olevan eteen <--> taakse liikkeessä ainakin sentti väljää, sivusuunnassa n. puoli senttiä kepin yläpään liike siis.. Ei tuo ole kuitenkaan silla tavalla väljä, että ihan holtittomasti liikkuisi, jonkunlainen kitka siellä tuntuu silti olevan. Väljemmän liikkeen lopussa ottaa sitten synkroon kiinni. Sivuttain kun keppiä hämmentää kaupunkiajossa, niin meinaa joskus vähän takellella noihin porrastuksiin. Voisiko tuo olla merkki kulahtaneista holkeista?
Silti kyllä mielestäni tuntuu muiden kokeilemieni autojen vaihteenvalitsimiin verrattuna väljemmältä. Muita tonttuja ei tosin ole tullut kokeiltua tuo mielessä. Onko teillä samanlaisen tuntuinen tuo keppi vai luuletteko, että olisi vaihdon tarpeessa nuo meikäläisen holkit?
Silti kyllä mielestäni tuntuu muiden kokeilemieni autojen vaihteenvalitsimiin verrattuna väljemmältä. Muita tonttuja ei tosin ole tullut kokeiltua tuo mielessä. Onko teillä samanlaisen tuntuinen tuo keppi vai luuletteko, että olisi vaihdon tarpeessa nuo meikäläisen holkit?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Mistähän noita mahtaa saada?vtp9k kirjoitti:Lisää tarviketietoutta:
Vanhempia hydraulisia tyynyjä näyttäisi valmistavan myös Meyle (tai sitten paketoi vaan):
http://www.meyle.com/pdf/6167.pdf
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ei näyttäisi olevan 2.3l Turbokoneelle kuin vain Rear -eli takatyyny tarjolla... etutyyny ilmeisesti erilainen?MP kirjoitti:Mistähän noita mahtaa saada?vtp9k kirjoitti:Lisää tarviketietoutta:
Vanhempia hydraulisia tyynyjä näyttäisi valmistavan myös Meyle (tai sitten paketoi vaan):
http://www.meyle.com/pdf/6167.pdf
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Iteasiassa ku kattoo niin noi kummatkin on merkitty "rear", vaikka ainakin 2.0 koneessa ne on samanlaiset, samaten tuon mukaan CD- malleissa olis erilaiset, mutta kuitenkin nuo näyttäis toisaalta sopivan ristiin, aika sekavat tiedot nuo..Ahtopaine kirjoitti:Ei näyttäisi olevan 2.3l Turbokoneelle kuin vain Rear -eli takatyyny tarjolla... etutyyny ilmeisesti erilainen?MP kirjoitti:Mistähän noita mahtaa saada?vtp9k kirjoitti:Lisää tarviketietoutta:
Vanhempia hydraulisia tyynyjä näyttäisi valmistavan myös Meyle (tai sitten paketoi vaan):
http://www.meyle.com/pdf/6167.pdf
Niin että mistähän noita mahtais saada?
Viimeksi muokannut MP, To Heinä 27, 2006 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Liikuttamalla keppiä edes taas tai vasemmalle oikealle ei holkkien kuluneisuus selviä. Tuolla tavalla voit tutkia ainoastaan vaihteensiirtomekanismin välyksiä laatikon sisällä ja vaihteensiirtimen yhdyskumin kuntoa.Ahtopaine kirjoitti:Mulla tuntuisi olevan eteen <--> taakse liikkeessä ainakin sentti väljää, sivusuunnassa n. puoli senttiä kepin yläpään liike siis.. Ei tuo ole kuitenkaan silla tavalla väljä, että ihan holtittomasti liikkuisi, jonkunlainen kitka siellä tuntuu silti olevan. Väljemmän liikkeen lopussa ottaa sitten synkroon kiinni. Sivuttain kun keppiä hämmentää kaupunkiajossa, niin meinaa joskus vähän takellella noihin porrastuksiin. Voisiko tuo olla merkki kulahtaneista holkeista?
Ota siitä kepistä kiinni kourallasi ja pyöritä sitä myötä/vastapäivään niin tunnet holkkien väljyyden jos siellä sellaista on.
Tietenkin jos jonkin paikan kunto epäillyttää niin helpoin tapa selvittää kunto on vaihtaa osat. Tässä tapauksessa osat ovat vielä sen verran halpoja että jos yhtään kiinnostaa nähdä vaivaa niin vaihtaa ne sitten suosiolla eikä spekuloi nykyisten kunnolla.
Noista Meylen kumeista vielä että molemmat tuossa esillä ovat kuvatukset ja numerot näyttävät pätevän vain vanhempiin tonttuihin, ei 12.1998 (eikä siis B234 90-93) asti kuten tuossa lukee.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
..jahas keppiä akselillansa myötä-vastapäivään väännellen ei siinä ole havaittavissa minkäänlaista välystä. Eli ei vaihtotarvetta.vtp9k kirjoitti:Ota siitä kepistä kiinni kourallasi ja pyöritä sitä myötä/vastapäivään niin tunnet holkkien väljyyden jos siellä sellaista on.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Heinä 28, 2006 08:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Partsforsaabs.com :ssa näyttäisi olevan... "Original equipment quality, Swedish supplied aftermarket hydraulic engine mount. Equivalent OEM part number - 4165494, 7599848 (reference only)" ja hinta jotain 76€/kpl ...nuo lienevät juuri niitä Skantekin umpikumeja? Näkyi tuolla olevan niitä orkkiksiakin á 280€
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77